2014-12-29, 19:32
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Fast om dom andra lagen förstärker så kanske även tåget måste få mer bränsle? Är inte Kabanov långtidsskadad och Lehtonen en besvikelse? Nog tror jag Skellefteå är intresserade av en så pass bra spelare.
Luleå är ju ute efter en center och Osten brukar inte jaga med när halva SHL är med och bjuder på en spelare. Fast vi får väl se, Pesonen kanske vill till Luleå av hela sitt hjärta och då kan han ju komma hit.

Kabnanov snart spelklar har jag läst nånstans och Lehtonen har riktiga AIK-supporters med i aftonbönen. Det kommer att lösa sig.

Skulle förvåna om inte Pesonen är mycket nära Mjölkudden...
Citera
2014-12-29, 19:37
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Även SHL-lagen behöver ju bara vara bättre än ett lag och det bästa allsvenska laget är redan borta. Ska oerhört mycket till för att SHL-lagen ska förlora i bäst av sju.

Fyra gånger de senaste fem åren har lag som slutat sämre än etta i AS slagit ut SHL-lag. Statistiken talar onekligen för att något lag åker ur. Nu är det visserligen ett annat kvalsystem men jag har då aldrig hört något argument till att SHL-klubbarna skulle tjäna på det, bara att de gör det. Min erfarenhet av Kvalserien är att de två bästa lagen i serien alltid går upp och min vilda gissning är att de två bästa lagen även kommer vinna i bäst av 7.

2014: DIF (3:a i HA) slog ut AIK.
2013: Örebro (6:a) slog ut Rögle/Timrå
2012: Rögle (5:a) slog ut Djurgården
2010: AIK (2:a) slog ut Rögle
Citera
2014-12-29, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Pesonen är fel spelartyp - vore dumt att lägga det sista krutet där.

I sak har du väl rätt, men Luleå har trots allt ingen som lägger in puckarna i mål på de lägena som centern skapar.
Men jovisst, centerbrist är det, måste man spela med en back som center så säger ju det det mesta..
Citera
2014-12-29, 20:24
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Fyra gånger de senaste fem åren har lag som slutat sämre än etta i AS slagit ut SHL-lag. Statistiken talar onekligen för att något lag åker ur. Nu är det visserligen ett annat kvalsystem men jag har då aldrig hört något argument till att SHL-klubbarna skulle tjäna på det, bara att de gör det. Min erfarenhet av Kvalserien är att de två bästa lagen i serien alltid går upp och min vilda gissning är att de två bästa lagen även kommer vinna i bäst av 7.

2014: DIF (3:a i HA) slog ut AIK.
2013: Örebro (6:a) slog ut Rögle/Timrå
2012: Rögle (5:a) slog ut Djurgården
2010: AIK (2:a) slog ut Rögle
Och de bästa lagen är SHL-lagen.
Citera
2014-12-29, 20:36
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Och de bästa lagen är SHL-lagen.

Ja de bästa lagen just då det ska spelas om det ja. Många lag som prickat in formen vid rätt tillfälle. AIK,Rögle, Örebro och DIF tex.
Skulle det vara kvalserie nu skulle lag som Brynäs och Frölunda(tog bara som exempel ett lag i dålig form) kunna ligga risigt till även fast de är klasser bättre egentligen. Så små är ändå skillnaderna.
Är livrädd att mitt DIF ska komma in i ett kval med riktigt dålig trend och få möta ett lag med riktigt bra självförtroende. Typ Bofors, Rögle eller Västerås.

Men det är klasskillnad på lagen på det berömda pappret. Och kommer iaf bli svårare för allsvenska lagen med bäst av sju.
Citera
2014-12-30, 00:03
Medlem
LT10s avatar
Pajasen Helber är igång på twitter igen. Kan inte hans vidriga plastklubb bara åka ut och försvinna för gott.
Citera
2014-12-30, 01:31
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Pajasen Helber är igång på twitter igen. Kan inte hans vidriga plastklubb bara åka ut och försvinna för gott.
Vad säger han? Säker något korkat men kan vara bra att skriva det om du vill diskutera ämnet.
Citera
2014-12-30, 01:58
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10

Dif är plast.
Citera
2014-12-30, 02:10
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Vad säger han? Säker något korkat men kan vara bra att skriva det om du vill diskutera ämnet.

Citat:
@mikehelber16 · för 2 timmar sedan
Är jag den enda som ser omvärlden? Nya ligor/möjligheter, spelarrörlighet, agenter, etc gör det svårare f klubbar att etablera sig.

Tror han tagit till flaskan ikväll den gode Helber. Vad tusan bubblar han om.

Nya möjligheter gör det svårare för klubbar att etablera sig? Gå och lägg dig Mike. Du är full. Eller hög.

Imorn rullar segertåget vidare, men framförallt ska den store starke och mäktige Joonas hyllas innan matchen tillsammans med andrafiolen Johan Ryno. Det lär bli en mäktig, bombastisk och tårfylld ceremoni där vi minns tillbaka på herrarnas framgångssagor.

https://vine.co/v/OHLxAaV79a2
Citera
2014-12-30, 09:33
Avslutad
Varför skulle Pesonen välja Leksand?

Finns väl inga pengar tyvärr
Citera
2014-12-30, 10:12
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Varför skulle Pesonen välja Leksand?

Finns väl inga pengar tyvärr
Han kanske vill spela med sina landsmän ska bli intressant att se vilket lag det blir, kul med en sådan spelare i SHL hursomhelst!
Citera
2014-12-30, 10:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Han kanske vill spela med sina landsmän ska bli intressant att se vilket lag det blir, kul med en sådan spelare i SHL hursomhelst!

Det snackades ju väldigt mycket om Luleå, är det " ryktet " helt dött eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in