2014-12-27, 15:59
Medlem
Bohlwinkels avatar
Vill inte AKB bli moderatledare? Med ett extra valscenario var hon ju mer eller mindre garanterad posten p.g.a. tidsbrist m.m. men nu är det verkligt läge för en motkandidat till posten. Eller har partiet helt tappat kraften för att göra intern politik av dagens uppgörelse?
Citera
2014-12-27, 16:07
Moderator
Tinuviels avatar
Politik - Inrikes --> Politiker
/Moderator
Citera
2014-12-27, 16:44
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
Vill inte AKB bli moderatledare? Med ett extra valscenario var hon ju mer eller mindre garanterad posten p.g.a. tidsbrist m.m. men nu är det verkligt läge för en motkandidat till posten. Eller har partiet helt tappat kraften för att göra intern politik av dagens uppgörelse?

Tyvärr är stämman redan 10/1 så det känns orimligt att någon motkandidat skulle ha tid att uppbåda något större stöd fram till dess...men vänta bara till nästa år.
Citera
2014-12-27, 17:15
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MpMz
Jäklar vilken lömsk uppsyn Batra har. Även för att vara moderatpolitiker.

Tja. Med tanke på vad hon sa då de presenterade decemberöverenskommelsen skulle jag vilja påstå att hon lever upp till sitt utseende. Hon ser ut som en häst och jag antar att det beror på att hon är SDs trojanska häst: ut hoppade en SD-groda av stora mått. SD kan tacka AKB för rösterna nu. Själv är hon såklart helt slut nu och saknar allt förtroende hos sina egna.
Citera
2014-12-27, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Tja. Med tanke på vad hon sa då de presenterade decemberöverenskommelsen skulle jag vilja påstå att hon lever upp till sitt utseende. Hon ser ut som en häst och jag antar att det beror på att hon är SDs trojanska häst: ut hoppade en SD-groda av stora mått. SD kan tacka AKB för rösterna nu. Själv är hon såklart helt slut nu och saknar allt förtroende hos sina egna.
Hon såg nervös ut, kanske anar hon vad som väntar M. Men att opponera sig mot Reinfeldt eller visa något politiskt mod överhuvudtaget ligger inte för henne. Nu kan vi bara hoppas på ett internt uppror inom M innan hon blir vald.
Citera
2014-12-27, 18:30
Medlem
longbow4ys avatar
Moderaterna tidigarelade stämman på grund av det aviserade nyvalet.
Kommer de våga ha stämman den 10 jan eller väljer de nu att flytta fram den till ursprungliga datumet för att kyla känslorna från decemberöverenskommelsen?
Citera
2014-12-27, 19:26
Medlem
----.----s avatar
Jag har mycket svårt att tro att den här situationen med sexklövern skulle ens kunnat hända om det var Reinfeldt som stod vid rodret.

Ärligt talat AKB, är det inte dags att du erkänner för åtminstone dig själv att du inte är statsministerkvalitet?

Hon vågar inte säga vad hennes egen politik är, hon pratar som en robot, och hon har tydligen så låg självkänsla att hon är beredd att sopa hela Alliansen åt sidan.

Avgå! Avgå från posten innan du ens blivit vald till den.
Citera
2014-12-27, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Moderaterna tidigarelade stämman på grund av det aviserade nyvalet.
Kommer de våga ha stämman den 10 jan eller väljer de nu att flytta fram den till ursprungliga datumet för att kyla känslorna från decemberöverenskommelsen?

Ja det såg onekligen ut som dödens grupp, där de stod samlade med Löfven. Man undrar hur många av partiledarna som är kvar inom ett år?
Citera
2014-12-27, 19:46
Medlem
Det finns ju ingen opposition i M kvar. Vem skulle vara alternativet? En ny Reinfeldt-klon är ju det enda tänkbara och då är det ju ingen mening då Batra är den bästa klonen, dvs ganska dålig för partiet vilket är bra för Sverige.
Citera
2014-12-27, 19:56
Medlem
Anna Kinberg.
ordspråk på polska :
wysoka jak brzoza och glupia jak koza !
Citera
2014-12-27, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ----.----
Jag har mycket svårt att tro att den här situationen med sexklövern skulle ens kunnat hända om det var Reinfeldt som stod vid rodret.
För helvete, det är ju Reinfeldt som verkat för det här, han var högst delaktig i förhandlingarna. Känn dig tagen där bak..
Citera
2014-12-27, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sius
Ja det såg onekligen ut som dödens grupp, där de stod samlade med Löfven. Man undrar hur många av partiledarna som är kvar inom ett år?
Ja ett utpräglat dödsmärkt gäng, aldrig har jag sett så många askgrå partiledare samlade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in