2014-12-30, 14:09
Medlem
Undrar hur det kommer sig att dem medverkande haft så svårt att träffa någon. Alla är ju över 30 och verkar inte ha haft några längre förhållanden. Nästan så man tror att det beror på något speciellt. Är det rädda för ett förhållande, har dem inte varit så intresserade av att träffa någon tidigare, har dem extremt höga krav på en blivande partner eller vad är problemet?
Citera
2014-12-30, 16:33
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Undrar hur det kommer sig att dem medverkande haft så svårt att träffa någon. Alla är ju över 30 och verkar inte ha haft några längre förhållanden. Nästan så man tror att det beror på något speciellt. Är det rädda för ett förhållande, har dem inte varit så intresserade av att träffa någon tidigare, har dem extremt höga krav på en blivande partner eller vad är problemet?

Jag tror de har haft det för bra ensamma alldeles för länge. När de nu äntligen vill träffa någon så är de alldeles för inrotade i sitt eget liv. Det är svårt att plötsligt ge upp 50% av sin fritid, sina intressen och ta hänsyn till någon annan i vardagen. Jag har haft samma "problem" tills jag insåg att det inte var något problem egentligen. Enda gången jag ser att det skulle bli problem är om man vill ha barn vilket jag själv genom åren bestämt mig för att avstå ifrån.
Citera
2014-12-30, 16:46
Medlem
nynnas avatar
Stockholm är ju världens eller om det är Europas mest singeltätaste stad. En av anledningarna är väl att det finns gott om singlar att hänga med och ett stort utbud av fritidssysselsättningar så det är inte nödvändigt att bilda familj för att ge sitt liv ett innehåll.
Citera
2014-12-30, 16:55
Medlem
Visst, vi vill olika saker i livet och alla kanske inte tycker att det är så viktigt att bilda familj. Men ändå, vad trist det låter att leva ensam år efter år. Förstår inte riktigt hur man kan vara nöjd med det? Men så länge var och en trivs och är tillfreds med sitt liv så är det ju bra. Finns säkert många som trivs som singel och som vill satsa på sig själv, sitt jobb och sin karriär. Själv tycker jag det låter urtrist.
Citera
2014-12-30, 18:25
Medlem
Tina och Mikael är inte vänner på Facebook ser jag, undrar hur det står till mellan dessa två idag.
Citera
2014-12-30, 18:26
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Visst, vi vill olika saker i livet och alla kanske inte tycker att det är så viktigt att bilda familj. Men ändå, vad trist det låter att leva ensam år efter år. Förstår inte riktigt hur man kan vara nöjd med det? Men så länge var och en trivs och är tillfreds med sitt liv så är det ju bra. Finns säkert många som trivs som singel och som vill satsa på sig själv, sitt jobb och sin karriär. Själv tycker jag det låter urtrist.

Har all respekt för den som anser familj är lyckan i livet. Kan bara svara för mig själv och jag känner mig allt annat än ensam ändå. Flickvänner (både med och utan förmåner) finns, vänner har jag gott om som tänker som jag, familj har jag stor via syskon och syskonbarn där jag kan "plocka russinen ur kakan".

Tror det är blandat mellan deltagarna när det gäller deras lycka resp. olycka i singellivet. Vissa passar för det, andra inte.
Citera
2014-12-30, 18:28
Bannlyst
Emily ar en kanontjej! Mathias kan skatta sej lycklig...
Problemet med Emily ar att hon saljer sej for latt = daligt sjalvfortroende.

Mathias ar ful. Han ma vara hur trevlig som helst, men ful ar han...

Emily ar sot, han kan fa massor av mjuka fina killar. Mathias kommer alltid att ha problem. Om han inte gar "all in" med emily sa bor han forbli singel.

Basta personen i denna serie ar Emily

Ta vara pa dej sjalv Emily o ta ingen skit...
Citera
2014-12-30, 19:50
Medlem
Någon som vet om dem paren som valde att fortsätta vara gifta gått skilda vägar efter programmet? Har inte sett att man kunnat läsa hur dem lever idag.
Citera
2014-12-30, 21:06
Medlem
Citat:
Någon som vet om dem paren som valde att fortsätta vara gifta gått skilda vägar efter programmet? Har inte sett att man kunnat läsa hur dem lever idag.
https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.aftonbladet.se%2Fnoje sbladet%2Ftv%2Farticle20089231.ab
Citera
2014-12-30, 22:15
Medlem
Ingen som har/kan skaffa lite inside på vad som hände mellan Tina och Mikael, dvs varför de valde att gå skilda vägar. Vi är nog många som sitter och väntar på det...
Citera
2014-12-30, 22:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CharmlessMan
Ingen som har/kan skaffa lite inside på vad som hände mellan Tina och Mikael, dvs varför de valde att gå skilda vägar. Vi är nog många som sitter och väntar på det...
Om du har sett programmet borde du förstå varför det aldrig skulle hålla.
Citera
2014-12-30, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharmlessMan
Också nyfiken! Var det barnfrågan tro? För övrigt är det intressant med Berts blogg tycker jag. Ger lite en annan bild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in