2014-12-28, 01:28
Medlem
Ha ha! SD spelade högt när de fällde regeringens budget och har nu förlorat sin vågmästarroll. De trodde väl i sin enfald att de skulle få som de ville eller att det skulle bli extraval och att de skulle få 25 %. Det bästa av allt är att det nu är Vänsterpartiet som har vågmästarrollen! Ha ha! Så jävla bra! Bra jobbat svetsaren!
Citera
2014-12-28, 01:31
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Nej inte formellt, men de är ju del av regeringsblocket som gör dem större än alliansen. Skull de formellt ingått blev det väl magstarkt för alliansen. Nu kan det hävdas att de står utanför.

Men Lyssna på Jonas Sjöstedt han vädra morgonluft!

Vilket i princip innebär att man har tagit vågmästarrollen från SD (Som dom anser vara dödsknarkarnazister) och slängt den rakt i famnen på en kommunist...
Det är säkert Alliansen-väljarna jävligt glada för!
Citera
2014-12-28, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Ha ha! SD spelade högt när de fällde regeringens budget och har nu förlorat sin vågmästarroll. De trodde väl i sin enfald att de skulle få som de ville eller att det skulle bli extraval och att de skulle få 25 %. Det bästa av allt är att det nu är Vänsterpartiet som har vågmästarrollen! Ha ha! Så jävla bra! Bra jobbat svetsaren!

SD har inte förlorat någonting, eller menar du att de övriga partierna precis var på väg att släppa in SD i värmen för samarbeten? SD har tvingat de andra att visa att det inte finns någon opposition, absolut ingenting har förlorats.
Citera
2014-12-28, 01:32
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Du får det att låta som att allt hänger på en enda liten opinionsundersökning. Det är inte så enkelt. De flesta människor tycker inte att vi ska bedriva en extrem massinvandring från tredje världen av djupt religiösa människor som inte delar vår världsuppfattning. Det vill inte du heller. Ingen vid sina sinnens fulla bruk vill det. Det är rent vansinne.
Fast vad folk vill och inte, har vi ingen aning om. Det blir bara spekulativt där vi utgår ifrån vad vi tror svenska folket vill, baserat på våra närmaste kretsar. Det tråden handlar om är uppgörelsen som nu är skapad och den bygger på valresultatet som speglar vad svenska folket har röstat på. Det kan säkert finnas en majoritet av svenska folket som har synpunkter på invandringen, eller inte. Partierna kan endast utgå ifrån valresultatet, och där är SD en väldigt liten minoritet i just den här frågan.
Citera
2014-12-28, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon

När förlorade de sin vågmästarroll? Det var mer än jag visste? Förutom att de övriga har kommit överens om att största parti ska få igenom sin budget, så är de väl annars vågmästare som vanligt?
Citera
2014-12-28, 01:33
Bannlyst
Today was a good day

Vi har 1 parti i Sverige. Ett parti som kommer styra ostört i flera generationer framöver. Ni kan inte göra något åt det. En generös flyktingpolitik för all framtid. Nu jävlar visar vi våra intoleranta nordiska grannar att mångfalden är nyckeln till ett blomstrande samhälle.

Bra tycker jag, jag har länge vart aktiv i olika vänsterrörelser som verkat för en mer generös flyktingpolitik, nu kan jag steppa ner och se partierna göra jobbet åt mig i 100 år. Jag drömmer om en framtid där mer samarbeten kommer ske, även mellan borgerliga partier och Revolutionära Fronten. Tillsammans ska vi segra över intolerans och okunskap.
Citera
2014-12-28, 01:34
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Tvivlar på att det blir nyval. Känns som att Löfven bluffar. Kändes som det efter att han medverkade i Agenda igår och sade "Om nyval sker... vilket allt tyder på att det gör!". Lät verkligen som att han hade någon annan plan i åtanke. Sopan kommer dock misslyckas även med sin utpressning mest sannolikt om han själv inte viker sig en hel del för alliansen...

