2014-12-29, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrboom
En privat film på den, inte så bra men : https://www.youtube.com/watch?v=sC01iqj8kfE

Såg klen ut, ellr har jag fel?
Bra kaliber, bra med krut, fina krevader. Borde ju vara nåt bra pris också för den delen!
Citera
2014-12-29, 01:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KAPOW-powaaa
Priserna som är på deras hemsida och i deras reklamblad är nog dem som gäller tråkigt nog... Jag gillar också jackpot fyrverkerisattserna men jag betalar inte mer än så mycket som öob tog...
Vägrar tro att jackpotsatserna kostar så mycket som hemsidan säger. Fyfan 379 för jackpot när det inte finns ett bajs i den. Får kika ner imorgon hos återförsäljarna och se hur mycket de säljer sina jackpots för.
Citera
2014-12-29, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyronostalgi
Jag beställde mina för en dryg månad sedan, inget handlarna håller på lager då de ej har returrätt på tillståndspliktiga pjäser....för ja just det.... denna lilla texten kanske borde fått dig att fundera "Arrangemangsartiklar är mycket stora bombtårtor som kräver polistillstånd att köpa och skjuta."

Lagliga vägen kan du glömma detta och ytterst fåskulle sälja en till dig utan att känna till dig och dina goda kunskaper om fyrverkerier....
Aj fan vad tråkigt om man måste beställa så långt i förväg... Får väl bli X antal "vanliga" tårtor för att make up for it.. Och satsa på ETT RIKTIGT fyrverkeri till 2016....
Citera
2014-12-29, 01:43
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beastmaniak
Vet någon vad bombpaketet från bonnen innehåller exakt ?

Jag skrev det här: (FB) Vad har ni/ska ni köp(t/a) för fyrverkeri i år då?

Tror det ska vara rätt och samma i alla paketen iallafall.
Citera
2014-12-29, 01:45
Medlem
Vilken ska jag välja tycker ni?

Raptor - Svea
Avantgarde - Hanssons
Electric thunder - Hanssons
Citera
2014-12-29, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Jag skrev det här: (FB) Vad har ni/ska ni köp(t/a) för fyrverkeri i år då?

Tror det ska vara rätt och samma i alla paketen iallafall.

Tack
Citera
2014-12-29, 01:48
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cappizo

Raptor - Svea
Avantgarde - Hanssons

Beror på hur snabb tårta du vill ha. Avantgarde är ju relativt långsam medans Raptorn är mer rapp. Sen kostar Avantgarde en hundring mer. Beror lite på vad du själv är sugen på och gillar för effekter
Citera
2014-12-29, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Beror på hur snabb tårta du vill ha. Avantgarde är ju relativt långsam medans Raptorn är mer rapp. Sen kostar Avantgarde en hundring mer. Beror lite på vad du själv är sugen på och gillar för effekter

Gillar raptorn på det sättet att den har bara 30 kaliber och låter rätt bra vad jag har hört, sen är den ganska kort och effekterna tycker relativt bra om i den.

Avantgarde är långsammare och det gillar jag med, det jag är osäker kring denna är själva upplevelsen, dvs om den låter bra, känns den maffig eller bara långtråkig??

Electric thunder kom jag över för någon timme sedan och gillade verkligen den, för det priset så verkar den riktigt fin och avslutet verkar ju maffigt! - någon som har erfarenhet av denna tårtan?
Citera
2014-12-29, 01:59
Medlem
Jaha då har man varit på den årliga turen till Billesholm
Blev ändå ganska nöjd över mitt inköp! Thunder tårtan var tyvärr slut dock.

2x RPs air bombs
3x TK Extreme
5x TK fyrverkeri mästarna
1x 3pack 45mm bomber från Rp, (fick dessa billigare)
1x 2pack 50mm bomber från Rp, för att pyro860 talat så gott om dessa.
3x multi shots, 4 per paket. Riktigt prisvärda!
12x knall raketer från Linders (heter dom inte big bang egentligen?) Köpte 10 pack men sen hade han bara två kvar som var dom sista så fick med dom gratis!
2x scorpion
1x gamla monster
1x tiger
plus lite små skit som jag inte orkar skriva, säkert glömt något med.
Skulle haft en XO med från Harald Nyborg men dom hade stängt, ska förmodligen åka och handla det imorgon istället.

Edit. Köpte även två paket knall raketer rån extreme.
Senast redigerad av knarkarbamse 2014-12-29 kl. 02:17.
Citera
2014-12-29, 02:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knarkarbamse
Jaha då har man varit på den årliga turen till Billesholm
Blev ändå ganska nöjd över mitt inköp! Thunder tårtan var tyvärr slut dock.

2x RPs air bombs
3x TK Extreme
5x TK fyrverkeri mästarna
1x 3pack 45mm bomber från Rp, (fick dessa billigare)
3x multi shots, 4 per paket. Riktigt prisvärda!
12x knall raketer från Linders (heter dom inte big bang egentligen?) Köpte 10 pack men sen hade han bara två kvar som var dom sista så fick med dom gratis!
2x scorpion
1x gamla monster
1x tiger
plus lite små skit som jag inte orkar skriva, säkert glömt något med.
Skulle haft en XO med från Harald Nyborg men dom hade stängt, ska förmodligen åka och handla det imorgon istället.
Varför köpte du inte någon fyrverkerisats? Wind element eller RP144. Bättre än XO.
Citera
2014-12-29, 02:04
Medlem
Bazecoons avatar
Citat:

Raptor - Svea
Avantgarde - Hanssons

Kan inte än annat säga Raptor.Det är otroligt prisvärd tårta.
Citera
2014-12-29, 02:15
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Gillar raptorn på det sättet att den har bara 30 kaliber och låter rätt bra vad jag har hört, sen är den ganska kort och effekterna tycker relativt bra om i den.

Avantgarde är långsammare och det gillar jag med, det jag är osäker kring denna är själva upplevelsen, dvs om den låter bra, känns den maffig eller bara långtråkig??

Electric thunder kom jag över för någon timme sedan och gillade verkligen den, för det priset så verkar den riktigt fin och avslutet verkar ju maffigt! - någon som har erfarenhet av denna tårtan?

Tror Avantgarde har 30mm också. Nackdelen är väl tempot i den, men den verkar ha fina effekter iallafall

Det var någon som hade Electric Thunder i tråden förra året och sa att den var en besvikelse iallafall. Tycker den är fin på film iallafall.

Citat:

Dom är fett goa! 85g krut är nice

Citat:

Jo, egentligen Big Bang, hehe Värst vad alla får rabatt då, handlade för nästan 3000 och fick nästan argumentera för att få med två paket Tricky liksom Beror helt på vem man får som säljare.

Men vadå, du menar att du köpte 120 st Big Bang totalt?

Ta gärna en bild

Citat:
Ursprungligen postat av Bazecoon
Kan inte än annat säga Raptor.Det är otroligt prisvärd tårta.

299 kr delat på 25 skott är nästan 12 kr skottet. Det är väl inte jätteprisvärt, eller? Men när den kostade 199:- tycker jag den var det iallafall.
Senast redigerad av pyro860 2014-12-29 kl. 02:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in