Citat:
Ursprungligen postat av
OY
10. Ja, KJ kan vara oskyldig, dock är det få som tror att han är helt utan inblandning i fallet. Rent faktiskt kan någon annan än KJ ha utdelat de dödande sticken, ingen bevisning utesluter en annan gärningsman i morddelen, att KJ dödade VB är domstolarnas antagande.
Min gissning är att antagandet baseras på att ingenting tyder på en medgärningsman eller alternativ gärningsman. Att KJ möjligtvis skyddar någon har inte beaktats, oklart varför.
En medbrottsling funderar jag också på, fadern och brodern känns inte så långt bort där. Särskilt inte brodern. Det är en miljard saker som inte går ihop där! Både KJ och DJ ljuger ju ganska dåligt på båda hållen om det så att säga. Där har jag jävligt svårt att få ihop att MB och AN ska ha något finger med i spelet.
Finns här foliehattar som menar att MB och AN ska ha begått mordet och sedan planterat dit saker i KJs bil och lägenhet? Lägenhet har jag förstått varit rätt lätt men bilen låste han väl åtminstone?
Citat:
Ursprungligen postat av
discord
Angående det fetade, hur har du fått för dig det? Utanför karateklubben och sin egen näringsverksamhet torde MB ha noll och intet inflytande.
Jag vet inte riktigt, jag tyckte det kändes som att alla i byn känner honom och även polisen som inte ger honom någon misstanke i onödan så att säga.. Men som sagt, det är löööst förekommande och var bara något jag fick för mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
shponglad
Jo det är ett faktum, kommer inte ihåg om det var i ett sms eller FB meddelande där skrev ialf VB
Nåt i stil med att hon förstår varför han inte vill prata med henne men att man bara skriver att man ska skada någon om man verkligen hatar den personen, finns ialf i fupen
Ska se om jag sk bläddra lite senare.
An säger att hon inte visste vem VB var förrns första kontakten med polis, efter försvinnandet alltså.
Detta visar sig inte stämma utan dom har historia, speciellt på FB. Men det viktiga är att hon visste vem VB va.
Hon ljuger också om att hon inte misstänkte sin man övht, i senare förhör samt genom VBs sms till MB så är det tydligt att hon var dels väldigt svartsjuk av sig samt att hon hade noll förtroende för MB
Frågan är fan om man inte hade reagerat på samma sätt som hon gjorde, särskilt i en sån stressad situation. Hon hoppades väl först att det aldrig skulle komma fram till omvärlden och trodde att det skulle räcka att ljuga för polisen om att hon inte hade någon aning, men nu känner fler till den än vad hon bara kunde drömma om

Hon var nog just rätt förbannad under den här tiden. Sen att man är så klantig och skriver såna tykna saker som att hon var en kackerlacka ändå och att hon minsann inte tänker fälla något tår är ju inte det smartare att skriva när man nyss mördat någon heller. Tror inte hon tänkte på det.
En ny fråga! ¨
Vad är det för bevis som egentligen inte är hållbara?