2014-12-30, 00:42
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ursprungligen postat av Quarrel

Taxins start och sluttid anges på taxikvittot.

Hon gör en uppskattning på tiden - som sedan visar sig fel när man kollar taxi-kvittot. normala människor lever inte på klockan..

Håller med dig här, men det enda det bevisar är att AN och/eller MB åkte taxin.

Citat:

Urban uppger att taxiförarnummer 601150 är hans och han kör taxi åt Jörgen Nilsson ibland.
Urban vet vem M B är till namn och utseende och att han driver Sushibaren och är
karatetränare i Boden men inte mer än så.

Urban uppger att han inte minns den specifika körningen 130504. Urban uppger dock att han
tror att han kört M B från staden till hemmet för 2-3 månader sedan så det skulle
kunna stämma,
Urban minns inga detaljer kring resan. Urban uppger att det har blivit många
taxiresor sedan 130504 och det är väldigt svårt att minnas enskilda resor.

Uppläst och godkänt.

Det är tydligt att han inte minns körningen, hans vittnesmål kan vi bortse ifrån.
Citera
2014-12-30, 00:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det stämmer med det han säger - ja.

Det stämmer inte med dina försök till uträkningar utifrån hans referenser .. Dina trådsanningar går alltså inte att få ihop med det KJ säger ...

Det enda man kan konstatera är att det blir lustigt när du låtsas att du bättre än KJ vet när han skulle ha haft sitt fantasi-sex.
Bra, då är vi överens. Inget talar emot att han talar sanning om sexet.
Citat:
Jo - det gör det.
Vadå?
Citera
2014-12-30, 00:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag bortser från ditt pladder och väntar på svar på frågan som du citerade.

Svaret på frågan är där ..

Citat:
Ändrat till försök att skapa trådsanning - igen..

Du försöker ge sen av att frågan ens kom upp .. Det gjorde den inte - huruvida han minns om de var två eller inte vet du alls inte ett skit om.

För att du själv skall bli klar över vad du nu själv babblar om så tar vi det som lyftes av mig ..

shponglad frågar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Ok, då har jag missuppfattat dig.

Men det markerade under, hur vet du att hon kom hem senare än MB?

Taxichaffisen minns ju inte körningen

Ditt försök till trådsanning genom att försöka ge sken av att chauffören gett någon information.
Citat:
På sid 1007 anges taxins starttid från restaurangen. På sid 1104 berättar AN när de kom hem. På sid 1133 berättar taxiföraren inte att de åkte hem tillsammans.
Senast redigerad av micro113 2014-12-30 kl. 00:49.
Citera
2014-12-30, 00:48
Medlem
Citat:
De blev kontrollerade - både deras förehavande aktuell kväll, telefon, dator och en kort tid med spaning som inte gav något ... sen insåg de att det var dags att rikta in sig på KJ ..
Han hade ju ljugit om sina förehavanden under kvällen, var han sökt, befunnit sig osv osv ...

De avfördes således och misstankarna mot KJ stärktes under utredningens gång - svårare är det inte, trots att somliga rättshaverister inte förstår hur det fungerar när pusslet läggs.

Hur va det med "vattenresan" och stugan dom aldrig är i, enligt AN i förhör?

När kollades deras dator?
Citera
2014-12-30, 00:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Hur va det med "vattenresan" och stugan dom aldrig är i, enligt AN i förhör?

När kollades deras dator?
Datorn är såvitt jag vet inte kollad utan halkade med i farten när jag skrev..

Man kan inte kolla människor hur som helst bara för att gardera sig mot tokar på Flashback. Det finns lagar som reglerar vad som krävs och vilka åtgärder som får göras ..

Eftersom de hade alibi och avfördes skulle det alltså inte varit tillåtna uppgifter.

MB är aldrig delgiven någon misstanke - eftersom det inte fanns något som pekade på honom helt enkelt.
Senast redigerad av micro113 2014-12-30 kl. 00:57.
Citera
2014-12-30, 00:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Håller med dig här, men det enda det bevisar är att AN och/eller MB åkte taxin.
Ska man vara riktigt petig så bevisar det inte ens det. Tror du taxichauffören hade reagerat om MB:s son använde pappas kontokort? Han kände till MB.
Senast redigerad av Quarrel 2014-12-30 kl. 00:53.
Citera
2014-12-30, 00:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Datorn är såvitt jag vet inte kollad utan halkade med i faren när jag skrev..

Man kan inte kolla människor hur som helst bara för att gardera sig mot tokar på Flashback. Det finns lagar som reglerar vad som krävs och vilka åtgärder som får göras ..

Eftersom de hade alibi och avfördes skulle det alltså inte varit tillåtna uppgifter.

