2014-12-29, 18:30
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Ryktas om att Roger Melin blir Challes ersättare. Vi får väl se om det stämmer. Tycker det verkar som en vettig lösning, jag har länge velat ha in lite nytt blod i förening, en som inte har haft något med föreningen att göra tidigare. Tror att det är det som krävs för att utveckla föreningen framåt.
Skulle komma lite som en chock om Roger går till Djurgården och inte Brynäs
Citera
2014-12-29, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Enligt Pesonens agent var Luleå inte särskilt hett. Personligen hoppas jag på Leksand, men det känns tveksamt.
Hoppas inte på Skellefteå iaf. Går MPS genom waivers och har hemlängtan är jag dock inte emot att gå med i en dragkamp där...
Edit: Äsch, farsan säger att han ska lira i AHL annars. http://www.viasatsport.se/nyheter/hockey/paajarvi-uppsatt-pa-waivers-valkommet/ Nåja, får vänta några år till.
Detta kan iofs betyda att Pesonen är intressant för oss då chansen att Jocke Lindström blir uppsatt på waivers nu minskat avsevärt.
Senast redigerad av atreyeri 2014-12-29 kl. 18:53.
Citera
2014-12-29, 18:55
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slirrefirre
Skulle komma lite som en chock om Roger går till Djurgården och inte Brynäs
Nu när jag sett var ryktet kommer ifrån blir jag väldigt, väldigt tveksam till om det faktiskt stämmer. Det skulle minst sagt vara en bomb. Återstår att se helt enkelt...
Citera
2014-12-29, 18:56
Medlem
Örebro förlänger med fyra spelare samt med coach Kenta.
http://orebrohockey.se/artikel/61813/

Trodde inte vi skulle få behålla Martin J, två nya år där gjorde min dag. Ekbom+Motin är två backar som tagit kliv framåt den här säsongen, dessutom bra ålder på båda. Kalle Olsson är en nyttig lagspelare, grym i boxplay. Av alla som gjort fler än 20 matcher i SHL så är det bara Lundberg i Skellefteå som vart inne på färre baklängesmål än Kalle. Det är rätt bra det!

Förlängningen på två år med Kenta är jag lite mer skeptisk till. Hade kanske gärna börjat med ett år där, men det får väl gå.

Blir spännande att se vart Pesonen går, han ska ju tydligen vara helt klar för SHL nu enligt Sjöberg på expressen. Örebro verkar tyvärr ute ur bilden, då Pontus Gustafsson nyligen sa att det inte är jätteaktuellt med nyförvärv i nuläget. Min gissning är ändå Luleå, eller varför inte Frölunda?
Citera
2014-12-29, 18:57
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Henrik Sjöberg ‏@sjobergh 53 minför 53 minuter sedan
Janne Pesonen är klar för en svensk SHL-klubb och kommer presenteras inom kort. #shl
19:03 - 29 dec 2014 · Detaljer

Ska bli intressant att se om detta stämmer.
Citera
2014-12-29, 19:00
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Hoppas inte på Skellefteå iaf. Går MPS genom waivers och har hemlängtan är jag dock inte emot att gå med i en dragkamp där...
Edit: Äsch, farsan säger att han ska lira i AHL annars. http://www.viasatsport.se/nyheter/hockey/paajarvi-uppsatt-pa-waivers-valkommet/ Nåja, får vänta några år till.
Detta kan iofs betyda att Pesonen är intressant för oss då chansen att Jocke Lindström blir uppsatt på waivers nu minskat avsevärt.

Vad talar för att Skellefteå AIK är intresserat av Pesonen? Trots bitter förlust mot HV kommer tåget att ånga på när vintermånaderna sätter in. Jag gissar fortfarande på Luleå för finnen.
Citera
2014-12-29, 19:08
Medlem
En sak som talar för Skellefteå är att det fortfarande finns en rejäl lucka att fylla i spelarbudgeten om man vill.
Citera
2014-12-29, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Vad talar för att Skellefteå AIK är intresserat av Pesonen? Trots bitter förlust mot HV kommer tåget att ånga på när vintermånaderna sätter in. Jag gissar fortfarande på Luleå för finnen.
Ingenting alls egentligen. Ingen i lokalmedia har ju ens orkat ta upp det med LJ.
Citera
2014-12-29, 19:15
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Klart shl lag kommer kunna åka ut i bäst av 7. Hört talas om idrottspsykologi?

Framförallt när vi plockar upp två lag till från Allsvenskan. Skillnaden mellan botten SHL och toppen HA kommer alltså att minska.
Citera
2014-12-29, 19:23
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Fast om dom andra lagen förstärker så kanske även tåget måste få mer bränsle? Är inte Kabanov långtidsskadad och Lehtonen en besvikelse? Nog tror jag Skellefteå är intresserade av en så pass bra spelare.
Luleå är ju ute efter en center och Osten brukar inte jaga med när halva SHL är med och bjuder på en spelare. Fast vi får väl se, Pesonen kanske vill till Luleå av hela sitt hjärta och då kan han ju komma hit.
Citera
2014-12-29, 19:25
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Fast om dom andra lagen förstärker så kanske även tåget måste få mer bränsle? Är inte Kabanov långtidsskadad och Lehtonen en besvikelse? Nog tror jag Skellefteå är intresserade av en så pass bra spelare.
Luleå är ju ute efter en center och Osten brukar inte jaga med när halva SHL är med och bjuder på en spelare. Fast vi får väl se, Pesonen kanske vill till Luleå av hela sitt hjärta och då kan han ju komma hit.

Pesonen är fel spelartyp - vore dumt att lägga det sista krutet där.
Citera
2014-12-29, 19:26
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Fast det där var ju ett väldigt konstigt sätt att räkna. Tidigare år har ju SHL-lagen isf vunnit 60% av matcherna mot 4 olika AS-lag inklusive slagpåsar. Nu ska man vara bättre än ett lag, inte bättre än nåt snitt av alla allsvenska lag.

Bäst av två tidigare år där Allsvenska lag gått upp:
2014: AIK - DIF 1-1
2013: Leksand - Timrå 2-0, Örebro - Rögle 2-0, Leksand - Rögle 2-0, Örebro - Timrå 1-1
2012: Timrå - DIF 2-0

4 gånger på 3 år har alltså AS-lag "slagit ut" SHL-lag med 2-0 i matcher.
Även SHL-lagen behöver ju bara vara bättre än ett lag och det bästa allsvenska laget är redan borta. Ska oerhört mycket till för att SHL-lagen ska förlora i bäst av sju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in