Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-11-23, 01:44
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naggy
Two Buns and Meat levererade! Allt är tydligen gjort av dom by scratch. Tog en burgare som hette Dorothey eller något, var lök, bacon, köt, lite ketchup, mayo och en ostskiva. Grymt saftigt och välkomponerat. Verkligen att mäta sig när det kommer till Burgersson och The Barn, inte samma lyxiga känsla men ändå en gedigen och jävligt frodig burgare.
Inte lyckats få tag på deras burgare än. Står på min to-do-lista. Verkar lovande.

The Barn och 2112 är mina favoriter i Göteborg. I hemstaden(Gävle) tycker jag ni bör prova Meat. Deras burgers är i klass(om inte bättre än) med The Barn te.x.
Citera
2014-12-22, 18:30
Medlem
IdaAmins avatar
Var nyligen på Green Lion bakom Centralen i Malmö och beställde deras hamburgare. Ganska lite tillbehör i burgaren, men köttet talade verkligen för sig själv. Perfekt grillad och väldigt saftig. De hade inte traditionellt hamburgarebröd utan ett "riktigt" bröd som var lättrostad som både var luftigt och väldans gott. Även pommesen får högsta betyg. 179 kr exkl dricka är ganska dyrt, men skulle nog vilja utnämna den till Malmös godaste burgare.

Var även på Tusen&2 på Lilla Torg för ett tag sen och det är väl en bra burgare, men framförallt är den prisvärd. Ca 100 kr för en tallrik inkl läsk är ett bra pris på en klart godkänd burgare. Dessutom klart bättre än mitt förra besök på Tusen&2 i deras gamla lokaler.

Var förresten på BK någon dag efter mitt besök på Green Lion, man inser ganska fort vilken skillnad det är...

Fler som varit på Green Lion?
Citera
2014-12-28, 22:44
Medlem
MoldyPeachess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdaAmin
Var nyligen på Green Lion bakom Centralen i Malmö och beställde deras hamburgare. Ganska lite tillbehör i burgaren, men köttet talade verkligen för sig själv. Perfekt grillad och väldigt saftig. De hade inte traditionellt hamburgarebröd utan ett "riktigt" bröd som var lättrostad som både var luftigt och väldans gott. Även pommesen får högsta betyg. 179 kr exkl dricka är ganska dyrt, men skulle nog vilja utnämna den till Malmös godaste burgare.

Var även på Tusen&2 på Lilla Torg för ett tag sen och det är väl en bra burgare, men framförallt är den prisvärd. Ca 100 kr för en tallrik inkl läsk är ett bra pris på en klart godkänd burgare. Dessutom klart bättre än mitt förra besök på Tusen&2 i deras gamla lokaler.

Var förresten på BK någon dag efter mitt besök på Green Lion, man inser ganska fort vilken skillnad det är...

Jag har inte besökt Green Lion, men ett ställe som slår tusen och 2 är Casual streetfood, och det med hästlängder. Gött gött gött!
Citera
2014-12-29, 12:28
Medlem
Dead-Skin-Masks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdaAmin

The Green Lion Inn gör väl allt från grunden numera? Har hört från flera att deras maträtter är jävligt goda. De har också en hel del gott och annorlunda att dricka
Citera
2014-12-29, 16:10
Medlem
Lockcapss avatar
Two buns and meat, väldigt väldigt goda hamburgare. Dock tycker jag kanske att priset är lite i överkant (100 spänn för en, om vi ska vara ärliga, ganska liten burgare och en dricka).

Helt klart värt att testa dock om ni ser dem nära er!
Citera
2014-12-30, 00:36
Medlem
IdaAmins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoldyPeaches
Jag har inte besökt Green Lion, men ett ställe som slår tusen och 2 är Casual streetfood, och det med hästlängder. Gött gött gött!

