2014-12-30, 01:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om jag inte missminner mig är de inte ens överens om när MB brukar vara på styrelsemöte, har för mig att AN säger vid 20 på söndagar, stämmer dåligt med att MB var på möte en söndagsmorgon, mötet ställdes dessutom in, men så kan det ju bli ibland, säkert inget konstigt med det, ville bara friska upp minnet.
Att AN inte har koll på vad MB gör i träningslokalen är inte uppseendeväckande, och hon kan två gånger ha fel på hemkomsttiden, men vad gjorde de när de kom hem?
MB: [MB] uppger att [AN] satte sig i köket och tog en grogg och [MB] satte sig i vardagsrummet och tog en folköl. Han tittade på tv och gjorde bokföring.
AN: [AN] säger att hon satt vid datorn och [MB] tittade på teve.

Och så fortsätter det hela kvällen. Det är svårt att tro att de var i samma hus.
Citera
2014-12-30, 02:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har inte påstått att det är svårläst. Vänligen, svara på CarlJanne75:s fråga: "Hur kan restaurangbesöket stärka deras alibi för tiden efter besöket?".

Det finns skäl att ifrågasätta deras utsaga, de är oense på en rad punkter i utsagorna där de borde vara överens.
Såna punkter finns inte - däremot förstärks äktheten i vittnesmålen av att de inte - såsom du efterlyser - återger allt lika och kryddar med samma detaljer ..
Citera
2014-12-30, 02:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Såna punkter finns inte - däremot förstärks äktheten i vittnesmålen av att de inte - såsom du efterlyser - återger allt lika och kryddar med samma detaljer ..
När efterlyste jag det?

Som jag har skrivit flera gånger tidigare, och som folk som följer tråden vet, förväntar jag mig inte mer än någon samstämmighet.
AN: [AN] kan inte komma ihåg vem som la sig först eller om de la sig samtidigt. [AN] säger att hon brukar lägga sig först för att hon är så trött.
MB: Han kommer inte ihåg om de la sig samtidigt men vet att de låg i sängen och pratade med varandra innan de somnade.
Citera
2014-12-30, 02:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Att AN inte har koll på vad MB gör i träningslokalen är inte uppseendeväckande, och hon kan två gånger ha fel på hemkomsttiden, men vad gjorde de när de kom hem?
MB: [MB] uppger att [AN] satte sig i köket och tog en grogg och [MB] satte sig i vardagsrummet och tog en folköl. Han tittade på tv och gjorde bokföring.
AN: [AN] säger att hon satt vid datorn och [MB] tittade på teve.

Och så fortsätter det hela kvällen. Det är svårt att tro att de var i samma hus.

Förhör med AN

Sid 1108
F1. Så ni var bara på den restaurangen, den krogen innan ni åkte taxi hem?
H. Ja.
F1. Och taxin åkte du tillsammans med Mikke?
H. Ja och sen var vi bara hemma den kvällen som vanligt. Mikke vid datorn och jag
vanligtvis i köket.

sid 1109
F1. Den specifika kvällen så uppger du att du tror att du gick och lade dig före honom?
H. Jag kan tänka att det var så för jag …
F1. Minns du vad han gjorde?
H. Han satt nog vid datorn.
F1. Och du gick och lade dig?
H. Vi har inga dörrar eller någonting så jag fick för mig att han satt där vid datorn det är
öppen planlösning.
Citera
2014-12-30, 02:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Förhör med AN

Sid 1108
F1. Så ni var bara på den restaurangen, den krogen innan ni åkte taxi hem?
H. Ja.
F1. Och taxin åkte du tillsammans med Mikke?
H. Ja och sen var vi bara hemma den kvällen som vanligt. Mikke vid datorn och jag
vanligtvis i köket.

sid 1109
F1. Den specifika kvällen så uppger du att du tror att du gick och lade dig före honom?
H. Jag kan tänka att det var så för jag …
F1. Minns du vad han gjorde?
H. Han satt nog vid datorn.
F1. Och du gick och lade dig?
H. Vi har inga dörrar eller någonting så jag fick för mig att han satt där vid datorn det är
öppen planlösning.
AN är inte överens med sig själv. Sid 1104:
"[AN] säger att hon satt vid datorn och [MB] tittade på teve".
Första förhöret. De har väl inte hunnit snacka sig samman, kan man tänka.
Citera
2014-12-30, 02:21
Medlem
Citat:

Det är inte mycket som samstämmer i deras vittnesmål och
att du tycker att det stärker deras alibi ser jag som ett stort skämt.
Citera
2014-12-30, 02:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Sidan 1104 är inte ordagrant återgivet - utan man har sammanfattat vad som sägs...

