2014-12-27, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
För helvete, det är ju Reinfeldt som verkat för det här, han var högst delaktig i förhandlingarna. Känn dig tagen där bak..

Ja det som sker i M idag är helt enligt hans plan. F-n alltså, han tappade alldeles masken på slutet och efter slutet med sina båda tal. Det var verkligen som ett "haha" det var det här jag menade hela tiden i ansiktet på alla M-väljare. Tufft för Batra att fejka efter det, hon får köra med att det-finns-tomma-fält-att-parkera-invandrare-på-i-Sverige-politiken. Lycka till med det.
Citera
2014-12-27, 21:41
Medlem
JosefSvenssons avatar
Anna Kinberg Batra bekräftade idag att hon är en total idiot.
Att hon tog över Moderaterna var det bästa som kunde inträffa för SD.
Senast redigerad av JosefSvensson 2014-12-27 kl. 21:46.
Citera
2014-12-27, 21:50
Avslutad
Men AKB verkar ju ha massivt stöd inom partiet. Jag har verkligen svårt att förstå den storm av negativa kommentarer mot moderaterna och DÖ med tanke på detta.
Citera
2014-12-27, 21:57
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sius
Ja det såg onekligen ut som dödens grupp, där de stod samlade med Löfven. Man undrar hur många av partiledarna som är kvar inom ett år?

Löfven och Lööf är kvar. Resten har gått. Sjöstedt är kvar i V(pk) också, men han var ju inte med på den otäcka presskonfernesen.
Citera
2014-12-27, 22:04
Medlem
Hulda på Höjdas avatar
AKB bet sig själv i röven när hon gick med på en uppgörelse med sossarna.Jag tror nog att många moderater tappade en hel del förtroende för henne pga det här.

Hon överlever inte ett år inom politiken är min gissning!
Citera
2014-12-27, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sius
Ja det såg onekligen ut som dödens grupp, där de stod samlade med Löfven. Man undrar hur många av partiledarna som är kvar inom ett år?

Jag tror endast Majoren står på tur. Han är nu utspelad.
När väl Majoren är borta och Ohlsson eller Ullenhag tar över så kommer Folkpartiet att tokliberaliseras totalt (om det nu är möjligt att bli värre?). JBs sorti blir också början till slutet för den sammansvetsade Allahiansen, den kommer att börja luckras upp.

Göran Hägglund kan bli kvar ty han räddade KD från 4%-spärren i extravalet i och med dagens uppgörelse

AKB är för ny för att kunna sparkas.
Citera
2014-12-27, 22:36
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImamReinfeldt
Jag tror endast Majoren står på tur. Han är nu utspelad.
När väl Majoren är borta och Ohlsson eller Ullenhag tar över så kommer Folkpartiet att tokliberaliseras totalt (om det nu är möjligt att bli värre?). JBs sorti blir också början till slutet för den sammansvetsade Allahiansen, den kommer att börja luckras upp.

Göran Hägglund kan bli kvar ty han räddade KD från 4%-spärren i extravalet i och med dagens uppgörelse

KD hade en klockren serv med senaste utspelet och hade tagit rejält med väljare från M.
Nu har KD dömt sig till en vandring i skuggorna.
Moderater, Fp och C har mer "hull" men magra tider väntar, håller den här uppgörelsen så är Allahiansen dödsdömd.
Citera
2014-12-27, 22:38
Medlem
Rifter666s avatar
Batra kommer gå till historien som moderatledaren som sänkte partiet.
Det här sveket får inte gå obemärkt förbi. Aldrig mer en röst på alliansen. Dom kan fara åt helvete som väljer slicka vänsterns skitiga röv.

Nu råder det iaf inga tvivel mer. En röst på alliansen är en röst på vänstern.
Citera
2014-12-27, 22:47
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImamReinfeldt

Vi får väl se. Hur länge satt Juholt? Han var ganska nu när han fick foten han också.
Jag skulle bli oerhört förvånad om moderaterna har över 20% i opionsundersökningarna vid midsommar 2015. Mer troligt runt 15%.
Citera
2014-12-27, 23:26
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Men AKB verkar ju ha massivt stöd inom partiet. Jag har verkligen svårt att förstå den storm av negativa kommentarer mot moderaterna och DÖ med tanke på detta.

Partiet och väljarna är inte samma sak. Partiet under stridshingsten fjärmade sig från sina väljare. Folk utanför partiet insåg det ganska snart, men de i ledningen var fast i personkulten kring stridshingsten. AKB lyftes fram för att allas vår ponnyman ville se den utvecklingen. Nu när deras väljare fick se hur AKB lade sig platt för Löfven får hon skulden även om utvecklingen är direkt styrd av stridshingstens onda arv. Hon är körd både inom moderaterna och inom politiken i stort. Det räcker inte för att se ut som en häst för att bete sig som stridshingsten gjorde; hon har noll karisma och noll verkligt stöd hos väljarna.
Citera
2014-12-28, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Vi får väl se. Hur länge satt Juholt? Han var ganska nu när han fick foten han också.
Jag skulle bli oerhört förvånad om moderaterna har över 20% i opionsundersökningarna vid midsommar 2015. Mer troligt runt 15%.

Ja, man kan inte låta bli att jämföra med Juholt. Men de båda är ändå ganska olika:

Juholt levererade helt onödiga grodor i parti och minut. Rent politiskt gjorde han egentligen ingenting.

Batra begår politiska misstag. Fast att propagera för bidragsmassinvandring som hjärtefråga ärvdes från Imam Reinfeldt - den kan hon inte hjälpa, utan den blir det ingen karriär inom Allahiansen för någon. Ja, Imamen har stor del i vad Batra är idag, det kan inte förnekas.

Både Batra och Juholt visar hur svårt det är att hitta nya partiledare, oavsett om man är ett stort eller litet parti. Här faller även pojkhögerns önsketänkande om att endast "vänstern" har svårigheter med detta. Svetsarns skickliga ledarskap nu i en svår minoritetsställning gör pojkhögern ännu mera besviken.
Senast redigerad av ImamReinfeldt 2014-12-28 kl. 00:10.
Citera
2014-12-28, 00:04
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Ni som såg presskonferensen noterad ni hur Batra, ett huvud högre än någon av de andra, vred kroppen ett halv varv och stint stirrade på den som talade. Först på Löfven sedan i tur och ordning på övriga i alliansen. Ungefär som en sträng lärarinna som förväntar sig att barnen ska göra bort sig.

Romson blev minst utsatt för den vassa hökblicken, av okänd anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in