Citat:
Ursprungligen postat av
Bartender1
Hur mycket skulle det kosta att sätta på en slitsula samt byta klack i Göteborg? Funderar på att köpa ett par begagnade skor som skulle behöva detta.
Och vart är det billigast tro, inom Göteborg?
Gjorde exakt detta (endast byte av klackens slityta, inga distanser) hos Larssons för någon månad sedan, vill minnas att det gick på 580 kr.
Upptäckte vid hemkomst att herr Larsson kladdat sulkantsfärg runt hela skorna vilket såg rent förjävligt ut. (de är i tan) Misstänker att hans teknik är att applicera slarvigt och sedan torka bort överskottet, men glömde detta moment, eller så hade han helt enkelt parkinsons/var extremt bakis den dagen..
Detta fick mig så smått att omvärdera min filosofi om att bättre skomakare är bättre än billiga, om även de bättre kan fucka upp så ser jag ingen anledningen till att betala ett högre pris för jobbet. Är därav nyfiken på rekommendationer av billigare skomakare. For the record ska dock nämnas att Larsson utfört tidigare arbeten oklanderligt.
edit: ursäkta mitt rant, hade förträngt detta men frågan väckte min frustration åter