2014-12-27, 17:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
En sektmedlem har talat! Nej, SD är inte det enda oppositionspartiet, även V är i opposition i allra högsta grad. Allianspartierna är också i opposition. Lägg av med att sprida din skitiga propaganda! Man får vara extremt okunnig i politik om man ska tro på ditt dravel! Vad gäller invandringen så har 87 % en annan åsikt än SD. Men odemokratiska som ni är i SD så tycker ni ju att 13 % ska bestämma över 87 %.

Det ar du som ar daligt palast! En klar majoritet av svenskarna tycker att Sverigedemokraterna har den basta invandringspolitiken.

Om svenska folket hade fatt saja sitt i en folkomrostning om massinvandringen hade de sagt ett:

RUNGANDE NEJ!

Det vet "PK-tomtar" som du mycket val. Svenska folket ar motstandare till den hoga nivan pa invandringen just nu och vill ha en minskning.

Sa, PK-etablissemanget kommer aldrig att tillata svenska folket att saga sitt i en folkomrostning.

Da fa styr over majoriteten och Sveriges valfard ar pa vag att monteras ned. Undras vad vanster-tomtar som du sager nar bidragen du lever gott pa minskar for att till slut upphora
Citera
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nötallergiker
Fattar inte ett som gormar om att Sverige ska leda av en minoritet och att det skulle vara en skandal... Vad skulle vi göra, lägga ned projektet Sverige och ge upp? Det finns ingen majoritet (!!) eftersom landet är uppdelat i tre läger. Det största av dessa tre ska nu leda Sverige, låt vara att de knoppat av V som en kompromiss och därmed smalnat. Fullkomligt logiskt.

Sverige visar styrka och slipper bli utskrattat som Belgien och andra länder som är för svaga för att bryta sig ur liknande låsta lägen.

Riktigt bra gjort av regeringen, nu är landets politiska läge tryggat till 2022.

100% av mandaten finns i riksdagen, det är löjligt att påstå att det inte går att skapa en majoritet.
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MilagroTocarFondo
Du skall fa se att valutbildade kommer att fly Sverige i takt med nedmonterad valfard.
Resultat, minskade skatteintakter for Sverige. Det ar inte kul att arbeta hart for att forsorja muslimska 10-barnsfamiljer som gar pa bidrag generation efter generation. Battre da att skapa sej en ny framtid utomlands. Norge tar emot svenskar med oppna armar, om man nu ar lite hemkar o vill halsa pa i Sverige da o da. Annars ar Europa ett bra alternativ. Kort sagt alla lander med normala invandringsnivaer och krav pa invandrarna att lara sej spraket och komma i arbete.
Sverige gar mot kollaps, det ar sakert. Fragan ar hur lang tid det kommer att ta, 5 ar? 10 ar?

Den som lever far se.

Längre än så. Sådant där tar lite tid. Till och med gamla Sovjet behövde rätt lång tid att rosta sönder.

Fast lite beror det förstås på vad som händer i omvärlden med.
Citera
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Kom ihåg Reinfeldts julklapp till det svenska folket:

http://www.friatider.se/reinfeldt-sverige-tillh-r-invandrarna-inte-svenskarna

Fria Tider kommer att äga Sverige om inte det svenska folket börjar lära sig att källgranska!

När Sverigedemokraterna får all makt kommer vi inte att behöva rösta alls! Enfrågepartier vill ha all makt - kun allene...
Citera
2014-12-27, 17:47
Medlem
TheKeyboardWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaveOfSensation
Nej jag "hon" menar att man själv blir invandrare i Norge om man stör sig så mycket på invandrare i Sverige...
Dagens definition av invandrare är en främmande icke-vit som lever på skattebetalarna. Tror du verkligen att människor som flyttar ifrån Sverige pga invandrarna bryr sig om att de blir invandrare själva? Vi (vita) dem (svartskallarna) och det är rasfrämlingarna vi vill bli av med och det vet du redan. Så sluta upp med kommentarer som ''Haha flyttar du till Danmark blir du invandrare själv, dumma rasse. ''.
Citera
2014-12-27, 17:47
Medlem
Fantastiskt.
Inte nog med att det föll en herrans massas snö inatt, den första för oss där jag bor, denna vinter.
Det eventuella extraval man pratade om kommer aldrig att ske! Det var ju aldrig utlyst så ingen kan väl vara så förvånad egentligen. Bara idioter som har tagit ut något i förskott när alla partier varit så tydliga med ett icke-inflytande av SD. Bra många här som är idioter som inte fattat grejen med SD och övriga partier.
Som grädde på moset har man gjort en speciell uppgörelse gällande till valet 2022.
Detta kommer att förstöra för SD något kopiöst, om jag får gissa. SD kommer säkert att ha en viss vågmästarroll i specifika frågor, men i det stora hela kommer man inte att ha ett skit att säga till om. I de stora frågorna. De som betyder något för den stora massan.
SD kommer att behöva ytterligare ett "mastodontval" 2018 för att ha en tillstymmelse till inflytande, gissningsvis på minst 20 procentenheter. Säkert mycket mer än så, då överenskommelsen gäller till 2022. Något sådant superresultat kommer man naturligtvis inte att göra om inte något fullständigt radikalt sker med invandringen de kommande åren.
Sker invandringen på samma sätt som nu, med samma typ av missnöje hos somliga, kommer man aldrig att nå de siffrorna som behövs för lite inflytande.
Det här är ett jätte-nederlag för SD, och ingen är gladare än en jättemajoritet av Sverige.
Bygde just en snölykta med dottern, och hängde samtidigt ut flaggan. Det är definitivt värt en flagga det här.
Citera
2014-12-27, 17:48
Medlem
Facebacks avatar
Citat:
Ja, då blir du själv invandrare-i Norge.
Ehh ja?
Bara för att man inte vill bo i ett land med havererad integrationspolitik som man känner sig otrygg i så är det fel att flytta till ett land där man tar ansvar över just dessa frågor?

