2014-12-27, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Jag har redan skrivit det. Men jävlar vilket uppror det är bland moderaterna nu. Kollar man kommentarerna på deras fb så är det kaos. Moderatorerna raderar inlägg och var och varannan rad skriver folk saker i still med SLUTA RADERA KOMMENTARERNA JÄVLA KOMMUNISTER! Resten skriver att det var sista gången M fick deras röst och att det bara finns ett parti nu i Sverige.

Är detta den största röran vi har haft i svensk politik? Någon ur äldre gardet som kan ge sin erfarenhet till en yngre politiskt intresserad? Har bara vart med sedan jag blev myndig 2010.
Du kan vara lugn. Vänta några veckor så ska du se att de återvänder när M och resten av Allahiansen kommer med utspel om "Språktest", "Hårdare krav", "Bättre integrachoon" mm.
Så dumma är de, Allahiansröstarna.
Citera
2014-12-27, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Oj. Många arga moderater...
Ja, verkligen. Jag har aldrig sett något liknande. Det måste vara unikt.

Uttalandet -"du är inte min talman" fick idag ny betydelse. Vilken praxissoppa.
Citera
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Regeringens budget plockade bort skatteklyftan, varför röstade man inte på den? Var en otroligt viktig fråga för SD innan valet..

Bara för att man samlar ihop dryga 13% av rösterna så ger det inte något rätt till inflytande eller ens samtal. Faktum kvarstår att majoriteten av Sverige inte vill ha SD eller deras politik.
Frågan gällde lögner.
varför klippte du i mitt inlägg din manipulativa lille trotskist?
Citera
Medlem
Scientia-Viss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Regeringens budget plockade bort skatteklyftan, varför röstade man inte på den? Var en otroligt viktig fråga för SD innan valet..

Bara för att man samlar ihop dryga 13% av rösterna så ger det inte något rätt till inflytande eller ens samtal. Faktum kvarstår att majoriteten av Sverige inte vill ha SD eller deras politik.

Men din vänsterpajas (ja, vänster är du även om du röstar Alliansen). 93% vill inte ha MPs politik. Likväl lägger sig Alliansen platt för att detta parti ska kunna få inflytande i svensk politik. Kommentarer på det?
Citera
2014-12-27, 22:19
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Platin
https://www.youtube.com/watch?v=2wSe0QnbOig
https://www.youtube.com/watch?v=FlXiVcpkLNc
https://www.youtube.com/watch?v=x-U9q293oHs

Karln är en jubelidiot. Svenska motsvarigheten till George Bush jr. Det är ju fan pinsamt att denna man skall leda Sverige.
Kompetens finns i överflöd i omgivningen. Det en statsminister behöver ha är den rätta vilja att förändra samhället och en bild av vad som ska göras. Hur det ska göras kan överlåtas till andra.
Citera
2014-12-27, 22:20
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Ja, politikerna i en representativ demokrati ska enbart vara sina väljares representanter. Kommer från det gamla Grekland. Varje man har en röst men eftersom människor även har annat att göra än att rösta så väljer de sina representanter. Det är då representanterna som så att säga röstar i deras ställe. Blint efter sina väljares åsikter. Inte efter sina egna åsikter.

Precis men nu har vi istället en politisk elit som anser att de ska tala om för folket Vad de ska tycka. När folket tycket fel korrigerar de det.
Citera
2014-12-27, 22:20
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Det är sannolikt fler alliansväljare än någonsin som i frustration, besvikelse och affekt ropat SDs namn idag. Väljare som tidigare aldrig vågat ta steget att uttrycka sig så. När man väl gjort det en gång finns ingen återvändo. Detta blev the red pill för många.

Jag är en av dem du avser.
Har aldrig röstat annat än borgerligt-men nu tar jag ett steg åt höger.
Citera
2014-12-27, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tatturerad.m.Tofs
Just nu har vi en 2 meters fjolla som ingen vill ha jag går bara på utseende för tillfället hon ser ut som en jobbig fröken som vi hade i företagsekonomi i ett parti som moderaterna blir hon inte särskilt långvarig men nu när muffarna tävlar med MP om vilka som vill ta in mest så håller jag nog mig till SD.

Mattias Karlsson är både djävligt snygg och väldigt Svensk. OK han är Dressamsnygg men vad gör det när allt funkar som det ska i skallen på mannen?

Mattias Karlsson är En person som vi behöver i vårt mediakåta samhälle där folk har med sig Facebook och instagram i sängen på kvällen.

Nu gäller det att kavla upp armarna och satsa på minst 35 % nu är det så många politiska kunniga Moderater i partiet också jag kan m.kt väl se karln i både Lets Dance och på spåret fram till 2018.

Gudrun släng korken V var ju med så varför inte Helylle Mattias?

Eller är det inte i linje med PKK Sverige där folk ska dömas ut p.ga av åsikter?
Citera
2014-12-27, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InspiredWired
Aldrig sett ordet "diktatur" missbrukas så mycket som idag. Jäkla muppar, att vara ledsna och besvikna är ingen ursäkt att tappa förståndet och gå ner på apstadie i intelligensnivå.

Jag kan hålla med om detta delvis... Demokratin är väldigt viktig i sverige med alla dess "pelare". Framförallt rättigheter. Diktaturen är hatad av oss alla. Men det förvånar mig inte alls att folk blir sura om de tagit sig tid för att gå till en vallokal för att rösta på ett parti som lovar att driva sin politik, men som sedan i princip ger bort sina röster till de opponerande partien. Vad kallar man det?
Citera
2014-12-27, 22:22
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipflap
Frågan gällde lögner.
varför klippte du i mitt inlägg din manipulativa lille trotskist?
För mycket svammel. SD lovade innan valet att plocka bort klyftan, man fick läget och valde att inte göra det. Det kallas att ljuga väljarna i ansiktet.
Citat:
Ursprungligen postat av Scientia-Vis
Men din vänsterpajas. 93% vill inte ha MPs politik, men likväl lägger sig Alliansen platt för att detta parti ska kunna få inflytande i svensk politik. Kommentarer på det?
Bara för att man inte är SD väljare, så blir man inte per automatik vänster. Alliansen ingick i en uppgörelse för att Sverige skulle kunna styras. Dom rödgröna blev större i valet och har således rätt att styra, tråkigt nog.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Kompetens finns i överflöd i omgivningen. Det en statsminister behöver ha är den rätta vilja att förändra samhället och en bild av vad som ska göras. Hur det ska göras kan överlåtas till andra.

Synd att man inte kan rösta på Putin. Det vore en enorm förbättring i jämförelse med Reinfeldt och Lövet.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ehre
Du kan vara lugn. Vänta några veckor så ska du se att de återvänder när M och resten av Allahiansen kommer med utspel om "Språktest", "Hårdare krav", "Bättre integrachoon" mm.
Så dumma är de, Allahiansröstarna.
Tyvärr ligger det mycket i det du säger. Jag tror också att det kommer någon form av utspel från Alliansen för "bättre integration". Men någon minskning av massinvandringen blir det naturligtvis inte tal om, vilket i sin tur kommer garantera SD:s fortsatta tillväxt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in