2014-12-16, 20:29
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Mmmm....Man måste nog medge att Göran Persson har karisma, även om han nödvändigtvis inte är någon särskilt trevlig människa.
Kindberg Batra är märkligt stel, och hon kan inte skylla sitt famösa uttalande om "lantisar" på att det är taget ur sitt sammanhang, som den som lyssnar på hela intervjun lätt kan se.
Göran P är/var en riktig Jekyll & Hyde, rent förfärlig i debatterna i bland. Men han kunde slå på charmknappen när det passade. Känner några som träffat honom privat - en mkt trevlig sällskapsmänniska var betyget.
Batra känner sig väl inte hemma i sin nya roll ännu, den kom lite plötsligt. Vi får väl ge en henne chans att tina upp...
Citera
2014-12-18, 10:39
Medlem
Det är väl ingen högoddsare att hon kommer tokfloppa som moderatledare. De tunga namnen som nu flyr partiet gör det av en anledning, Elmsäter-Svärd osv vill inte fläcka ned sin politiska framtid under hennes styre.

Hon kommer inte med någon som helst förnyelse i partiet. Efter katastrofvalet i vår så kommer de behöva göra en kraftig högergir och då är hon redan förbrukad eftersom hon redan svurit sig trogen att fortsätta med Reinfeldts betongsosse-trams.
Citera
2014-12-19, 19:57
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenBlitz.
Näeh, jag vill nog påstå att även den fete hade en skön aura runt omkring sig. - http://m.youtube.com/watch?v=Ep4odlI3mqk.
Jag varken röstar på (s) eller gillade Göran Persson speciellt mycket men när man ser det där så vill jag nog önska att GP gjorde en oväntad comeback och tog kommandot över landet.
Löfven (har ingen riktig glöd), Kindberg-batra (haha, är det på riktigt att moderaterna ska ha henne som ledare? ) och Annie Löv (suck) är ju amatörpolitiker känns det som.
Det här landet måste styras och nötterna kan inte komma överens, man blir ganska förbittrad på de så kallade politikerna.
Senast redigerad av J.R. 2014-12-19 kl. 20:36.
Citera
2014-12-20, 12:28
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Jag varken röstar på (s) eller gillade Göran Persson speciellt mycket men när man ser det där så vill jag nog önska att GP gjorde en oväntad comeback och tog kommandot över landet.
Göran Persson var en stark ledare, men han omgav sig med stolpskott, Pär Nuder och möjligen Thomas Östros och Leif Pagrotsky undantagna. Det är 2014 och socialdemokraterna borde ha en flera kompetenta riksdagsledamöter med regeringserfarenhet och kompetens. Men alla stolpskott i GPs regeringar gör att man måste gå tillbaka till Ingvar Carlsson 1996 för att hitta folk med regeringskompetens i (s). Och inte ens då var alla kompetenta...host Marita Ulvskog, host Margareta Winberg, dubbel-host Pierre Schori.
Citera
2014-12-21, 09:25
Medlem
http://www.friatider.se/kinberg-batra-ville-krossa-valfarden-med-fri-invandring

"Motionen avslutas med en uppmaning om att bekämpa dem som är kritiska till fri invandring och Kinberg Batra skriver om att "stå på den andra barrikaden". Hon beskyller dessutom "tokvänstern" för att inte vilja ha tillräckligt öppna gränser."

Jag hoppas detta sprids.
Citera
2014-12-21, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ehre

"Motionen avslutas med en uppmaning om att bekämpa dem som är kritiska till fri invandring och Kinberg Batra skriver om att "stå på den andra barrikaden". Hon beskyller dessutom "tokvänstern" för att inte vilja ha tillräckligt öppna gränser."

Jag hoppas detta sprids.
SD borde använda detta i sin valrörelse, tex att via Tv reklam helt enkelt berätta vad Batra stod/står för. Tror det kan bli ett effektivt vapen. Nyliberalerna måste ut i ljuset.
Citera
2014-12-21, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ehre

Jag hoppas detta sprids.

