2014-12-20, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Herregud vilket gnäll gnäll gnäll. Att gnälla på reklamen är som att gnälla på reklamen i tv4 och inte fatta att man själv betalat för att slippa reklamen i svt - den fria median, ni vet.
Flashback består enbart av ädla människor som inte skulle tacka ja till en krona i ersättning för att berätta om en produkt, så lätt säljer man sig inte

Klart dom har manus och stödord, så enkelt är det väl inte att sätta sig och prata om olika saker i 1 timme rakt upp och ner, tror det är bättre med manus för dom två herrarna än att dom kommer dit helt blanka och sitter och mumlar om ´'var ställde du bilen?', 'Är Amande ff förkyld äh?' och så vidare.

Höstens podd-trend har varit tjata om reklamen i A&S, gnälla att F&F pratar engelska, dålig är engelskan också - inte alls som en veteabixuppfödd britt inte!

Det handlar inte ett skit om att vara ädel eller inte, det handlar om kvalitén på podden/poddarna om det ger något att lyssna eller inte. För mycket reklam framförd på fel sätt och det blir outhärdligt att lyssna (fö är ju reklamen de "pris" vi betalar, för mycket reklam=för dyr produkt=minskad konsumtion), dåligt manus kackigt levererat - samma resultat. Att det skulle bli ännu sämre utan manus är knappast ett argument och när man vet att de skulle klara att göra podden med mycket mindre reklam och fortfarande tjäna en massa pengar så blir man frustrerad för att de av girighet förstör sin produkt. Samma sak med F&F och engelskan, man tycker att podden blir sämre än innan och då tycker man att det är synd och diskuterar varför och vad de kan göra för att de ska bli bättre.
Citera
2014-12-20, 16:16
Medlem
Busstations avatar
Börjar tröttna på dem här podden nu.Finns det något ttråkigare än berättelser om ens barn?

Någon som känner till en liknande podd utan allt barnsnack och superuppstyrt snack?
Citera
2014-12-21, 22:47
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
Pretensiösa kulturmänniskor med hybris skall inte försöka sig på sånt de inte har en möjlighet att förstå.
Vadå, han gick ju faktiskt NATUR på gymnasiet, han KAN ju såntdära...
Citera
2014-12-22, 06:23
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Vadå, han gick ju faktiskt NATUR på gymnasiet, han KAN ju såntdära...

Hehe, jag förstår sarkasmen.
Nu till det intressanta. Alla respektabla vetenskapsmän vet att dom inte vet det som Sigge Eklund säger att han vet, eftersom beräkningarna bryter samman i singulariteten. Bl.a relativitetsteorin blir därför en approximation. Detta får man inte lära sig på natur på gymnasiet.

Nu kan man tycka att det spelar ingen roll, han skulle bara komma fram till en annan liten teori, som att "vatten är vått" eller nåt annat lika banalt(kommer inte ens ihåg).
Men det är störande när dessa människor(se även politiker) skall försöka sig på att klä sina åsikter i en praktfull vetenskaplig skrud. De kommer ändå bara använda och tolka sina data till att komma fram till det dom från början var ute efter att bevisa.
För att uttrycka sig milt: Inte så djävla bra.

EDIT: Jag brukar kalla såna som Sigge Eklund "fölket".
Senast redigerad av CrimsonIdol 2014-12-22 kl. 06:41.
Citera
2014-12-22, 09:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
Hehe, jag förstår sarkasmen.
Nu till det intressanta. Alla respektabla vetenskapsmän vet att dom inte vet det som Sigge Eklund säger att han vet, eftersom beräkningarna bryter samman i singulariteten. Bl.a relativitetsteorin blir därför en approximation. Detta får man inte lära sig på natur på gymnasiet.

Nu kan man tycka att det spelar ingen roll, han skulle bara komma fram till en annan liten teori, som att "vatten är vått" eller nåt annat lika banalt(kommer inte ens ihåg).
Men det är störande när dessa människor(se även politiker) skall försöka sig på att klä sina åsikter i en praktfull vetenskaplig skrud. De kommer ändå bara använda och tolka sina data till att komma fram till det dom från början var ute efter att bevisa.
För att uttrycka sig milt: Inte så djävla bra.