Hmmm.. Kanske borde du sätta dig ner och reflektera över dina egna ståndpunkter innan du börjar håna andras.
Citera
2014-12-27, 17:48
Medlem
Sperssons avatar
.
Att sju partier kan känna sådan skräck inför minskad invandring?
Så till den milda grad att de hellre sviker sina väljare och mer eller mindre gör upp bakom folkets rygg.
Allt för att inte riskera sin plats vid maktens köttgrytor.

Exakt vad är problemet med att minska invandringen?
Citera
2014-12-27, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffelo Ball
OBS! V stängs inte alls ute! V väljer att stå utanför denna borgerliga överenskommelse. Det ger V rätt att rösta emot en borgerlig budget i framtiden. All heder åt V och Jonas Sjöstedt för det

Håller med dig, Sjöstedt kommer tillsammans med SD antagligen att stå som en %-vinnare i nästa val. Finns alltid en andel av väljarna som retar sig på att man går i säng och frånsäger sig sina möjligheter och mandat som opposition.

Jag är faktiskt något förvånad att man helt och hållet kommer låta varandras budget vara, utan att bryta ner och plocka ut tokiga förslag. Att det kommer medföra stabilitet är inte hela sanningen, nu kan både höger och vänster lägga radikala budgetar utan att ta hänsyn till om den ska bli nerröstad. Den som bryter praxis kommer få sitta på SD bänken. Det skapar en större variation och möjliggör stora roderslag i svensk politik, förutsättningar för företagande och investeringar kommer att ändra skepnad i större utsträckning beroende på vem som regerar. Så visst är det lite som att kissa i brallan när det är kallt, det värmer för stunden men långsiktigt så är det inte speciellt gynnsamt eller behagligt. Med det sagt, vi van stabilitet för kommande 4 år men långsiktigt så blev Sveriges företagsklimat en bergochdalbana..

Om de hade bildat en majoritetsregering med socialdemokraterna och alliansen tror jag de hade vunnit mer på lång sikt. Nästa val vet väljarna att en röst på alliansen eller S och MP(om de riskerar att hamna i opposition) är en röst slängd i sjön. Vill man rösta på en opposition som kommer försöka stoppa diverse tokiga förslag så finns det bara SD och V att välja på.

SD hade inget val, men utgången tror jag kommer gynna dem långsiktigt. V med Sjöstedt vid rodret måste jag berömma, han har spelat sina kort helt rätt, han både äter kakan och har den kvar! Ni som röstade på V har verkligen fått valuta för eran röst, grattis till er och ett stort grattis till Sjöstedt för den fenomenala position han har skaffat sig!
Citera
Medlem
Det här är ju helt j*vla galet. Vad ska vi nu ha en omröstning vart fjärde år för? Jävla skithögar som kokar ihop sig och plötsligt ska samarbeta och låtsas om detta. Mitt förtroende för denna yrkesgrupp är över.
F: "Vad jobbar du som?"
S: "Jag är politiker"
F: Åt packet eller SD?

Jävla lurad man känner sig.
Löfven med flera kan dra åt helvete.
Citera
Medlem
SlaveOfSensations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeyboardWarrior
Dagens definition av invandrare är en främmande icke-vit som lever på skattebetalarna. Tror du verkligen att människor som flyttar ifrån Sverige pga invandrarna bryr sig om att de blir invandrare själva? Vi (vita) dem (svartskallarna) och det är rasfrämlingarna vi vill bli av med och det vet du redan. Så sluta upp med kommentarer som ''Haha flyttar du till Danmark blir du invandrare själv, dumma rasse. ''.

Som du kanske minns så är även samerna plötsligt inte svenska enligt SD. Jag är definitivt inte rasse. Jag är illröd!
Citera
2014-12-27, 17:50
Bannlyst
Citat:
Som du kanske minns så är även samerna plötsligt inte svenska enligt SD. Jag är definitivt inte rasse. Jag är illröd!

Samerna är inte svenskar enligt samerna själva så...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in