2014-12-30, 01:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mycket går av bara farten när vissa påstår saker och ting, en gång är ingen gång sägs det, hur många fartmissar har micro113 i protokollet?
Ja, var snäll och kolla upp det..

Citat:
Som sagt, taxikvittot säger inte något om vem som satt i bilen. Och AN mobil samt parets dator är inte undersökta såvitt allmänt känt är. Bra att folk bromsar in micro113 som verkar lida av tunnelseende, kan bli så när det går för fort.
Jag har aldrig påstått att AN:s mobil har undersökts .. men det förvånar mig inte att ni försöker göra det till en trådsanning..

Det gläder mig dock att ni måste skapa trådsanningar kring mig för att ha något att säga i tråden .. det säger en del om tyngden i era "bevis" och spekulationer.
Citera
2014-12-30, 01:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Deras telefon. Försöker du plantera trådsanningen att AN inte hade en egen?
Jag har inte skrivit "deras" telefon - varför ljuger du?

Citat:
Ska vi utgå från att VB försvann ur KJ:s sikte kl 21, och att vi inte vet vad som hände efter det?

Jag vet inte .. men det är möjligt att han stoppade henne i bagaget då - ja.. Och då såg han henne ju faktiskt inte, så det blir liksom ingen riktig lögn ...

Citat:
Ska vi tro att MB är oskyldig för att hans älskade hustru ger honom alibi? Eller ska vi tro att AN är oskyldig för att hennes älskade MB ger henne alibi?
Det vet vi eftersom förundersökningen avfört dem från utredningen - och de faktiskt aldrig ens delgivits någon misstanke ..

Vi som kan läsa och tolka text vet det i alla fall.
Citera
2014-12-30, 01:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Hur kan restaurangbesöket stärka deras alibi för tiden efter besöket?
Restaurangbesöket visar att av det de uppgett sig ha gjort under kvällen och som går att kontrollera utanför de två stämmer med vad de uppgivit.
Tills skillnad från KJ som inte bara saknar alibi utan ljög som en häst travade också...
Citera
2014-12-30, 01:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har inte skrivit "deras" telefon - varför ljuger du?
Citat:
De blev kontrollerade - både deras förehavande aktuell kväll, telefon, dator och en kort tid med spaning som inte gav något ... sen insåg de att det var dags att rikta in sig på KJ ..
Han hade ju ljugit om sina förehavanden under kvällen, var han sökt, befunnit sig osv osv ...

De avfördes således och misstankarna mot KJ stärktes under utredningens gång - svårare är det inte, trots att somliga rättshaverister inte förstår hur det fungerar när pusslet läggs.
Be om ursäkt för att du påstod att jag ljuger.
Citat:
Jag vet inte .. men det är möjligt att han stoppade henne i bagaget då - ja.. Och då såg han henne ju faktiskt inte, så det blir liksom ingen riktig lögn ...
Alltså, du vet inte.
Citat:
Det vet vi eftersom förundersökningen avfört dem från utredningen - och de faktiskt aldrig ens delgivits någon misstanke ..

Vi som kan läsa och tolka text vet det i alla fall.
Där ligger problemet. De borde ha undersökts, eftersom de hade koppling till VB, motiv, tillfälle och saknar alibi, förutom det ömsesidiga.
Citera
2014-12-30, 01:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Nej, deras alibi är inte skört utan ett fullt normalt alibi i varandra - som dessutom styrks av deras restaurangbesök.

Dessutom styrks det extra av att de helt uppenbart inte pratat ihop sig utan talar utifrån de egna minnesbilderna.

Du menar alltså att de har alibi, de var inte på brottsplatsen vid tiden för brottet. Mycket intressant slutsats med tanke på att ingen verkar veta var och när brottet begicks.

Antag att brottet begicks där de befann sig, det kan vara så. Eftersom att vi inte känner till tid och brottsplats kan deras vittnesmål knappast utgöra ett alibi i faktisk mening.

Ärligt talat, det du kallar alibi kallar jag bullshit.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Restaurangbesöket visar att av det de uppgett sig ha gjort under kvällen och som går att kontrollera utanför de två stämmer med vad de uppgivit.
Tills skillnad från KJ som inte bara saknar alibi utan ljög som en häst travade också...
Jag vet inte vad som var svårt att förstå med CarlJanne75:s fråga. "Hur kan restaurangbesöket stärka deras alibi för tiden efter besöket?". Kan du försöka utveckla vad du tycker är svårt? Eller kan du be någon kompis, om du har någon, att förklara den för dig?
Citera
Medlem
shponglads avatar
Citat:

Nåväl fanns det ett intresse för MB, att KJ var ett tacksamt fokus för utredningen är en annan sak.
Citera
2014-12-30, 01:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Nåväl fanns det ett intresse för MB, att KJ var ett tacksamt fokus för utredningen är en annan sak.

Tvärtom .. KJ trodde det skulle räcka att peka finger åt något annat håll ..

Åklagaren har angett att M B avfördes från utredningen efter bl.a. förhör
med honom och hans hustru, spaning på honom, analys av hans telefon och
signalspårningslistor samt uppvisande av kvitton från ett restaurangbesök den aktuella
kvällen.

Tyvärr räcker inte "molgan" när all teknisk bevisning återfinns hos mördaren ..
Citera
2014-12-30, 01:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag vet inte vad som var svårt att förstå med CarlJanne75:s fråga. "Hur kan restaurangbesöket stärka deras alibi för tiden efter besöket?". Kan du försöka utveckla vad du tycker är svårt? Eller kan du be någon kompis, om du har någon, att förklara den för dig?
Jag vet inte vad du tycker är så svårläst i det jag skriver ...

Citat:
Tills skillnad från KJ som inte bara saknar alibi utan ljög som en häst travade också..

Det finns inga skäl att betvivla deras utsaga.
Citera
2014-12-30, 01:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Tvärtom .. KJ trodde det skulle räcka att peka finger åt något annat håll ..

Åklagaren har angett att M B avfördes från utredningen efter bl.a. förhör
med honom och hans hustru, spaning på honom, analys av hans telefon och
signalspårningslistor samt uppvisande av kvitton från ett restaurangbesök den aktuella
kvällen.

Tyvärr räcker inte "molgan" när allt teknisk bevisning återfinns hos mördaren ..

Intressant att MB var intressant och sedan avfärdas när det är hans hustru som har det absolut starkaste motivet av alla namngivna i FUP.
Citera
2014-12-30, 01:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag vet inte vad du tycker är så svårläst i det jag skriver ...

Det finns inga skäl att betvivla deras utsaga.
Jag har inte påstått att det är svårläst. Vänligen, svara på CarlJanne75:s fråga: "Hur kan restaurangbesöket stärka deras alibi för tiden efter besöket?".

Det finns skäl att ifrågasätta deras utsaga, de är oense på en rad punkter i utsagorna där de borde vara överens.
Citera
2014-12-30, 01:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag har inte påstått att det är svårläst. Vänligen, svara på CarlJanne75:s fråga: "Hur kan restaurangbesöket stärka deras alibi för tiden efter besöket?".

Det finns skäl att ifrågasätta deras utsaga, de är oense på en rad punkter i utsagorna där de borde vara överens.

Om jag inte missminner mig är de inte ens överens om när MB brukar vara på styrelsemöte, har för mig att AN säger vid 20 på söndagar, stämmer dåligt med att MB var på möte en söndagsmorgon, mötet ställdes dessutom in, men så kan det ju bli ibland, säkert inget konstigt med det, ville bara friska upp minnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in