EDIT: Jag brukar kalla såna som Sigge Eklund "fölket".
Du gör ju exakt samma sak LOL,

"De kommer ändå bara använda och tolka sina data till att komma fram till det dom från början var ute efter att bevisa.
För att uttrycka sig milt: Inte så djävla bra."

jag kallar er alla jävla sofister, tack för mig
Citera
2014-12-22, 10:04
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
Du gör ju exakt samma sak LOL,

"De kommer ändå bara använda och tolka sina data till att komma fram till det dom från början var ute efter att bevisa.
För att uttrycka sig milt: Inte så djävla bra."

jag kallar er alla jävla sofister, tack för mig

Eller hur?
Men jag är mkt väl medveten om det. Det är bara onödigt, tråkigt och tidsödande att behöva lägga in en brasklapp efter allt man skriver. Men när det väl kommer till kritan får man vara lite noggrannare än Sigge, om man ska framföra sina åsikter på det sättet.

Han har själv sagt nån gång att det här är saker vi inte kan förstå, så vi bör koncentrera oss på annat, som att uppfostra barn t.ex. Så jag ger honom mer cred än mitt något raljanta inlägg kanske visar.
Ändå ska han ner och rota i dessa ämnen, för att ge sin egen lilla teori en aura av vetenskap. Det vänder jag mig emot.
Citera
2014-12-24, 04:44
Medlem
Brainmydamages avatar
Inte lyssnat på, säg kanske 4 avsnitt. Efter en snabb koll i denna tråd så känner jag mig mer än glad att jag struntat i det!

Hur dessa herrar sköter sponsringen är så jävla äckligt. Hur manus driven den är, ja det är bara tråkigt och i längden ointressant.

Vet inte hur det är för er men jag kollade för jämnan hur mycket tid det var kvar av avsnitten likt jag gör på jobbet med klockan, behöver jag mer tecken på tråkighet än så?

Att detta är årets podcasts är väldigt, väldigt fel. Tacka gudarna att jag inte lyssnade på podcast då ff drog igång så där har jag cirkus 50 avsnitt kvar av underhållning..nästintill reklam fritt dessutom
Citera
2014-12-24, 15:05
Medlem
Jag kan inte kritisera att dom drar alla sponsorer i mitten. Det var exakt det jag efterfrågade, eftersom att dom tidigare bakat in och spritt ut reklamen över hela avsnittet vilket gav ett oskönt/ohederligt intryck när en vanlig historia visade sig endast vara reklam. Numera har dom IF i början old fashioned way med lite innehåll inbakat medan övriga sponsorer tas i ett i mitten av avsnittet. (Detta ger ett mer rent (clean:t) intryck men gör samtidigt att det känns lite väl mycket sponsorer).

Personligen tycker jag podden är på rätt spår igen. Har inte stört mig på den på länge.
Citera
2014-12-26, 15:33
Medlem
Hur mycket kan man tänka sig tro att dom drar in per avsnitt i sponsorintäkter?

Jag orkar fan inte lyssna längre.. Tycker dom har gått helt Bananas med smygreklam!
Det förstör hela stämningen i podcasten när dom hela tiden ska dra in någon produkt.. Fyfan sliskigt är vad det är!
Men jag hade nog gjort samma sak själv, klart dom smider medan järnet är varmt..
Citera
2014-12-26, 22:21
Medlem
Shuyins avatar
Jag är "pank" Schulman:

- påstår sig dela ut pengar till tiggare med sin dotter, bakom tonade rutor (helt skruvad påhittad historia gissar jag dock!?)
- är i Thailand över jul.

Allt är väl relativt dock...
Citera
2014-12-27, 14:18
Medlem
Fan vad kvaliteten kan variera alltså. Ibland är det lite småkul och trevligt att lyssna på ändå om de riktiga topparna saknas, men när det är tråkigt så är det verkligen urtråkigt. Veckans avsnitt var så oerhört tråkigt att jag knappt finner ord.

Man märker verkligen att Sigge vill att det ska vara någon typ av intellektuell podcast vilket bara faller platt. Det roliga är dom flummar runt och pratar om olika händelser i mediavärlden.
Citera
2014-12-27, 15:22
Medlem
swimp78s avatar
Vilket av följande avsnitt är mest lyssningsvärt om man ska välja: 135. Skulpturerna 134.Ond eller god? 130. Andemening
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in