2014-12-21, 15:07
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Ja, men den nerfas ganska hårt i nästa patch, och DH skall bli roligare som klass..

Sist jag hörde nåt skulle DH mer eller mindre bli orörd, eller? :S
Citera
2014-12-22, 02:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kaff1
Alla pratar mycket om DHs och barbs.. Men någon som kan yttra sig om monk som spelat PTR. Hur står de sig nu? Det är enda klassen jag inte lirat upp till maxlevel därav ett naturligt val i s2 tänkte jag.

Riktigt bra. Nya Sunwoko är nice, så nu använder man Wave of Light (de flesta köra lightning, men jag är osäker på om det är den bästa) tillsammans med EP som gör en stor explosion. Så med de där nya bracers som gör att mobs som skadas av EP-explosion så sprängs i princip ett helt pack om du får ihjäl en mob.

Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Sist jag hörde nåt skulle DH mer eller mindre bli orörd, eller? :S

Nja?

Citat:
(2) Set Bonus
Companion calls all companion types to your side
(4) Set Bonus
Sentries now cast your Hatred spenders every time you do.
(6) Set Bonus
Your generators, Chakram, Cluster Arrow, Elemental Arrow, Impale, and Multishot deal 100% for every Sentry you have active

Så du får själv använda spenders för att dina sentries ska använda dem.

Edit: Här får du en demonstration. https://www.youtube.com/watch?v=-aaY0b4Pvy8
Senast redigerad av Illsuionist 2014-12-22 kl. 03:09.
Citera
2014-12-22, 03:16
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist

kollade videon och tycker faktiskt DH'n nu ser skittrist ut.
Citera
2014-12-22, 15:11
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:

Tack för videon och inklippet av förklaring på nya setet

Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz

Håller med dig Eaz, DHn ser ruskigt trist ut.

Dels måste man nu inte bara jaga CDR och Sentry buff som man gör idag, utan efter denna patchning så även CostReduce för att få den builden att funka i överhuvudtaget.

Borde kanske börja engagera sig i PTR hädanefter så man slipper få ett slag i ansiktet av hur uselt dom gör en bra karaktär i kommande patch
Alltid tidigare varit negativ till PTR, men får nog se över den inställningen känner jag.
Citera
2014-12-22, 15:16
Bannlyst
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Tack för videon och inklippet av förklaring på nya setet

Håller med dig Eaz, DHn ser ruskigt trist ut.

Dels måste man nu inte bara jaga CDR och Sentry buff som man gör idag, utan efter denna patchning så även CostReduce för att få den builden att funka i överhuvudtaget.

Borde kanske börja engagera sig i PTR hädanefter så man slipper få ett slag i ansiktet av hur uselt dom gör en bra karaktär i kommande patch
Alltid tidigare varit negativ till PTR, men får nog se över den inställningen känner jag.

Kollar ni inte http://www.diablofans.com/? Det är ju typ som mmo-champion för wow, helt överlägsen för nyheter/updates och liknande kring spelet.

Btw, ni slipper hålla koll på break points nu i alla fall.
Senast redigerad av Illsuionist 2014-12-22 kl. 15:18.
Citera
2014-12-22, 18:27
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Kollar ni inte http://www.diablofans.com/? Det är ju typ som mmo-champion för wow, helt överlägsen för nyheter/updates och liknande kring spelet.

Btw, ni slipper hålla koll på break points nu i alla fall.

Tja, älskade faktiskt det, sitta och räkna på papperet om hurvida X vapen med Y item var bättre än en annan kombo.

Saken med just DH'n för mig var att den var en underbar klass att lira när man inte orkade vara extremt fokuserad, och nej, jag har aldrig brytt mig om leaderboards eller liknande, utan gillar att utmana mig själv (tog nytt rekord med min wizard idag, GR33, vilket som sagt inte är ett skit på leaderboards, men är bra för mig).

Jag kör alla klasser, när jag vill för att lira lite olika saker, och DH M6 var perfekt för farm.