Det andra förhöret är utskrivet ordagrant ...

Gällande MB:s minne:
sid 994
Micke uppger att han pga att han jobbar mycket så har han minnesluckor. Vid första förhöret
så kommer han inte ens ihåg att han varit på Per o Micke under lördagskvällen och ätit. Han
kom ihåg detta när han såg kvittorna.
Citera
2014-12-30, 02:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det är inte mycket som samstämmer i deras vittnesmål och
att du tycker att det stärker deras alibi ser jag som ett stort skämt.
Jo, det är det. Att ni tror att två människor skall berätta exakt samma historia är ett skämt ..
Citera
2014-12-30, 02:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Sidan 1104 är inte ordagrant återgivet - utan man har sammanfattat vad som sägs...

Det andra förhöret är utskrivet ordagrant ...

Gällande MB:s minne:
sid 994
Micke uppger att han pga att han jobbar mycket så har han minnesluckor. Vid första förhöret
så kommer han inte ens ihåg att han varit på Per o Micke under lördagskvällen och ätit. Han
kom ihåg detta när han såg kvittorna.
Slutet av förhöret: "Förhör uppläst och godkänt enligt konceptanteckningar". Hon berättade vad som stod i förhöret.

Jo, jag vet att han har "minnesluckor". Sid 989: "[MB] tror att han stannade hemma sedan resten av kvällen men uppgiften går att kontrollera med hans fru [AN]".
Och du kallar fortfarande deras uppgifter alibi?
Senast redigerad av Quarrel 2014-12-30 kl. 02:50.
Citera
2014-12-30, 02:53
Medlem
shponglads avatar
Kristoffer vet hur man överraskar förhörsledare

F2: Var skulle ni ha den övningen då nånstans?
H: I Norra Svartbyn.
F2: Norra Svartbyn.
H: Ja. Hemma på…i morsan och farsans skog.
F2: Ja, i närheten av…
H: Ja.
F2: …dina föräldrars skog?
H: Jo.
F2: Och den blev alltså inställd på grund av…?
H: Suprice-diarré.
F2: Okej.
H: Det är en av nackdelarna av att ha analsex.
F: När hade du det?
H: Nej, jag hade med mig själv och en dildo på kvällen.

Paret har inget alibi men inget tyder heller på att dom gjort något annat den kvällen
Citera
2014-12-30, 02:54
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Det var inte i någon av deras bilar som det påträffades blodspår från mördade Vatchareeya
Bangsuan och inte heller liklukten.

Ett gott råd till dig min lille herre: Ta som nyårslöfte att lägga ner ditt djupt osmakliga
skitspridande om oskyldiga människor.

Kristoffer Johansson mördade Vatchareeya Bangsuan och är dömd i två rättsinstanser
för denna illgärning. Han kommer ut 2020. Inte ett år innan dess.
Likadant förhåller det sig med Fredrik Svensson. Han kommer inte heller ut förrän han
har avtjänat sitt straff. Christine Schurrer kommer sannolikt aldrig ut där hon sitter i ett tyskt
fängelse numera. Några andra av de mördare du tror är oskyldigt dömda.
Senast redigerad av Grandioso 2014-12-30 kl. 03:02.
Citera
2014-12-30, 02:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Slutet av förhöret: "Förhör uppläst och godkänt enligt konceptanteckningar". Hon berättade vad som stod i förhöret.
Vilket inte innebär att hon koncentrerat sig på detaljer - vilket är skälet till att viktiga förhör skrivs ut ordagrant ..

Citat:
Jo, jag vet att han har "minnesluckor". Sid 989: "[MB] tror att han stannade hemma sedan resten av kvällen men uppgiften går att kontrollera med hans fru [AN]".
Och du kallar fortfarande deras uppgifter alibi?
Precis - och hans fru styrker att han var hemma.

Sorry för dig - han har alibi och inget som talar mot det eller hans egna utsagor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in