2014-12-27, 09:54
Medlem
ankalinas avatar
Är det inte lika bra att ställa in även valet 2018 när de ändå är i farten.

Vilken funtion fyller val i Sverige efter detta?
Citera
2014-12-27, 09:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FFV
AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAA!!! Jag kan inte- så jävla roligt!!

Samlingsregering here we go!

Fyfan vad humor.

Antagligen inte officiellt en samlingsregering utan ändring av grundlagen....dvs ÄNNU JÄVLIGARE!
Nu har nedmonteringen av demokratin tagit fart på allvar!
Citera
2014-12-27, 09:55
Medlem
El Capitanos avatar
Jag vill genuint se en splittring nu inom Moderaterna. Det är många som inte kan rösta på den här jävla smörjan längre. Det behövs ett konservativt alternativ med riktig högerpolitik och så kan de där liberala fårskallarna med Reinfeldt i spetsen vars enda syfte med makten tycks vara att dela ut socialbidrag till alla världens invånare hålla sig på sin egen jävla kant.
Citera
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GandhiSkywalkerz
Om sakfrågor i budgeten. Jag hoppas inte de har kommit överens om lagändring i samband med budgetomröstning.

Ministerposterna ändras nog också.

JO! Det är just vad de verkar ha gjort, Fack-Steffe Löfven och hans infantila Mp-bihang tillsammans med allianslössen som inte vill lämna, ändrar reglerna för budgetomröstningen efter att den senaste gick dem emot. Är inte det totalitärt så det förslår!?
http://www.svt.se/nyheter/sverige/uppgifter-inget-extraval
Citera
Medlem
mickis94s avatar
Om Löfven är ärlig så bör han avgå och låta talmannen hitta ett nytt regeringsunderlag. Alliansen skulle kunna regera om de gjorde verklighet av KD:s flyktingpolitik, men det kommer ju inte hända.

Antagligen är det någon form av ohelig allians där alliansen på något sätt kommer att stödja de rödgrönas budget, så att den går igenom. De skulle också kunna bestämt sig för en grundlagsändring, men då måste de ju utlysa extravalet ändå för att ha det i grundlagen till 2018. Det roligaste och bästa för SD hade varit om det blev någon sorts blocköverskridande regering.
Citera
2014-12-27, 09:56
Medlem
Grievers avatar
Skäms nu för att jag röstade på S. Saknar t.o.m Juholt, han hade åtminstone varit ärlig.
Citera
2014-12-27, 09:56
Medlem
Kan ni (SD-anhängare till 99 % gissar jag) som nu spyr ur er galla om att svenska folket är sviket då det inte blir nyval förklara på vilket sätt svenska folket är sviket? Vad är antidemokratiskt i att partierna försöker undvika ett fortsatt politiskt kaos?
Citera
2014-12-27, 09:57
Medlem
CpPraktikantens avatar
Statskupp nästa! Vem är på?
Citera
Medlem
FFVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitiumVirginis
Antagligen inte officiellt en samlingsregering utan ändring av grundlagen....dvs ÄNNU JÄVLIGARE!
Nu har nedmonteringen av demokratin tagit fart på allvar!

Det är så sant! Demokrati får maka lite på sig oavsett hur det blir!
Citera
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Det är inte demokratiskt att över blockgränserna ändra i riksdagsordningen enbart i syfte att stoppa ett demokratiskt invalt parti därtill landets tredje största från att få inflytande i politiken. Begriper du inte det så skriv inget mer i denna tråd.

Vi röstar på partier som tar hand om politiken, allt i en demokratiskt ordning.
Begriper du inte det är det mest sorgligt men du är välkommen att fortsätta skriva i tråden, jag är demokratisk.
Citera
Medlem
Grievers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Kan ni (SD-anhängare till 99 % gissar jag) som nu spyr ur er galla om att svenska folket är sviket då det inte blir nyval förklara på vilket sätt svenska folket är sviket? Vad är antidemokratiskt i att partierna försöker undvika ett fortsatt politiskt kaos?
Det antidemokratiska är att man ändrar i konstitutionen enbart för att utesluta ett parti som 13% av väljarna har röstat på.

Vi har en REPRESENTATIV demokrati, inte "störst parti bestämmer allt".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CpPraktikanten
Statskupp nästa! Vem är på?

går det bra att vara med anonymt? helst är jag med på ett forum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in