2014-12-27, 10:00
Medlem
watsups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dignitaer
Inte en jävel kommer göra någonting åt det här. Ingen demonstration, inga protester, ingenting. Vi bara knyter näven i handen och säger "Jaja, det var ju ändå nära..."

Vi är FEGA!

En demostration är på sin plats. Vi borde visa ett missnöje. Skulle nog locka en hel del människor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Därför att majoriteten av svenskarna ville ha nyval!

Källa på det? De jag pratat med anser att politikerna sitter i en sandlåda och inte har förmåga att ta sig därifrån och därför får vi nyval
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Inget? Tror det spelar SD i händerna.
Visst är det så. Nu kan ingen missförstå det hela - det finns bara två partier i Sverige - 7K och SD.

Det har också bekräftats för folket att 7K inte är särskilt demokratiskt sinnade...
Senast redigerad av Karman 2014-12-27 kl. 10:03.
Citera
2014-12-27, 10:01
Medlem
TeleporteraTalibans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Lite snopet för SD i så fall, de ställde till med allt det där för inget.

Tvärtom skulle jag vilja säga, SD vann ännu mer på att ett utlyst extraval nu blir inställt. SD blir nu enda oppostionen.
Citera
Medlem
Visst kan SD:s väljare vara besviken, men samtidigt inte. För detta gynnar ju bara SD. Ska vår kära minister regera efter borgarnas budget nu?
Citera
Avslutad
Ska bli spännande att se vad det här handlar om. Statistiskt sett så kommer dom ju att köra på som vanligt och inte lägga om sin politik. Politik läggs som bekant om under galgen i dagsläget och ingen är hängd än. Möjligen öppnar det här för en trevlig föreställning där KD måste pudla från sina nazistchockuttalanden den senaste tiden men just nu är allt öppet känns det som.

Håll era hästar, kan vara precis vad som helst det här och ingenting egentligen.

En sak är dock säker, demokratin står inte högt i kurs i norra Europa just nu.
Citera
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coden
Jag är helt neutral i frågan men tycker det är underhållande att se vuxna människor från alla sidor gnälla som sandlådebarn.

Ja, visst är det skönt att inte ha någon åsikt. Liksom flyta ovanför lite och känna sig bättre än alla andra. Ingen risk att man har fel och måste revidera sina åsikter heller. Enkelt.
Citera
2014-12-27, 10:02
Medlem
Axells avatar
I det långa loppet kommer Sverigedemokraterna att tjäna på detta men givetvis är det tråkigt då man hade sett fram emot nyval. Gissar att det finns många besvikna människor ute i stugorna i landet som nu har insett att en röst på S var i princip detsamma som en röst på M och tvärtom t.ex.

Tror ni att det blir nya ministerposter nu också? Fan, som SD-sympatisör var det faktiskt jobbigare att vakna upp till detta idag än till bakfyllan igår.
Citera
Medlem
laerandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Kan ni (SD-anhängare till 99 % gissar jag) som nu spyr ur er galla om att svenska folket är sviket då det inte blir nyval förklara på vilket sätt svenska folket är sviket? Vad är antidemokratiskt i att partierna försöker undvika ett fortsatt politiskt kaos?

Anti-demokratiskt? Knappast. Det är deras fulla rätt. Det är däremot ett svek mot alliansväljare. Själv röstade jag KD. Vill jag se Löfven som statsminister? Aldrig. Han har gjort bort sig. Löfven är den verkliga skammen för Sverige. Det som kommer hända är att SD blir det enda oppositionspartiet (det enda riktiga). Alliansen viker sig för reform och möjligheten att återgå till borgerlig politik. Detta är det största sveket mot oss som röstat på alliansen. Detta var droppen för mig, beroende på vad som sägs på presskonferensen blir jag fullfjädrad SD:are eller inte. Jag har en magkänsla att detta blir den sista mandatperioden där alliansen kommer existera.
Citera
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Frågan är varför inte vänsterpartiet deltar? Rimligen bör dom helst av alla att vilja stoppa SDs framfart.

Sannolikt ett krav från alliansen.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Källa på det? De jag pratat med anser att politikerna sitter i en sandlåda och inte har förmåga att ta sig därifrån och därför får vi nyval

http://www.dagensopinion.se/majoritet-nyval
Citera
Medlem
lakritcs avatar
Patetiskt av alla inblandade! SD är nu Sveriges enda oppositionsparti. Migrationspolitiken står över allt annat.

7-klövern gräver sin egen grav till 2018. Skulle gärna se OU nu direkt efter att beskedet kommer. Politikerföraktet torde vara större än någonsin och även det mot journalister som nu sitter och refererar till demokrati som kidnappning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in