Jag blev faktiskt lite besviken på Casual street. Det var inte dåligt på något sätt, men heller inte bra. Lite tråkigt bröd, helt OK kött och tråkiga pommes. Läst mycket bra om CSF, så kom dit med höga förväntningar som de inte riktigt lyckades leva upp till.

Citat:
Ursprungligen postat av Dead-Skin-Mask
The Green Lion Inn gör väl allt från grunden numera? Har hört från flera att deras maträtter är jävligt goda. De har också en hel del gott och annorlunda att dricka

Nu var jag inte ute i köket, men skulle förvåna mig mycket om så inte är fallet. Var mitt första besök på stället så har heller ingen aning huruvida de blivit bättre.
Citera
2014-12-30, 00:51
Medlem
Giddegrillen i västerås gör sjukt goda hamburgare
Citera
2014-12-31, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomodlaren
Åker du förbi Jönköping igen så kan jag rekommendera Brooklyn Burgers. Ligger förvisso i Huskvarna, men det är i princip samma sak. Ligger ut med Esplanaden, så nära från E4an. Otroligt goda hamburgare. MYCKET bättre än munchies på alla sätt och vis.

http://tinyurl.com/k4q438p
http://tinyurl.com/omgvo23

Munchies varierar så väldigt mycket i kvalitet. Ibland är köttet saftigt, ibland är det som en skosula. Verkar dessutom alltid vara nytt folk där som jobbar. Unga människor, så jag får en känsla av att dom får provjobba och sen får sparken typ. men det är bara en känsla jag får.

Snart ska det öppna ännu ett nytt hamburgar hak i Jönköping, på öster (Cigarren). Bada Bing Burger. https://www.facebook.com/badabingburger

Ser ganska gott ut åtminstone! http://tinyurl.com/q8zegnh
Inte varit där själv men hört bra saker. Dok känns det larvigt att dom posar med stora "butcher knifes". Det är ingen där som jobbar som slaktare eller styckar kött om man säger så. Men bra ställe, dok har dom kopierat mycket ifrån ett annat ställe. Men ska helt klart vara värt ett besök, goda hamburgare gör dom om jag förståt det rätt
Citera
2015-01-07, 14:33
Medlem
blomodlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnIde
Inte varit där själv men hört bra saker. Dok känns det larvigt att dom posar med stora "butcher knifes". Det är ingen där som jobbar som slaktare eller styckar kött om man säger så. Men bra ställe, dok har dom kopierat mycket ifrån ett annat ställe. Men ska helt klart vara värt ett besök, goda hamburgare gör dom om jag förståt det rätt

Nu kan jag berätta för dig att Bada Bing Burgers på Öster / Cigarren är ännu bättre. Verkligen värt ett besök!
Citera
2015-01-07, 14:48
Medlem
Vigårda, som finns på Norrlandsgatan 13 i Stockholm och på Centralplan i Malmö, har riktigt goda burgare. Både kött (vad jag fått sagt till mig ska vara i alla fall Stockholm bästa burgare) och vegetarisk (som jag själv äter och deras är verkligen toppengo'!).
Citera
2015-01-07, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av semoi
Vigårda, som finns på Norrlandsgatan 13 i Stockholm och på Centralplan i Malmö, har riktigt goda burgare. Både kött (vad jag fått sagt till mig ska vara i alla fall Stockholm bästa burgare) och vegetarisk (som jag själv äter och deras är verkligen toppengo'!).

Vigårda är verkligen inte bäst i Stockholm - Stockholms mest prisvärda skulle den dock platsa som på min lista åtminstone.
Citera
2015-01-08, 11:39
Medlem
Mr.Majestics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALLIGATORBLOOD
Vigårda är verkligen inte bäst i Stockholm - Stockholms mest prisvärda skulle den dock platsa som på min lista åtminstone.

+1.

Vigårda ær helt ok, men långt ifrån bæst.

Åt på PRIME hæromveckan. Lite besviken måste jag sæga, levde inte upp till førvæntningarna eller priset.

+1 på deras Chili Cheese Fries.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in