Flashback bygger pepparkakshus!
2014-12-28, 10:52
Medlem
Har köot en mac mini och ska använda flyttassistenten för att flytta filer från min gamla Macbook pro. Men min macbook har Yosemite 10.10.2 och minin 10.10.1. Men hittar ingenstans där jag kan göra en uppdatering på minin, måste ha .2 för att det ska funka. Någon som har något tips?
Citera
2014-12-28, 12:14
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bihffs
Har köot en mac mini och ska använda flyttassistenten för att flytta filer från min gamla Macbook pro. Men min macbook har Yosemite 10.10.2 och minin 10.10.1. Men hittar ingenstans där jag kan göra en uppdatering på minin, måste ha .2 för att det ska funka. Någon som har något tips?

10.10.2? Har inte sett den uppdateringen.
Citera
2014-12-28, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
10.10.2? Har inte sett den uppdateringen.

När jag går in på Systemintällningar och sen startskiva så heter den "Macintosh HD OS X 10.10.2"
Citera
2014-12-28, 12:28
Medlem
Citat:
När jag går in på Systemintällningar och sen startskiva så heter den "Macintosh HD OS X 10.10.2"
Då kör du en betaversion av OS X som ännu inte är släppt annat än till utvecklare som är med i betaprogrammet.

Vad står det om du väljer "Om den här datorn" i Äpplemenyn och sedan klickar på versionsnumret?
Senast redigerad av Enkelfnutt 2014-12-28 kl. 12:31.
Citera
2014-12-28, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enkelfnutt
Då kör du en betaversion av OS X som ännu inte är släppt annat än till utvecklare som är med i betaprogrammet.

Vad står det om du väljer "Om den här datorn" i Äpplemenyn och sedan klickar på versionsnumret?

Det står version 10.10.2
Citera
2014-12-28, 15:21
Medlem
Citat:
Det står version 10.10.2

Hämtar 10.10.1 i AppStore, så tror det löser mitt problem.
Citera
2014-12-29, 03:43
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
2- Har väl aldrig gått på nåt annat sätt, oavsett vilken OS-version? Antingen klicka på plusset eller tryck Cmd-T. En hand har du väl på tangentbordet ändå, om inte annat för att skriva nånting Om du har en flerknappsmus kan du ju ställa in en knapp till att skapa en ny flik. Innan fanns det ett plus på varje flik, men du måste ju ändå röra musen och klicka.
Förut kunde man lägga in en knapp var man ville i verktygsfältet för att klicka fram en ny flik.
Nu måste man flytta pekaren ut till högra sidan
Citat:
3- Välj att visa favoritfältet så blir listen bredare.
Det är det greppbara ytan som hat minskat jättemycket. Man kan ju lägga till tomma space-ytor i verktygsfältet så att det blir greppytor, men det är irriterande att man måste flytta pekaren till denna yta varje gång istället för att bara ta tag överst var som helst.
Citera
2014-12-29, 03:46
Medlem
526s avatar
Är det någon mer som upplevt att meddelanden krånglar i 10.10?
Det kommer inte upp i notiscenter till höger.

Mailen krånglar också. Vissa konton kopplar inte upp som de ska och SMTP-kopplingarna funkar jättedåligt. Har provat att klicka ur och i SLL, kopplat upp och ner konton och startat om. Men det funkar inte
Citera
2014-12-29, 20:28
Medlem
Mugsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526

Mailen krånglar också. Vissa konton kopplar inte upp som de ska och SMTP-kopplingarna funkar jättedåligt. Har provat att klicka ur och i SLL, kopplat upp och ner konton och startat om. Men det funkar inte
Nej. Allt det där har fungerat perfekt och framför allt snabbare än tidigare.
Däremot har Safari några buggar.
Citera
2014-12-29, 21:13
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
Citat:

Ibland krånglar det.
Kunde skicka SMS till vilken som helst telefon förut. Sen uppdaterade jag versionen och det kan bli problem ibland att skicka till folk som jag vet har en Samsung.
Citera
2014-12-29, 22:02
Medlem
Mugsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisMcCandless
Ibland krånglar det.
Kunde skicka SMS till vilken som helst telefon förut. Sen uppdaterade jag versionen och det kan bli problem ibland att skicka till folk som jag vet har en Samsung.
Apple har aldrig haft någon som helst support för Android utan bara sitt eget iOS och OS X. När det gäller SMS kan du naturligtvis fortfarande skicka SMS från iOS till en med Android eller vad som helst, men här talar du väl om iMessage?

iMessage fungerar med iPad, iPhone, iPod touch eller en Mac som har Mountain Lion eller senare. Apple har aldrig utlovat att det ska fungera med Android, Windows osv, utan det har varit kristallklart hela tiden.
Citera
2014-12-29, 23:17
Medlem
GoFuckADucks avatar
Citat:

Märkt att det mesta har krånglat med Yosemite för mig så jag gick tillbaks till Mavericks igen som funkar klockrent.
Går nog inte över till Yosemite förens ett par uppdateringar framåt om ett 1/2 år eller så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in