Det skulle inte vara så konstigt i och för sig, då han gör vad som helst så länge SD inte får mer makt. Något han kommer kämpa hårdare för nu efter att ha sett det ökade stödet för SD i olika mätningar. Men drar han denna bluff och klarar det lär inte många i Svenska folket tycka om det, och SD kommer att explodera och bli största parti 2018.

- Kaospojken, 8 December 2014

(FB) Beslutet om nyval fel: vår pajas till statsminister kan ha lurat oss
Citera
2014-12-28, 01:35
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
SD har inte förlorat någonting, eller menar du att de övriga partierna precis var på väg att släppa in SD i värmen för samarbeten? SD har tvingat de andra att visa att det inte finns någon opposition, absolut ingenting har förlorats.

Hela vägen fram till 2018 så kommer vi se ett gäng barnrumpor som hoppar upp i knäet på varandra i skuggan av att ha svikit sina väljare, och SD som enda oppositionsparti med verkligheten på sin sida. Jag tror knappast att SD kommer förlora på detta.

Jag gissar, som sagt, på runt 30% för SD 2018.
Citera
2014-12-28, 01:36
Medlem
antisocialbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocialbitch
duh??? men en gammal undersökning tycker du är värd att ta upp? Gilla läget,

Till er andra idioter kan jag ju säga att man får samarbeta med varandra utan att det ska kallas diktaturstyre...diktaturstyre innebär: diktatur (av latin dictatura, "en diktators ämbete; en diktators makt och myndighet") är en stat som styrs auktoritärt, styrd av en diktator eller en mindre krets människor, som inte behöver ta hänsyn till befolkningsmajoritetens önskningar i allmänna val.

Sen kan man ju verkligen fråga sig vad innebär det när SD hotar att fälla alla budgetar som inte fallar dem i smaken? demokrati? NÄ!

På sätt och vis tycker jag det är synd att det inte blev nyval för jag tror många skulle ta sitt förnuft till fånga i skarpt läge vilket skulle innebära en stor minskning för SD...men det får vi aldrig veta så ingen idé att spekulera.

Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Du verkar inte förstå överenskommelsen. Hela idén är att man efter valet 2018 ska kunna ignorera majoriteten och styra i minoritet.

Det är 6 partier som kommit överens om en överenskommelse fram till 2022, SD och V är inte med på den.

Minoritetsstyre har vi ju haft den sista tiden...Det är det största blocket/partier som ska få möjligheten att styra sverige. Vi har INTE ignorerat majoriteten nu, S med hjälp av MP och V fick STÖRSTA röstantalet, efter det fick alliansen mest röster och SD allra minst (blockpolitiskt).

Nu när S+ Mp + Alliansen går ihop kan man verkligen säga att majoriteten styr .... Och om alla skulle följa sk praxis så skulle SD OM de fick mest antal röster (kommer aldrig hända) för att bilda ett regeringsalternativ ha en god chans....men nu har ju SD satt standarden att den praxisen inte är värd att följa. Sen kan man tycka vad man vill om praxis. Älska samarbeta! <3
Citera
2014-12-28, 01:37
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Bra för han är ju en fossil.
En fossil som är hundra ggr mer beläst än du. Det "nya fräscha" kaoset som du och dina pantskallar till kompisar representerar är äckligt och har INGENTING med demokrati att göra. Jag skulle helst se att någon där ute dammar av sitt skjutjärn och sätter dessa maktgalna ickedemokrater på plats.
Citera
2014-12-28, 01:38
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Jag vi har nästan alla här nog gått den vägen. Vissa tänker lite snabbare och bättre bara. Men det är aldrig försent

Bättre sent än aldrig och sent skall syndaren vakna är två ordspråk som faller väl in här. Själv visste jag inte vad det var fråga om för bara några år sedan, brydde mig inte särskilt mycket om migrationspolitiken öht. Nu känns det dock inte lika yrvaken längre
Citera
2014-12-28, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocialbitch
...

Men en majoritet som stödjer alliansens budget ska inte ha någon betydelse... alltså är vi i en situation som du beskrev om diktatur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in