En build jag skulle önska att de fixar är WW HoTa Lightning build för det är också en djävligt kul build, som blev nerfad ner i botten.

Eller varför inte lightning monk builden, klarar knappt T6 men är kul som fan.

Vad blizzard MÅSTE göra för att göra spelet riktigt långlivat är att göra flera builder viable i "end game".

Som det är nu så är en, max 2 builder viable per klass.
Citera
2014-12-22, 18:55
Bannlyst
Citat:
Tja, älskade faktiskt det, sitta och räkna på papperet om hurvida X vapen med Y item var bättre än en annan kombo.

Saken med just DH'n för mig var att den var en underbar klass att lira när man inte orkade vara extremt fokuserad, och nej, jag har aldrig brytt mig om leaderboards eller liknande, utan gillar att utmana mig själv (tog nytt rekord med min wizard idag, GR33, vilket som sagt inte är ett skit på leaderboards, men är bra för mig).

Jag kör alla klasser, när jag vill för att lira lite olika saker, och DH M6 var perfekt för farm.

En build jag skulle önska att de fixar är WW HoTa Lightning build för det är också en djävligt kul build, som blev nerfad ner i botten.

Eller varför inte lightning monk builden, klarar knappt T6 men är kul som fan.

Vad blizzard MÅSTE göra för att göra spelet riktigt långlivat är att göra flera builder viable i "end game".

Som det är nu så är en, max 2 builder viable per klass.

Jag avskyr också att det är så begränsat med builds, att man måste använda ett särskilt set, och det gäller för alla klasser. De ska ju implementera nya sets, bland annat WW som du efterfrågar, men det är segt att vänta. :/

Så här kan du lira i T6 nästa patch i alla fall, ser rätt kul ut. https://www.youtube.com/watch?v=ZROnFDHcpNY
Citera
2014-12-22, 21:16
Medlem
ImWorthlesss avatar
Körde lite Monk ikväll, gick från GR26 till 30, inte direkt top notch.
Men skoj att öka lite, sög dock att varenda GR jag körde på lvl 31/32 så var precis varenda elit/champion oerhört irriterande med Frozen samt Reflect!
Så det gick åt pipan totalt, var nära en sväng på GR31, men men..

Vart rätt lyckat endå med kvällen, en Cameo-amu med 650 Dex, 7AS, 9 CC samt socket, rerolla AS till 93 CD så är rätt nöjd endå!
Kan komma till behov på både munken och DHn
Citera
2014-12-26, 18:26
Medlem
slavdrivarens avatar
Är det fortfarande folk som spelar detta till xbONE? har spelat det på pc sen release typ men är rätt trött på det och är intresserad av att prova till ONE. men är det värt de?
Citera
2014-12-27, 12:45
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slavdrivaren
Är det fortfarande folk som spelar detta till xbONE? har spelat det på pc sen release typ men är rätt trött på det och är intresserad av att prova till ONE. men är det värt de?

i min mening NEJ.
Jag började lira D3 på PS3 faktiskt, klev sen över till PC. När ROS kom till PS4 tänkte jag ta upp mina gamla chars från ps3 och fortsätta. Men eftersom folk har kommit på ett sätt att fuska på ps3 och sen föra över detta till ps4a så var det helt meningslöst. "alla" springer omkring med 3 sockets i vapen, oändligt med guld och gems (man kan kopiera sånt på konsoll) så var det inte längre kul.
Misstänker att det är samma sak på xbox tyvärr.
Citera
2014-12-27, 14:42
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slavdrivaren

Jag kör på 360 men det verkar rätt dött vad det beträffar multiplayer.
Citera
2014-12-28, 00:31
Medlem
Har precis införskaffat reaper of souls efter haft ett väldigt långt uppehåll med D3..
Är nu sugen på att starta en crusader, men står att jag inte har Reaper of Souls. När jag kollar på mitt account står det dock att jag har RoS... nån som vet vad det kan vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in