MB är aldrig delgiven någon misstanke - eftersom det inte fanns något som pekade på honom helt enkelt.
Datorn är alltså en trådsanning. Är det samma sak med AN:s telefon?
Citera
2014-12-30, 00:53
Medlem
Bruce_Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
10. Ja, KJ kan vara oskyldig, dock är det få som tror att han är helt utan inblandning i fallet. Rent faktiskt kan någon annan än KJ ha utdelat de dödande sticken, ingen bevisning utesluter en annan gärningsman i morddelen, att KJ dödade VB är domstolarnas antagande.

Min gissning är att antagandet baseras på att ingenting tyder på en medgärningsman eller alternativ gärningsman. Att KJ möjligtvis skyddar någon har inte beaktats, oklart varför.

En medbrottsling funderar jag också på, fadern och brodern känns inte så långt bort där. Särskilt inte brodern. Det är en miljard saker som inte går ihop där! Både KJ och DJ ljuger ju ganska dåligt på båda hållen om det så att säga. Där har jag jävligt svårt att få ihop att MB och AN ska ha något finger med i spelet.

Finns här foliehattar som menar att MB och AN ska ha begått mordet och sedan planterat dit saker i KJs bil och lägenhet? Lägenhet har jag förstått varit rätt lätt men bilen låste han väl åtminstone?

Citat:
Ursprungligen postat av discord
Angående det fetade, hur har du fått för dig det? Utanför karateklubben och sin egen näringsverksamhet torde MB ha noll och intet inflytande.

Jag vet inte riktigt, jag tyckte det kändes som att alla i byn känner honom och även polisen som inte ger honom någon misstanke i onödan så att säga.. Men som sagt, det är löööst förekommande och var bara något jag fick för mig.

Citat:
Jo det är ett faktum, kommer inte ihåg om det var i ett sms eller FB meddelande där skrev ialf VB
Nåt i stil med att hon förstår varför han inte vill prata med henne men att man bara skriver att man ska skada någon om man verkligen hatar den personen, finns ialf i fupen

Ska se om jag sk bläddra lite senare.

An säger att hon inte visste vem VB var förrns första kontakten med polis, efter försvinnandet alltså.
Detta visar sig inte stämma utan dom har historia, speciellt på FB. Men det viktiga är att hon visste vem VB va.

Hon ljuger också om att hon inte misstänkte sin man övht, i senare förhör samt genom VBs sms till MB så är det tydligt att hon var dels väldigt svartsjuk av sig samt att hon hade noll förtroende för MB

Frågan är fan om man inte hade reagerat på samma sätt som hon gjorde, särskilt i en sån stressad situation. Hon hoppades väl först att det aldrig skulle komma fram till omvärlden och trodde att det skulle räcka att ljuga för polisen om att hon inte hade någon aning, men nu känner fler till den än vad hon bara kunde drömma om Hon var nog just rätt förbannad under den här tiden. Sen att man är så klantig och skriver såna tykna saker som att hon var en kackerlacka ändå och att hon minsann inte tänker fälla något tår är ju inte det smartare att skriva när man nyss mördat någon heller. Tror inte hon tänkte på det.

En ny fråga! ¨
Vad är det för bevis som egentligen inte är hållbara?
Citera
2014-12-30, 00:56
Medlem
Citat:
Datorn är såvitt jag vet inte kollad utan halkade med i faren när jag skrev..

Nog måste du väl inse att deras alibi är väldigt skört.
Citera
2014-12-30, 00:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Datorn är alltså en trådsanning. Är det samma sak med AN:s telefon?
Nej, det är inte samma sak att någon gör en felskrivning som när försöker skapa trådsanningar genom medvetet formulerade meningar så att du krystar på men inte skiter ut lögnen i klarspråk..

Min teknik här i tråden är nämligen inte att skriva fel - din är att förvränga fakta och skapa trådsanningar.
Citera
2014-12-30, 01:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Nog måste du väl inse att deras alibi är väldigt skört.
Nej, deras alibi är inte skört utan ett fullt normalt alibi i varandra - som dessutom styrks av deras restaurangbesök.

Dessutom styrks det extra av att de helt uppenbart inte pratat ihop sig utan talar utifrån de egna minnesbilderna.
Citera
2014-12-30, 01:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, det är inte samma sak att någon gör en felskrivning som när försöker skapa trådsanningar genom medvetet formulerade meningar så att du krystar på men inte skiter ut lögnen i klarspråk..

Min teknik här i tråden är nämligen inte att skriva fel - din är att förvränga fakta och skapa trådsanningar.
Är det samma sak med AN:s telefon, frågade jag, eller var det ett nytt försök att skapa trådsanning? Skylla på felskrivning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in