Kommentarer från S-facebooksida:
"En fråga, ingen ironi eller så, men kan man verkligen kalla detta demokrati? Majoriteten röstade mot ett borgerligt styre, och hur blir det nu? Jag tror inte det här är en bra lösning."
"Är ingen demokrati om 7 partier styr. Pinsamt."
" Fegt!"
Kommentarer från M-facebooksida:
"En riktig skitöverenskommelse där vi sätter oss på åskadarläktarn till 2018 o låter S o MP driva igenom en massa förslag som är direkt skadliga för Sverige. Hejdå ungdomsrabatten och hej försök till att driva igenom traineejobben"
"Pinsamt Alliansen att sälja ut Sverige på detta sättet. Nej förlåt inte sälja, ge bort..." Osv osv hittade kanske bara 1-2 positiva kommentare av? 500.
Kommentarer från C-facebooksida:
"Grymt besviken. Hjälper ni fram MP som står för allt en annan är imot. Sista gången ni fick min röst. Spiken i kistan för landsbygden, trodde ni stod upp för oss men icke.
Vad ska man nu rösta på? Blankt!"
"Jag måste bara höra mig för, för som jag uppfattat det så kommer alliansen inte rösta emot den rödgröna rörans dumheter? Är det verkligen så att 37,9% (Mp+S) ska få regeringsställning och dessutom inte få mothugg! Vart fan är det demokratiska i det? Eller har jag missuppfattat det hela?"
Kommentarer från FP-facebooksida:
"Ni åsidosätter demokratin genom att gå med på regler där man inte behöver eftersträva majoritet i riksdagen. Alliansen bedriver ett taskspel tillsammans med s och mp. Vem tror no gynnas av detta? Jo sd som kommer att ha minst 20 % i valet 2018. Ni är inte värda min röst inom alliansen längre. Ni borde skämmas!"
"Varför ska Alliansen lösa problemet?
Det går inte att lita på Löfven, han byter åsikt om det mesta väldigt fort och en sådan person ska man inte göra överenskommelser med."
Kommentarer från KD-facebooksida:
"seriöst jag har röstat på KD de sista 3 valen..efter dagens svek..Aldrig mer..."
"Jag har hela mitt liv sympatiserar med KD, men efter detta svek vet jag varken ut eller in. Vart finns ryggraden och ärligheten? Mitt parti kan inte gå vänsterns ärenden. Idag har jag sorg."