Flashback bygger pepparkakshus!
2014-12-17, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mugsy
Därför att Spotlight indexerar innehållet på båda partitionerna.

Ahaa. Smidigt. Då behöver jag ng inte uppdatera min Mavericks partition till Yosemite med andra ord
Citera
2014-12-19, 20:22
Medlem
Link85s avatar
Hej!

Vet inte vart jag ska ställa denna fråga men då denna tråd alltid är uppdaterad så skriver jag här. Min laddare blinkar grönt och orange. Vet någon varför?
Citera
2014-12-19, 20:26
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link85
Hej!

Vet inte vart jag ska ställa denna fråga men då denna tråd alltid är uppdaterad så skriver jag här. Min laddare blinkar grönt och orange. Vet någon varför?

Kan vara fel på batteriet. Vad står det om du håller inne alt och klickar på batterisymbolen i menyraden?
Citera
2014-12-19, 20:29
Medlem
cykelsadels avatar
Citat:
Hej!

Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Kan vara fel på batteriet. Vad står det om du håller inne alt och klickar på batterisymbolen i menyraden?

Det är fel på laddaren. Du ska byta ut den
Citera
2014-12-22, 19:42
Medlem
Hej! Jag har en mid 2011 MacBook Air med OS X Yosemite installerat. Igår så började Chrome att crasha och sedan även hela datorn. Idag så slutade den att boota helt och hållet. Jag har testat det mesta utan några framgångar, datorn hänger sig fortfarande vid gråskärm med endast en Apple logga. Den hänger sig i AHT vid 1 sek och command+option+p+r hjälpte ej.

Jag har inga backuper, Timemachines, Återställningspunkter etc. etc. så det jag undrar är om all data försvinner när man installerar om datorn i OS X-verktygsprogram eller om den bara påverkar "C:"

Tacksam för snabbt svar!
Citera
2014-12-23, 13:59
Medlem
Link85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj

Står att det är normal skick :/

Cykelsadel: vet du om det kan bytas på garantin?
Citera
2014-12-23, 17:57
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Står att det är normal skick :/

Cykelsadel: vet du om det kan bytas på garantin?
Beror väl på om du har garanti eller inte? Gäller väl 1 år om jag inte minns fel, förutsatt du köpte den ny.

Edit: Tänkte lite fel, men jag menade att du borde kunna få den bytt på garantin. Om du köpte datorn i butik kan du ju testa vända dig dit och reklamera laddaren. Lite längre väg att gå via Apple men det ska väl gå att skapa ett ärende eller vad det heter.
Citera
2014-12-23, 18:52
Medlem
Hej,

Hur upplever ni Yosemite nu? Jag installerade det igår och det känns som att datorn "fryser till" lite när jag skiftar mellan hemsidor @Chrome. Någon annan som upplever det?

Aldin Dzaferovic
Citera
2014-12-23, 19:36
Medlem
trattfans avatar
Är det värt att uppgradera nu?
Har inte ens koll på vad som är nytt med Yosemite.

Sitter på en iMac 27" 2013 och en MBP med SSD från 2011 om det nu spelar någon roll prestandamässigt.
Citera
2014-12-23, 20:08
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Är det värt att uppgradera nu?
Har inte ens koll på vad som är nytt med Yosemite.

Sitter på en iMac 27" 2013 och en MBP med SSD från 2011 om det nu spelar någon roll prestandamässigt.
Från vad?

Jag tycker generellt att Yosemite funkar mycket bra. Inte lika bra som tidiga versioner av Mavericks, dock (som, i mitt tycke, var den bästa uppgraderingen om man valde första versionen).

Det man behöver ha i åtanke är att eventuella program kräver uppgradering (kan kosta pengar), samt att Bonjour (i Meddelanden) lämnar en hel del att önska.
Citera
2014-12-23, 20:38
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Från vad?

Jag tycker generellt att Yosemite funkar mycket bra. Inte lika bra som tidiga versioner av Mavericks, dock (som, i mitt tycke, var den bästa uppgraderingen om man valde första versionen).

Det man behöver ha i åtanke är att eventuella program kräver uppgradering (kan kosta pengar), samt att Bonjour (i Meddelanden) lämnar en hel del att önska.

Mavericks på båda.

Mjo, vet att jag får köpa nya parallels om jag uppgraderar man det är ju ingen förmögenhet direkt.
Citera
2014-12-23, 20:45
Medlem
systems avatar
Din dator klarar isåfall Yosemite utmärkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in