2014-12-28, 01:15
Medlem
Insomfornis avatar
Ett enormt misstag. De som gläds av detta får passa på för detta kommer att slå tillbaka riktigt hårt i nästa val, det kan jag garantera er. Något jag vill? Inte för att jag är överförtjust i att ett EU-fientligt parti får stort inflytande men jag skulle nog hellre se de andra partierna dissekeras pga sin efterblivna invandringspolitik.

Anna Batra kan för övrigt vara den sämsta och mest anonyma ledaren någonsin för M. Vi får också nu ta farväl av Reinfeldt, som den råttan han är så deltog han i förhandlingarna om att försvaga riksdagens ställning i politiken. Hans sista avtryck i svensk politik. Nu kan du äntligen dra åt helvete till näringslivet istället, råttjävel.
Senast redigerad av Insomforni 2014-12-28 kl. 01:18.
Citera
2014-12-28, 01:15
Medlem
antisocialbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Visserligen, men menade mer på att det är väldigt konstigt att så definitivt säga att en majoritet är mot nyvalet och endast basera detta på en endaste undersökning som den jag svarade på verkade yrka på.

duh??? men en gammal undersökning tycker du är värd att ta upp? Gilla läget,

Till er andra idioter kan jag ju säga att man får samarbeta med varandra utan att det ska kallas diktaturstyre...diktaturstyre innebär: diktatur (av latin dictatura, "en diktators ämbete; en diktators makt och myndighet") är en stat som styrs auktoritärt, styrd av en diktator eller en mindre krets människor, som inte behöver ta hänsyn till befolkningsmajoritetens önskningar i allmänna val.

Sen kan man ju verkligen fråga sig vad innebär det när SD hotar att fälla alla budgetar som inte fallar dem i smaken? demokrati? NÄ!

På sätt och vis tycker jag det är synd att det inte blev nyval för jag tror många skulle ta sitt förnuft till fånga i skarpt läge vilket skulle innebära en stor minskning för SD...men det får vi aldrig veta så ingen idé att spekulera.
Citera
2014-12-28, 01:16
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Imponerande att du lyckas dra upp en avpolleterad ick särskilt tung moderat som Adelson och hans fru som i princip aldrig haft någon annan åsikt än sin man.

Är du född under en sten? Ulf Adelsohn var ju partiledare för Moderaterna förut. Så nog är man en tung moderat då.

Citat:
Sen kan väl bara någon med ganska dålig klarsynthet kalla SVD skribentens kritik extrem.

För att vara en moderatvänlig tidning så kritiken väldigt hård. Läs texten noggrannare.
Citera
2014-12-28, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel
Genom alla tider har missnöjespartier visat sig vara mycket snack
och lite verkstad. Så även med SD.

Inget gott kommer från att SD får något som helst inflytande över
svensk politik.

Detta var det absolut, utan undantag, bästa som kunde hända Sverige
i rådande läge med en minoritetsregering.
Visst är det så, men det är märkligt att alliansen så lättsinnigt skriver under sina egna dödsdomar. Men visst kommer det bli lättare framgent, när det bara finns två block igen, SD mot resten.
Citera
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FE-ANALYS
Så är det, det här är det absolut värsta politiska svek jag varit med om. Kommer aldrig att lägga min röst på moderaterna igen.
Jag tvekar även att lägga min röst på vänstern med. Detta är en palatskupp för att hålla sd utanför.
Citera
Medlem
Storalfs avatar
Citat:

svensk politik.

Vad har du då att säga om Löfvén som lovat att avgå, utlyst extraval och sagt att han inte kommer regera med alliansens budget och backat i samtliga fall. Där har vi verkligen exempel på snack men ingen verkstad.
Detta var det bästa som kunde hända Sverige ja, eftersom folk äntligen kan se att sd är det enda oppositionspartiet.
Citera
2014-12-28, 01:18
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Visst, fast frågan är hur partierna ska förbehållas sig till detta? Ska man styra landet efter valresultatet där svenska folket sa sitt eller utifrån någon opinionsundersökning som tyder på att det kanske kan finnas ett större stöd för annan sorts invandringspolitik? Rimligen bör partierna utgå från valresultatet och där var det bara ett parti som hade en avvikande uppfattning i invandringsfrågan, och SD är förhållandevis en väldigt liten minoritet i jämförelse med övriga "etablissemanget".

