2014-12-27, 16:03
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audiman
Min är också sladdrig, sen så ska ju ena kortsidan peka mot publiken, vet någon varför?

Då är det nog ingen fara

Den ska peka mot publiken eftersom att det är en tårta med vinkelparti. Vinkelpartiet är vinklat på kortsidehållet eller hur man ska säga. Så V:et blir på detta hållet, om du förstår?

Fan vad jag stör mig på att där är fyra Vega raketer i Merkurius, det är där inte på bilden Står 224g netto bak på raketsatsen med, vilket hade gett dom två Delta raketerna 72g styck, my ass att där är...

Kan man som konsument hävda att man blivit lurad? Bilden på deras hemsida visar bestämt att det är 6 stycken Delta raketer i förpackningen á 79:-...
Senast redigerad av pyro860 2014-12-27 kl. 16:06.
Citera
2014-12-27, 16:05
Medlem
Bazecoons avatar
Vad exakt är "machine gun" i wiped out för något? ett 100 skotts rör?
Citera
2014-12-27, 16:13
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazecoon
Vad exakt är "machine gun" i wiped out för något? ett 100 skotts rör?

Det är ju någon form av romerskt ljus. Tror jag läste "with report" på någon YouTube-video, så det är nog lite blandat, men ah, typ ett romerskt ljus är väl vad du kan förvänta dig
Citera
2014-12-27, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audiman
När 45mm skotten kommer är det mumma, bra tryck i dom!

Hehe ja precis
Citera
2014-12-27, 17:45
Medlem
Länge velat ha full house, någon som har bra pris på den?
Eller kanske two in one x2? Hade 1 förra året, bra tryck faktiskt
Citera
2014-12-27, 17:50
Medlem
mrbooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Då är det nog ingen fara

Den ska peka mot publiken eftersom att det är en tårta med vinkelparti. Vinkelpartiet är vinklat på kortsidehållet eller hur man ska säga. Så V:et blir på detta hållet, om du förstår?

Fan vad jag stör mig på att där är fyra Vega raketer i Merkurius, det är där inte på bilden Står 224g netto bak på raketsatsen med, vilket hade gett dom två Delta raketerna 72g styck, my ass att där är...

Kan man som konsument hävda att man blivit lurad? Bilden på deras hemsida visar bestämt att det är 6 stycken Delta raketer i förpackningen á 79:-...

Verkar som dom bytat ut 4 delta raketer mot vega istället i år och sänkt från 129kr till 99kr , så är det i årets reklamblad.
Kan man köpa förra årets Merkurius med 6st Delta raketer för 79kr hos bonnen så gör man ett klipp
Citera
2014-12-27, 17:52
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrboom
Verkar som dom bytat ut 4 delta raketer mot vega istället i år och sänkt från 129kr till 99kr , så är det i årets reklamblad.
Kan man köpa förra årets Merkurius med 6st Delta raketer för 79kr hos bonnen så gör man ett klipp

Då kan man faktiskt knäppa ett kort på den nya istället för den med få i!
Hade kunnat planera om lite där. Men aja, jag vill testa Vega så det är väl inte allt åt helvete Men det är en viss skillnad på 20 och 37 gram liksom...
Citera
Medlem
Behöver hjälp och välja tårta!!

Är inne på följande
Avantgarde - hanssons
Touchdown - hanssons
Familjeväskan från bauhaus - 499 kr, med menduza, thunder cat och wild fantasy
sleipner - Svea - Har den bra tryck?
balder - Svea -
fifty - Svea
black widow - hammargren

Vilken tycker ni har bäst tryck och ger den finaste showen?
Citera
Medlem
mrbooms avatar
Hmm Hammargrens Allstars med 5st 25grams raketer för 79kr är det ett bra köp ?
Citera
2014-12-27, 17:53
Medlem
Var på Bauhaus idag och frågade om familjeväskan. De menade att det var fel i reklamen och att det skulle vara New Centery istället för Menduza. Tyckte ändå att det var prisvärt så jag köpte ett par och har nu en teori om vad New Centery skulle kunna vara för något. Den har nämligen ett glapp på 2cm mellan varje rör, har aldrig sett något liknande på en tårta som inte är v-shape. Finns dock en som ser likadan ut, nämligen Hanssons Shining Stars http://www.öob.se/jul/nyar/fyrverkerier/raketer-hanssons-fyrverkeri-1108687

Vad tror ni?
Citera
2014-12-27, 17:55
Medlem
Citat:

Jag skulle säga det, ÖoB sålde innan för 49 kr men vet dock inte vad rek är. Jag tycker nog det är värt 79 kr med. Här är en video jag gjorde för länge sen.
http://youtu.be/t1Nf0K5x6Vk
Citera
2014-12-27, 17:56
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cappizo
Behöver hjälp och välja tårta!!

Är inne på följande
Avantgarde - hanssons
Touchdown - hanssons
Familjeväskan från bauhaus - 499 kr, med menduza, thunder cat och wild fantasy
sleipner - Svea - Har den bra tryck?
balder - Svea -
fifty - Svea
black widow - hammargren

Vilken tycker ni har bäst tryck och ger den finaste showen?

Sleipner har antagligen inte världens bästa tryck, trots allt "bara" 18mm, men allt handlar om hur högt skotten går, så visst kan den väl ha det. Men den verkar lite rörig, inte sådär snyggt rörig som Balder utan rörig. Iallafall på film.

Tydligen är Menduza utbytt mot en annan tårta i år uppdagades det tidigare i tråden.

Citat:

Är ju ändå typ 15:- raketen, men dom är bra, så det är väl et okej köp i guess Harald Nyborg säljer dom ju för 129 iallafall. Köpte några 42mm med 45g krut för 18:- styck idag Skulle köpt fleeeer Aja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in