2015-01-01, 14:41
Medlem
Bazecoons avatar
Nöjd med det lilla jag köpte.Wipe out är mycket prisvärd fyrverkeri sats.Origo raketerna var kraftfulla och gick högt upp.Dem slår terminator som är mina gamla favoriter.Och det kanske inte konstigt då dessa är lite större än dem.Dock blåste det ganska mycket på 12 slaget så jag fick pula med tändare innan jag kunde bränna upp allt.Jag tycker svea ska sälja 35 monsters i 6-pack löst och evun sälja ice cube löst.En mycket fin och kraftig liten tårta som påminner lite gran om Mega blast faktiskt.Sist jag hade den fanns den inkluderat i o-mega för nåra år sen.God fortsättning på er!
Citera
2015-01-01, 16:00
Medlem
ekstys avatar
Bjuder på två små klipp från igår.

Riktigt kass filmat på första, men ljudet är ju det man vill åt!

https://www.youtube.com/watch?v=h3tu2ShNNtM
https://www.youtube.com/watch?v=p7JlWIOUzWQ
Citera
2015-01-01, 16:30
Medlem
VemSaDets avatar
Ja vad kan man säga, ägde hela grannskapet
Tårtorna var jävligt grymma tyckte jag smällde allt i en fin ordning oxå.

Sleipner 4/5
Började med väldigt bra tempo, på mitten blev den lite slöare sen hade en grym tempo mot finalen.
Helt klart värd 299kr.

Akilles 5/5
Pumpade ut skott nonstop bara körde på fina effekter stora krevader.
Grym final den var väldigt bra.
Kanske inte värd 699kr, men den gjorde dig inte besviken.

Balder 10/10
Trodde det skulle vara små krevader men nehe.
Jävligt stora breda effekter med härligt tjutande.
Pumpade ut skott nonstop oxå.
Helt klart värd 499kr.

Woodstock 20/20
Den tårtan hade allt helt galen var den.
Bra grym tempo fina färger väldigt mäktig final.
Man kände trycket i brösten av 45mm skotten.
Dem hade absolut inte snålat med krut och effekter
Kändes som en tårta som stiger 1500kr klassen.
Helt klart värd 699.

Viper serien och spanish 825 även dumbum.
Ja dem gjorde en massa ljud kom folk från hela kvarteret för att se mina grejer

Väldigt lyckat nyår bästa jag haft hittills, blir svårt o slå nog nästa år men kommer nog klara det

Vi hörs om 9 10 månader ha det gött :=)

Citera
2015-01-01, 16:40
Medlem
zyzlites avatar
Har fått videos på en hel del. Synd bara att polisen kom mitt i allt för att något fylla hade däckat i en bil så fick bara skjuta hälften när folk såg. Och seriekopplingen gick inte så jättebra, bara 3 av 5 smälldes. Ska jag lägga upp videosen eller inte?
Citera
2015-01-01, 16:52
Medlem
Nalle-Brums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazecoon
Nöjd med det lilla jag köpte.Wipe out är mycket prisvärd fyrverkeri sats.Origo raketerna var kraftfulla och gick högt upp.Dem slår terminator som är mina gamla favoriter.Och det kanske inte konstigt då dessa är lite större än dem.Dock blåste det ganska mycket på 12 slaget så jag fick pula med tändare innan jag kunde bränna upp allt.Jag tycker svea ska sälja 35 monsters i 6-pack löst och evun sälja ice cube löst.En mycket fin och kraftig liten tårta som påminner lite gran om Mega blast faktiskt.Sist jag hade den fanns den inkluderat i o-mega för nåra år sen.God fortsättning på er!

Jag hade också Wipeout och är helt klart nöjd med den. Flera fina små fontäner ingick. Jag hade även raketsatsen Jubileum från Fyrverkerimästarna men den får grovt underkänt. Det medföljde fyra stora herkules raketer men de smällde till och med mindre än Wipeouts raketer som var hälften så stora. Herkules vägde alldeles för lite för att vara så packade som de skulle kunna vara. Säkert massa luft och sågspån eller dylikt i dem raketerna. Rena rama lurendrejeriet. Både Wipeout och Jubileum kostade 299 kr. God fortsättning!
Citera
2015-01-01, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet

Sleipner 4/5
Började med väldigt bra tempo, på mitten blev den lite slöare sen hade en grym tempo mot finalen.
Helt klart värd 299kr.

Akilles 5/5
Pumpade ut skott nonstop bara körde på fina effekter stora krevader.
Grym final den var väldigt bra.
Kanske inte värd 699kr, men den gjorde dig inte besviken.

Balder 10/10
Helt klart värd 499kr.

Woodstock 20/20
Helt klart värd 699.

Viper serien och spanish 825 även dumbum.
Ja dem gjorde en massa ljud kom folk från hela kvarteret för att se mina grejer

Väldigt lyckat nyår bästa jag haft hittills, blir svårt o slå nog nästa år men kommer nog klara det

Vi hörs om 9 10 månader ha det gött :=)

9-10mån?