Du får det att låta som att allt hänger på en enda liten opinionsundersökning. Det är inte så enkelt. De flesta människor tycker inte att vi ska bedriva en extrem massinvandring från tredje världen av djupt religiösa människor som inte delar vår världsuppfattning. Det vill inte du heller. Ingen vid sina sinnens fulla bruk vill det. Det är rent vansinne.

Om du vill veta vad som kommer ske i Sverige så är det bara att blicka ut i resten av Europa. Frihetspartiet är nu det största partiet i Holland, med Geert Wilders i spetsen. Front National är störst i Frankrike. UKIP störst i England. Och så vidare.

Folk vill inte ha den här skiten i sina länder. Sverigedemokraterna kommer inte försvinna som vissa av er verkar tro. Så länge vi har detta outsinliga inflöde av våldsamma invandrare i landet så kommer SD att växa. Det tar bara olika lång tid för människor att vakna. För vissa krävs det att man har problemen på sin egen bakgård innan man vaknar.
Citera
2014-12-28, 01:19
Medlem
Relays avatar
Citat:

svensk politik.

Då behöver vi inga val mera då man kan samsas om makten vartannat år grattis du har precis uttalat dig positivt till diktatur.
Citera
2014-12-28, 01:20
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:

svensk politik.

De enorma krumbukter 7-klövern tvingas till visar just att SD har ett rejält inflytande. Idag har SD till exempel tvingat Moderaterna och därmed Alliansen ner på knä.
Citera
2014-12-28, 01:21
Medlem
Citat:
Sorry men om någon har kört i diket så är det SD-kråkorna. Nästa val är det säkert något annat som är viktigare än invandrarfrågan och då står ju SD där som ett ickeparti om de ens finns kvar då.

Kan du utveckla vad som får dig att tro att invandringsfrågan skulle vara oviktig 2018? Jag tror tvärtom att den blir viktigare och påtagligare för varje år som går.
På vilket sätt har SD kört i diket? Det var Löfven som utlyste extra-val inte SD. När jag tittar på trender ifrån opinionsundersökningar sedan 2006 så har SD ökat hela tiden och de gamla partierna minskat. All data tyder på att SD kommer bli ännu större nästa val. Men men, om vi lever får vi väl se .
Citera
2014-12-28, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocialbitch
duh??? men en gammal undersökning tycker du är värd att ta upp? Gilla läget,

Till er andra idioter kan jag ju säga att man får samarbeta med varandra utan att det ska kallas diktaturstyre...diktaturstyre innebär: diktatur (av latin dictatura, "en diktators ämbete; en diktators makt och myndighet") är en stat som styrs auktoritärt, styrd av en diktator eller en mindre krets människor, som inte behöver ta hänsyn till befolkningsmajoritetens önskningar i allmänna val.

Sen kan man ju verkligen fråga sig vad innebär det när SD hotar att fälla alla budgetar som inte fallar dem i smaken? demokrati? NÄ!

På sätt och vis tycker jag det är synd att det inte blev nyval för jag tror många skulle ta sitt förnuft till fånga i skarpt läge vilket skulle innebära en stor minskning för SD...men det får vi aldrig veta så ingen idé att spekulera.

Du verkar inte förstå överenskommelsen. Hela idén är att man efter valet 2018 ska kunna ignorera majoriteten och styra i minoritet.
Citera
2014-12-28, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insomforni
Ett enormt misstag. De som gläds av detta får passa på för detta kommer att slå tillbaka riktigt hårt i nästa val, det kan jag garantera er. Något jag vill? Inte för att jag är överförtjust i att ett EU-fientligt parti får stort inflytande men jag skulle nog hellre se de andra partierna dissekeras pga sin efterblivna invandringspolitik.

Anna Batra kan för övrigt vara den sämsta och mest anonyma ledaren någonsin för M. Vi får också nu ta farväl av Reinfeldt, som den råttan han är så deltog han i förhandlingarna om att försvaga riksdagens ställning i politiken. Hans sista avtryck i svensk politik. Nu kan du äntligen dra åt helvete till näringslivet istället, råttjävel.
Han kommer aldrig kunna få en hederlig anställning. Vi som är vana att hantera personal kan ju lätt se att mannen har en mental störning av något slag som skulle kunna förstöra vilken fungerande arbetsplats som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in