2014-12-30, 22:48
Medlem
Bert ska snart skriva massor om sin syn på serien... https://bertsblogg.wordpress.com
Citera
2014-12-30, 23:52
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharmlessMan
Ingen som har/kan skaffa lite inside på vad som hände mellan Tina och Mikael, dvs varför de valde att gå skilda vägar. Vi är nog många som sitter och väntar på det...

Ja, det kan inte bara vara barnafrågan. Något måste ha hänt då de inte ens är vänner på fb. Mikael kanske träffade en barnsugen yngre förmåga?

Bert och Ellen är inte heller fb-vänner. Det såg man tills Ellen stängde av så man inte kunde se hennes vänner. Antagligen för att vi upptäckte att det fanns en massa pk-folk från SR och SVT bland dem

Bert talar inte så gott om Ellen på sin blogg. Han säger bl.a. att det inte fanns något att bekräfta hos henne. Så även där har det nog hänt saker som vi inte fått veta. Kanske att Bert förstått att hon bara var ute efter pr för sina företag.
Citera
2014-12-31, 00:12
Medlem
Jag förstår om Bert är irriterad. Dels för att Ellen så uppenbart bara spelade teater och var så oärlig med sina intentioner. Dels för att hon under programmets gång så gott som konstant pratade illa om honom, genom att subtilt dra upp hans dåliga sidor.

Det är relevant att fråga sig om den som är egoistisk är den som erkänner dessa känslor, tar på sig skuld och talar gott om sin partner eller den som påstår sig enbart tänka på den andre hela tiden, friskriver sig från skuld men samtidigt pratar illa om sin partner.

Om nu Ellen brytt sig om Bert som hon påstått sig göra hade hon för det första varit ärlig mot honom och dessutom pekat på Berts positiva sidor för TV-tittarna.

Det där med Facebook ska vi dock ta med en nypa salt. Emily och Mattias är ju inte vänner trots att de är gifta. Det står säkerligen i deras kontrakt att de inte får ha någon kontakt med varandra över sociala medier. Men snart så är de tydligen fria från det kontraktet.
Citera
2014-12-31, 08:03
Medlem
Jag tror inte att det bara var barnfrågan som gjorde att det inte funkade mellan Tina och Mikael. Kom det inte fram vid matchningstesterna att Mikael ville bilda familj och få barn? Är man som Tina 41 år är det ju ingen självklarhet att man kan få barn så Tina känns mer realistisk när hon säger att hon tänkt tanken på att hon kanske aldrig kommer få några barn. Dem insåg väl att dem var för olika varandra. Kanske inte var så lätt med Tinas extrema kontrollbehov. Är inte speciellt förvånad över att det tog slut.
Citera
2014-12-31, 15:17
Medlem
Esther0906s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jag tror inte att det bara var barnfrågan som gjorde att det inte funkade mellan Tina och Mikael. Kom det inte fram vid matchningstesterna att Mikael ville bilda familj och få barn? Är man som Tina 41 år är det ju ingen självklarhet att man kan få barn så Tina känns mer realistisk när hon säger att hon tänkt tanken på att hon kanske aldrig kommer få några barn. Dem insåg väl att dem var för olika varandra. Kanske inte var så lätt med Tinas extrema kontrollbehov. Är inte speciellt förvånad över att det tog slut.
Er det bara jag som tycker at Mikael virker meget feminin og at han trenger en kvinna just bara för at få et barn?
Citera
2014-12-31, 15:27
Medlem
nynnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esther0906
Er det bara jag som tycker at Mikael virker meget feminin og at han trenger en kvinna just bara för at få et barn?
Det är nog bara du.
Citera
2014-12-31, 16:20
Medlem
Hunnerkungens avatar
Felpost
Citera
2014-12-31, 16:21
Medlem
Citat:

Ja, Mikael är feminin vilket också är hans problem. Han tar inte kommando över relationen. Ibland gör han några tafata försök att spela manlig, vilket han gör rätt i, även om det låter krystat.
Citera
2014-12-31, 17:00
Medlem
Citat:

Jag stör mig lite på att Tina inte verkar tycka att detta med att få barn är speciellt viktigt. Undrar vad som är viktigt för henne egentligen?
Citera
2014-12-31, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jag stör mig lite på att Tina inte verkar tycka att detta med att få barn är speciellt viktigt. Undrar vad som är viktigt för henne egentligen?

Stör mig snarare på att Mikael är så desperat med att ha barn. De har säkert brutit upp pga barnfrågan och att Tina är ett kontrollfreak, men är man inte så pepp på barn så ska man absolut inte skaffa det.
Citera
2014-12-31, 17:31
Medlem
zeligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CastorPollux
Men hur kommer det sig att vi inte hittar Mathias? Måste ju gå att snoka fram!

Bodde inte Mathias i Huddinge enligt något av de första avsnitten? född 1974 (fyllde väl 40)? och typ fyllde år på våren...strax innan eller i samband med vätternrundan/tjejvättern?

Hur som helst så enligt Aftonbladet:

För Mathias och Emily, 30, har det däremot gått bra. Månader efter inspelningen håller de fortfarande ihop.
Citera
2015-01-01, 07:55
Avslutad
Här är Mathias:
Facebook
ratsit
740606
Relation: gift
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto