2016-11-11, 19:12
Medlem
Cigge ar en riktig javla clown och det ar fan bedrovligt att han far sitta dar och saga ''sanningar'' helt okommenterat. For majoriteten av de som rostade pa Trump gor ju sjalvklart det for att de pa allvar tror att klimathotet ar en konspiration och att alla muslimer ar terrorister och inte alls for att de kanner sig svikna av etablissemanget och for att de som tidigare valts misslyckats med sitt uppdrag och svikit sina valjare och det amerikanska folket.

Personer som Cigge ar farliga och det folkforakt som han och manga andra visar prov pa ar vad som far folk att rosta extremt. Cigge och hans gelikar ar SD's framsta lobbyister och jag ar till och med overtygade om att de ar mycket val medvetna om det men karriaren maste befastas till varje pris, aven om det betyder att man polariserar samhallet som man latsas vara sa javla man om...
Citera
2016-11-11, 21:26
Medlem
Jofs avatar
"Cigge". En humoristisk omskrivning, eller ?
Citera
2016-11-12, 08:17
Medlem
Är det någon som vet vem "kändisen" som grät över att Donald Trump på instagram är?
Citera
2016-11-12, 11:22
Medlem
AmericanHistoryXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Barlow
Är det någon som vet vem "kändisen" som grät över att Donald Trump på instagram är?

Jag tänkte direkt på Anna Book.
Citera
2016-11-12, 16:24
Medlem
Jofs avatar
Tråkigt att vara scitz. Det illustrerade Alex bra. Vad han inte sa var att det han förhörde Sigge med var ett test för att kolla tendens till demens. Ofta använt. MMSE.
"Lederhosen" är f.ö. en riktig psykopat enl, flera och inte alls en munter person. Kunde vara rent sadistisk. Framgår nog inte av hans bok.
Citera
2016-11-18, 15:38
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Nu involverar man även er lyssnare i sponzen, bara posera bredvid någon circus-skrotbil
och ta kort när ni släpper er på huven och sen delar på FB (facebook), ochså drar Alex lott om vem som får komma och se nästa tematiskt upprepande pjäs ni egentligen inte var så intresserad av, som A&S vill tjäna pengar på så att dom har råd med fler sponsorer, ett perfekt kretslopp där hela näringslivet går back!
Senast redigerad av Herr Bökberg 2016-11-18 kl. 16:34.
Citera
2016-11-25, 19:48
Medlem
Jag blir så fruktansvärt less på Schulis. Han får tycka vad han vill och säga vad han vill men i dagsläget så bidrar hans "politiska" röst enbart till att skruva upp ljudvolymen i den offentliga debatten, och skruvar ner den intellektuella delen av den. Han bidrar till polariseringen av debatten, samtidigt som han anklagar andra för just samma sak. Det är oroväckande med den typen av människor i offentligheten som blandar politisk okunskap med överdrifter och sprider det på en bred plattform.

Jag är också helt liktgilig till Oscarsson ska sägas. Jag kollar aldrig självmant på Nyhetsmorgon och har aldrig sett Oscarsson som någon bra källa att hämta min dagliga dos av politiska nyheter från.

Schulman anser att Oscarssons åsikter är så farlig att han måste stoppas, varför? Jo för att han tycker att Europa måste skärpa gränserna och att islamiseringen måste stoppas. Dessa åsikter är enligt Schulman farliga till den grad att någon måste stoppa Oscarsson. Det är så oerhört skrämmande att höra det från någon som tilltalar 500 k människor i veckan. Vad erbjuder Schulis då? Motargument? Bemöts detta någonsin i podcasten? Görs det någonsin förresten av någon som kritiserar på det här viset? Nä, inget sånt. Jag har tidigare skrivit om att Schulis existensberättigande som offentlig person bygger på destruktivitet. Han river, han kritiserar och han anklagar. Det är konstiga kändisar, idiotiska politiker och dumma journalister. Det är mediaspaningar där han betraktar på håll och dömer. Schulis är en riktigt vass skribent och skicklig författare. Jag hade önskat att han åtminstone kunde vara med i den rörelse som ser till att skapa ett vettig debattklimat med sansad ton.

Lägg därtill att Schulman har mage att kalla Oscarsson för historielös. Deär alltså samme Schulman som för ett par veckor sedan hävdade att "vi lever i den mörkaste av tider", apropå svensk inrikespolitik. Här kan vi tala om historielöshet.

Jag kan däremot hålla helt med i poängen att en politisk sakkunnig kanske borde tänka efter att posta politiskt innehåll. Inte att han inte borde få det utan att jag kan förstå om Fyran överväger hans roll i Nyhetsmorgon som politisk sakkunnig. Samtidigt är ju inte Fyran SVT och det är väl rimligt att han ändå kan utföra sitt jobb. Men nu råkar det ju vara så att han besitter fel åsikter, så det känns tidstypiskt att Schulman hugger honom just för det. Jag är genuint nyfiken över hur det hade sett ut om han hade uttryckt mer traditionella S-åsikter. Hade Schulman ens reagerat på att Oscarsson som politisk sakkunnig visar färg? Mycket tyder ju på nej där.
Citera
2016-11-25, 21:19
Medlem
Alltså denna förfärliga politiska korrekthet, varför i herrans namn skulle man inte få skriva att Europa måste skärpa gränserna och att islamiseringen måste stoppas. Detta är ju precis detta som de allra flesta tycker, så oerhört tröttsamt Schulman.... Dessutom noll trovärdighet, nej lägg ner nu och återgå till det du är bra på, dvs skriva om de små vardagliga sakerna på ett underhållande sätt.
Citera
2016-11-25, 21:44
Medlem
Att Alex Schulman tycker att Marcus Oscarsson är ett större hot mot Sverige än Islam säger en hel del.
Citera
2016-11-25, 22:33
Medlem
Shuyins avatar
Har ej lyssnat hela ännu men känner de inte till att studenter skriker på Lappisberget en gång i veckan? Det är väl någon form av tradition av tentaångest och annat. För det borde ju varit där som klippet hördes ifrån.
Citera
2016-11-25, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Har ej lyssnat hela ännu men känner de inte till att studenter skriker på Lappisberget en gång i veckan? Det är väl någon form av tradition av tentaångest och annat. För det borde ju varit där som klippet hördes ifrån.
Va? Menar du att folk bara slumpmässigt skriker ut sin ångest rakt ut i bostadsområdet eller??

Nej, jag tror snarare det är kringdrivande ungdomar som reagerar på att snubben skriker (och skriker tillbaka och så sprider det sig som en sån typisk tonårsgrej)
Citera
2016-11-25, 22:51
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Va? Menar du att folk bara slumpmässigt skriker ut sin ångest rakt ut i bostadsområdet eller??

Nej, jag tror snarare det är kringdrivande ungdomar som reagerar på att snubben skriker (och skriker tillbaka och så sprider det sig som en sån typisk tonårsgrej)

Det är en studenttradition från Uppsala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in