Påsk,Valborg och när någon i familjen fyller år =)
Citera
2015-01-01, 18:37
Medlem
Bazecoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalle-Brum
Jag hade också Wipeout och är helt klart nöjd med den. Flera fina små fontäner ingick. Jag hade även raketsatsen Jubileum från Fyrverkerimästarna men den får grovt underkänt. Det medföljde fyra stora herkules raketer men de smällde till och med mindre än Wipeouts raketer som var hälften så stora. Herkules vägde alldeles för lite för att vara så packade som de skulle kunna vara. Säkert massa luft och sågspån eller dylikt i dem raketerna. Rena rama lurendrejeriet. Både Wipeout och Jubileum kostade 299 kr. God fortsättning!

Ibland kan storleken verkligen luras. Håller med dig om fontän burkarna.Vackra om något.Gillade evun machine gun.Ice cube är oxå väldigt kompakt liten tårta men tusan vad jag gillar den.
Citera
2015-01-01, 19:39
Medlem
Tigerskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fp3
Här kommer en recension på fyrverkerier jag köpte.

Extreme Fireworks - Wood Stock
Info & pris: 699 kr. 86 skott, 20, 30, 45 mm. 1 kilo krut.
Plus: Fantastisk tårta, bra tempo, jättefina färger. Bra blandning på skotten. Höll på i en minut. Knallarna kändes verkligen i bröstet. Värd pengarna enligt mig!
Minus:
Betyg: 5/5!
Film: http://youtu.be/X4l9L8VfGN8

Prenumerera gärna på kanalen om ni vill se fler videos på fyrverkeri.

Citat:

Woodstock 20/20
Helt klart värd 699.

699 kr för Woodstock verkar väldigt billigt med tanke på hur den ser ut på film samt att ni verkar minst sagt nöjda

Royal Party
*45 och 50 mm kaskadbomber får 5/5 rejäla saker med fina effekter

*Thunder Airbomb 4.5/5 (lite för dyr hos en vanligt återförsäljare 39 kr för 6 pack) men bra effekter och driftsäkra även i fuktiga förhållanden!

*Big Thunder 3.5/5 helt ok men inte helt såld på dom tyvärr. Fast ok saker ändå.

Svea:
*Svea .35 Monster 5/5 (3 för 99 kr) och bra effekter och knall. Extra pluspoäng på en som även körde en rätt så fet mine-effekt

Monster Airbombs 4.5/5 12 st för 49 kr mycket bra för priset men lite tveksam stubin på några faktiskt. Var lite känslig för blötsnö och dröjde ibland lite längre men fick ingen blindgångare.

Svea .50 Monster "Golden Brocade" 4.2/5. Den gick lite lågt men den hängde kvar längre än jag trodde den skulle göra. Medelgod knall.

Citat:
Ursprungligen postat av zyzlite
Har fått videos på en hel del. Synd bara att polisen kom mitt i allt för att något fylla hade däckat i en bil så fick bara skjuta hälften när folk såg. Och seriekopplingen gick inte så jättebra, bara 3 av 5 smälldes. Ska jag lägga upp videosen eller inte?

Skadar inte att lägga upp
Citera
2015-01-01, 20:10
Medlem
GalFisks avatar
Citat:
Balder 10/10
Helt klart värd 499kr.
Ja, denna var en riktig höjdare. Nu vet jag inte om den var konstruerad så eller om den stod lite snett, men när jag avfyrade den flög effekterna mot oss och small nästan rakt över oss. Den hade en markering på ena långsidan att denna skulle vara mot publiken, så det kan hända den var gjord för just det - riktigt maffigt var det iaf.

Super Salute från Royal Party tyckte jag verkade lite tråkig (stora bomber, men lugnt tempo), så jag kopplade om den med snabbstubin så alla rör avfyrades inom fem sekunder - då blev den helt fantastisk!
Citera
2015-01-01, 20:27
Medlem
Jag tycker vanliga konsumentprodukter är för klent. Någon jävel drog av en Displaycake 150x45 från Svea där vi fira inatt. Den var så jävla sinnessjuk så min Oden bara blekna. Displaycake 150x45 är i rent guld med en sinnessjuk final.

Jag är sugen på att till nästa år skaffa tillstånd för större pjäser och köpa 1-2 extrema arrangemangstårtor från Svea istället.
Citera
2015-01-01, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noggerlen
Hur mycket säljs jackpotsatserna för i butik?

Sry för sent svar men raket satsen kosta 299 ena tårtan kosta 79 och en kosta 179
Citera
2015-01-01, 20:56
Medlem
Tigerskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Jag tycker vanliga konsumentprodukter är för klent. Någon jävel drog av en Displaycake 150x45 från Svea där vi fira inatt. Den var så jävla sinnessjuk så min Oden bara blekna. Displaycake 150x45 är i rent guld med en sinnessjuk final.

Jag är sugen på att till nästa år skaffa tillstånd för större pjäser och köpa 1-2 extrema arrangemangstårtor från Svea istället.

Oden/Golden Explosion och andra stora tårtor är mycket fina men
kollade på Youtube på 150x45 och jävlar minst sagt!!

Faktiskt väldigt taskigt att din Oden inte fick den uppmärksamhet den förtjänar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in