Citat:
Exakt- det är precis det allt handlar om- hämnd. Från hans sida. Hon fick honom att tappa ansiktet utåt och ertappade honom, precis som hans ombud säger- på en plats hon inte borde känna tilll.
Kontakten var redan avslutad innan kontaktförbudet trädde i kraft. Återigen blir det fel om man väljer ut och vinklar för att få allt att låta snaskigare.
Du skriver och frågar varför och att du inte kan förstå vissa saker. Det är helt naturligt, eftersom varken jag eller du (får jag förmoda) har varit delaktiga i det som hänt. Det är bara att hacka i sig att det bara är de två som vet hur allt verkligen varit. Att spekulera är så klart roligare.
Du verkar veta väl hur TÖ tänkt och resonerat. Lite underligt eftersom jag utgår från att det inte är TÖ som skriver själv. Rätt bra gjort av dig att veta detta faktiskt, med tanke på att han velade in i det sista. Det han uppvisat är att han gärna både äter kakan och har den kvar. När det tog slut blev detta hans reaktion.
Kontakten var redan avslutad innan kontaktförbudet trädde i kraft. Återigen blir det fel om man väljer ut och vinklar för att få allt att låta snaskigare.
Du skriver och frågar varför och att du inte kan förstå vissa saker. Det är helt naturligt, eftersom varken jag eller du (får jag förmoda) har varit delaktiga i det som hänt. Det är bara att hacka i sig att det bara är de två som vet hur allt verkligen varit. Att spekulera är så klart roligare.
Du verkar veta väl hur TÖ tänkt och resonerat. Lite underligt eftersom jag utgår från att det inte är TÖ som skriver själv. Rätt bra gjort av dig att veta detta faktiskt, med tanke på att han velade in i det sista. Det han uppvisat är att han gärna både äter kakan och har den kvar. När det tog slut blev detta hans reaktion.
Du skriver lika obegripligt som PL agerar. Din text saknar logik, den är motsägelsefull och blir därmed omöjlig att förstå. Vad vill du säga?
Du skriver att det I själva verket är advokaten som vill hämnas. För att han blev “ertappad” på en plats PL inte borde ha känt till..
Platsen är den nuvarande flickvännens hem – dit PL åkte en kväll EFTER att PL:s relation med advokaten redan hade tagit slut..
Varför?
PL agerar exakt på samma sätt som kvinnan I mailet som pratar om “vänskap” (PL pratar om “stöd”) – men I själva verket beter sig som om hon vore hans svartsjuka fru.. PL påstår att hon inte ha varit svartsjuk. Enligt henne har hon enbart sökt “stöd” hos advokaten. Samma advokat alltså som har utövat olaga hot och även våldtagit..
Vem är det som verkar helt borta I huvudet?
Du skriver att kontakten redan var avslutad innan kontaktförbudet trädde i kraft.
Enligt Skaraborgs tingsrätt skickade PL tre mail EFTER det att TÖ hade ansökt om kontaktförbud. Innan dess skickade hon minst ett mail per dag – ibland 3st. Ofta kvällstid och ibland med endast ett par minuters mellanrum. Och alltid för att få träffa sin plågoande.. han som hade hotat och tvingat och våldtagit..
Först efter att kontaktförbudet trädde I kraft fattade hon väl att hon riskerade sitt jobb, sin bostad – hela sitt liv – om hon fortsatte att trakassera honom via mail. Kontaktförbudet var alltså även för hennes eget bästa..
Du skriver att TÖ har velat in I det sista. Må så vara. Jag undrar bara “varför” PL tycks vara så övertygad om att just den som både har våldtagit, hotat, tvingat och betett sig allmänt bedrägligt är den ENDA som kunde ge henne stöd – effer en abort som han själv har tvingat henne till? Hur tänker hon när hon kommer till den slutsatsen?
Varför inte söka stöd hos en psykolog/terapeut/psykiatriker/nära vän?