2014-12-27, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Frågan är varför inte vänsterpartiet deltar? Rimligen bör dom helst av alla att vilja stoppa SDs framfart.

för att varken V eller Alliansen har något intresse av att samarbeta med varandra?
Citera
2014-12-27, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watsup
En demostration är på sin plats. Vi borde visa ett missnöje. Skulle nog locka en hel del människor.

Jag skulle aldrig dyka upp. Min tjänst skulle förmodligen hänga lös om jag blev sedd där.

Så ser det ut!
Citera
Medlem
Enchiridion.2018s avatar
1933: Riksdagshusbrand och Muchtübernahme.

2014: Moskébrand och inställt extraval.

Mycket kan man säga som svetsardjäveln, men sin historia kan han.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Migrationspolitiken står över allt annat.

var inte det det rätt långt ner på vad folk tyckte var viktigast i valet?
Citera
2014-12-27, 10:04
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dignitaer
Jag skulle aldrig dyka upp. Min tjänst skulle förmodligen hänga lös om jag blev sedd där.

Så ser det ut!

Åsiktsfrihet FTW!
Citera
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Frågan är varför inte vänsterpartiet deltar? Rimligen bör dom helst av alla att vilja stoppa SDs framfart.
Vänsterpartiet har vissa ideal kvar, medan de andra sätter makten framför allt.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Visst kan SD:s väljare vara besviken, men samtidigt inte. För detta gynnar ju bara SD. Ska vår kära minister regera efter borgarnas budget nu?
Förmodligen kommer de ändra budgeten inom givna budgetramar, så att det blir någon form av kompromiss mellan S/MP och Alliansen. Det är väl fortfarande möjligt?
Citera
2014-12-27, 10:05
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laerande
Alliansen viker sig för reform och möjligheten att återgå till borgerlig politik. Detta är det största sveket mot oss som röstat på alliansen..
Knappast. Alliansen är i behov av förnyelse, både av politik och personer. Ett nyval skulle varken gynna Alliansen eller stabiliteten i Sverige.
Citera
Medlem
Francos avatar
Nu tycks fähunden Lövfén med de övriga clownerna valt att inte utlysa ett extraval. Kan det vara läge att lägga ett misstroendevotum mot Lövfén och regeringen?

Lövfén har nu kastat tärningen och har inte den blekaste aning om vilka krafter han sätter i rörelse, och allt detta för att den maktkåta Socialdemokratin vill fortsätta att regera, ändra om spelreglerna för egen vinning skull.

Jag är nu ärligt talat orolig för den utveckling som kommer att ske. Det är utan tvekan sjuklövern och media som sliter isär samhället, det är dessa ärkesvin som skapar det bistra samhällsklimat vi idag har.

Att vi idag har en statsminister som gång på gång ljuger oss väljare rakt upp i ansiktet är inget annat än landsförräderi, förakt för oss medborgare och ett hån mot de demokratiska värderingar vi under lång tid byggt upp i detta land.
Citera
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Vänsterpartiet har vissa ideal kvar, medan de andra sätter makten framför allt.

Err... Tanken har inte slagit dig att de inte fick vara med?
Citera
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeleporteraTaliban
Tvärtom skulle jag vilja säga, SD vann ännu mer på att ett utlyst extraval nu blir inställt. SD blir nu enda oppostionen.

De gjorde sig omöjliga när de sa att de skulle rösta ner alla budgetar som inte passade dem i smaken, det var både klantigt och barnsligt. De tvingade Allians och regering till samarbete, klantigt av dem.

Citat:
Ursprungligen postat av mickis94
Så det var demokratiskt och rätt av NSDAP att avveckla demokratin? De var ju trots allt demokratiskt valda.

Intressant fråga men inte så relevant för det som sker i Sverige, demokratin är knappast hotad här.
Citera
2014-12-27, 10:06
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nex.182
var inte det det rätt långt ner på vad folk tyckte var viktigast i valet?

Det har klättrat kraftigt under hösten, liksom SD:s siffror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in