Flashback bygger pepparkakshus!
2014-12-24, 12:09
Medlem
Link85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Beror väl på om du har garanti eller inte? Gäller väl 1 år om jag inte minns fel, förutsatt du köpte den ny.

Edit: Tänkte lite fel, men jag menade att du borde kunna få den bytt på garantin. Om du köpte datorn i butik kan du ju testa vända dig dit och reklamera laddaren. Lite längre väg att gå via Apple men det ska väl gå att skapa ett ärende eller vad det heter.

Har garanti fram till mars från Apple. Köpte den från Apple via mecenat. Visste dock inte att garantin gällde på tillbehör. Ska ringa och se med Apple vad vi kan göra, tack så mycket och god jul allihoppa!
Citera
2014-12-24, 19:17
Medlem
Waldschrats avatar
Nån mer som har problem med Reaper (=musikprogram) efter nyinstallation av Yosemite?

http://www.reaper.fm

Den laddar och laddar men blir aldrig klar.
Citera
2014-12-25, 00:20
Medlem
Mugsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waldschrat
Nån mer som har problem med Reaper (=musikprogram) efter nyinstallation av Yosemite?

http://www.reaper.fm

Den laddar och laddar men blir aldrig klar.
Det måste ju vara enklare att vända sig till deras support.
Citera
2014-12-26, 12:03
Medlem
systemcepes avatar
Tycker om Yosemite. Jättemycket. Det här är dock min första Mac så jag har ingen annan referenspunkt än Linux och Windows - men hittills är jag väldigt nöjd med Yosemite. En sak irriterar mig lite däremot: UI-lag. Jag stängde av transparency och det hjälpte en hel del, men jag hoppas att Apple optimerar det lite till. Men jag vill påtrycka att det bara är en liten irritation, som jag gärna har överseende med.
Citera
2014-12-26, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av systemcepe
Tycker om Yosemite. Jättemycket. Det här är dock min första Mac så jag har ingen annan referenspunkt än Linux och Windows - men hittills är jag väldigt nöjd med Yosemite. En sak irriterar mig lite däremot: UI-lag. Jag stängde av transparency och det hjälpte en hel del, men jag hoppas att Apple optimerar det lite till. Men jag vill påtrycka att det bara är en liten irritation, som jag gärna har överseende med.

Skulle nog säga att du inte är ensam om att tycka det. Jag hade inga problem heller med Yosemite förutom att jag störde mig på UI lagget. Så några uppdateringar till innan jag uppdaterar fullt
Citera
2014-12-27, 04:01
Medlem
Mugsys avatar
För mig har Yosemite fungerat perfekt sedan det släpptes.
Jag gjorde en ren installation. Finaste uppdateringen från Apple på länge.
Citera
2014-12-27, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av systemcepe

Citat:
Ursprungligen postat av wangox
Skulle nog säga att du inte är ensam om att tycka det. Jag hade inga problem heller med Yosemite förutom att jag störde mig på UI lagget. Så några uppdateringar till innan jag uppdaterar fullt

Har ni Retina Macs?
Citera
2014-12-27, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abingdon
Har ni Retina Macs?

Jag har det japp.
Citera
2014-12-27, 20:43
Medlem
526s avatar
Finns det något man kan göra åt dessa skitsaker i Safari Yososhit:

1 - Den jävla adressraden som hoppar herla tiden och inte visar adressen ordentligt
2 - Att det inte går att skapa ny flik utan att gå med musen längst till höger och klicka på pluset.
Kringla+T är inget alternativ eftersom jag då måste röra handen till tangentbordet.
3 - Det inte finns någonstans att greppa fönstret med musen nu när listen högst upp blivit smal

Det kan tyckas som obetydliga småsaker, men eftersom jag gör dom hela tiden varje dag så stör jag mig på det hela tiden.
Citera
2014-12-27, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
1 - Den jävla adressraden som hoppar herla tiden och inte visar adressen ordentligt
Safari -> Inställningar -> Avancerat -> Visa fullständig webbplatsadress
Citera
2014-12-27, 20:52
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkelfnutt
Safari -> Inställningar -> Avancerat -> Visa fullständig webbplatsadress
Jaaa.
One down.

TAck
Citera
2014-12-27, 21:22
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Finns det något man kan göra åt dessa skitsaker i Safari Yososhit:

2 - Att det inte går att skapa ny flik utan att gå med musen längst till höger och klicka på pluset.
Kringla+T är inget alternativ eftersom jag då måste röra handen till tangentbordet.
3 - Det inte finns någonstans att greppa fönstret med musen nu när listen högst upp blivit smal

Det kan tyckas som obetydliga småsaker, men eftersom jag gör dom hela tiden varje dag så stör jag mig på det hela tiden.

2- Har väl aldrig gått på nåt annat sätt, oavsett vilken OS-version? Antingen klicka på plusset eller tryck Cmd-T. En hand har du väl på tangentbordet ändå, om inte annat för att skriva nånting Om du har en flerknappsmus kan du ju ställa in en knapp till att skapa en ny flik. Innan fanns det ett plus på varje flik, men du måste ju ändå röra musen och klicka.

3- Välj att visa favoritfältet så blir listen bredare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in