Jag skummade igenom texten.

Det är två saker som jag tycker sticker ut.
1. Texten har ett väldigt märkligt perspektiv. Individ likställs med världsmedborgare. Individuell frihet för alla världens medborgare. Den svenska individen behandlas inte nämnvärt eller alls?
2. Hjärnan. Mycket snack om hjärnor och hjärnans kraft. Man verkar inte kunna släppa det här med IQ och lantisar för tiden när detta skrevs.

Det är en motion som skvallrar om det som varit, och att mer kommer komma med Batra. Det är globalism/idealism och världen är annorlunda idag.
Citera
2014-12-22, 05:56
Avslutad
Här finns motionen i sin helhet:
http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Forslag/Motioner/mot-200102Sf333-Fri-invandri_GP02Sf333/?text=true

För er som av olika anledningar inte vill besöka sajten Fria Tider ber jag er att direkt läsa motionen. Visst är den en skrämmande läsning?

Då hon var åtminstone 30 år gammal när hon var med att skriva denna motion kan man knappast avfärda det som ungdomligt oförstånd. Kvinnan är fullständigt tokig och vill ha massinvandring utan restriktioner.
Citera
2014-12-22, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Här finns motionen i sin helhet:
http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Forslag/Motioner/mot-200102Sf333-Fri-invandri_GP02Sf333/?text=true

För er som av olika anledningar inte vill besöka sajten Fria Tider ber jag er att direkt läsa motionen. Visst är den en skrämmande läsning?

Då hon var åtminstone 30 år gammal när hon var med att skriva denna motion kan man knappast avfärda det som ungdomligt oförstånd. Kvinnan är fullständigt tokig och vill ha massinvandring utan restriktioner.

Ja, det är verkligen skrämmande. Vi har en galning som leder Allahiansen och som dessutom aspirerar till statsministerposten vid extravalet 2015.

Hon är av samma skrot och korn som Imam Reinfeldt, och kanske t.o.m. värre? Det är inte fel att påstå att femklövern Allahiansen+MP cementerade svensk bidragsmassinvandringspolitik och islamisering till en naturlag, och AKB har varit en av de tongivande i bakgrunden.
Senast redigerad av ImamReinfeldt 2014-12-22 kl. 22:02.
Citera
2014-12-23, 21:30
Bannlyst
Jäklar vilken lömsk uppsyn Batra har. Även för att vara moderatpolitiker.
Citera
2014-12-24, 09:42
Medlem
Och hennes valledare Tomas Tobé yttrade sig i Folkbladet i somras:
"Visst, det är en ökad kostnad just nu, men på längre sikt kommer vi se vinster med en ökad invandring. Det hoppas jag, och tror, att även Sverige-demokraterna kommer att se, säger han.– För vad är alternativet? Vi vill att Sverige ska vara ett öppet och tolerant land som tar ansvar."
Citera
2014-12-27, 10:16
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImamReinfeldt
Ja, det är verkligen skrämmande. Vi har en galning som leder Allahiansen och som dessutom aspirerar till statsministerposten vid extravalet 2015.

Hon är av samma skrot och korn som Imam Reinfeldt, och kanske t.o.m. värre? Det är inte fel att påstå att femklövern Allahiansen+MP cementerade svensk bidragsmassinvandringspolitik och islamisering till en naturlag, och AKB har varit en av de tongivande i bakgrunden.

Hon kommer knappt att ha blivit vald som partiledare förrän någon börja skriva henne politiska nekrolog. En motkandidat vid partistämman vore det bästa för moderaterna.

Att göra upp med Sossarna för ett nyval är feg kapitulation. Moderaterna sjunker nu ner till opinionssiffror från Rune Holmbergs tid.

Att den avgående partiledaren varit med och styrt kan man utgå från. Invandring till varje pris,
även om partiet tappar hälften av sina väljare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in