2014-12-27, 11:32
Medlem
Detta har inte förändrat något för SD. De hade inget att säga till om innan och har inget att säga nu heller.

Enda som har hänt är att man fått en raket i röven och verkligen blir det enda oppositionspartiet i Sverige. Det väger tungt, det ger röster.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Precis.

Men det enda demokratiska enligt genierna på Flashback är att 13 % får styra Sverige.
Inte alls, vi tycker man ska utlysa folkomröstningar i de viktigaste frågorna. Och att man låter folkopinionen komma till uttryck i realpolitik. Allt annat är diktatur, Man kan kalla det vad an vill, men i realiteten är det en temporär statskupp - allt för att försöka hindra ett demokratiskt parti med ökande opinionssiffror att få inflytande.
Citera
Medlem
Kemiske Alis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sujok
Åååååh herregud, nu ska SD lämna in en missförtroendeförklaring. Varför skämma ut sig mer nu? Det känns ju bara så oseriöst och meningslöst.

De skämmer inte ut sig. Det handlar om att få 7k att visa att de är samma parti inför svenska folket. SD måste hela tiden visa att de är de enda oppositionspartiet, det kommer att generera fler röster än kritiken mot I&I.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Hur stort stöd måste en minoritetsregering ha enligt dessa nya överenskommelser?
30%. Eller räcker 20%? Kanske 15%?

Nej största blocket ska släppas igenom sa dom ju.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TSD
Vem känner sig mest lurad just nu, M väljaren eller S väljaren?

Tror M väljaren, S folket är så kåta på makt efter opposition att de kan svälja det här! Men M kommer sjunka som en sten!
Citera
2014-12-27, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Partier måste vara smartare än pöbeln, det måste väl till och med du förstå?

SD spelade ett högt spel, ivrigt påhejade av fotfolket, och nu får de betala priset för deras förlust. Ett litet marginaliserat parti som skriker till INVANDRING ibland istället för att ha chansen att påverka. Extremt klantigt, det kan väl till och med du förstå? Eller?
SD får betala priset nu och några år framåt. Men det kan gynna dem i långa loppet. För de blir nu det enda alternativet. Därmed kan invandringen helt stoppas den dagen de är största parti. Och även om det kan kännas långt borta. Så kanske det inte är det i praktiken. Jag, ser också en möjlighet till att det nu skapas ytterligare ett nytt parti på högerkanten. Kanske ett till vänster om SD? Samt att något eller några av allianspartierna blir utraderade i nästa val.
Citera
Medlem
Hade varit roligt om alliansen röstat med sd
På missförtroendet mot Löfven. Och samtidigt får de med
Sig de nya reglerna. Vilken käftsmäll det hade varit på Löfven
Citera
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aftrmth
En röst på M var alltså i själva verket en röst på S..
Hur blev det så menar du? Den som har störst stöd får regera landet. V+MP+S blev större än alliansen och får därmed styra. Sedan kommer det att förhandlas en hel del. Alla vinner på situationen, förutom SD som blir handlingsförlamad tack vare sitt spel.
Citera
Medlem
SD:s misstroendeförklaring görs kanske tillsammans med ett erbjudande att stötta en alliansregering.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonchi
Pratat med M, C, S och MP väljare. Så jodå. Mycket tacksamt.

Sjukt i mina ögon att tycka det är bra att överge sin egen politik för att stänga ute någon annan. S och MP är väl glada, de kan ju få igenom sina idéer och förslag, C är ganska marginaliserade och har ingen riktig profilfråga utan håller sig till M så att deras väljare kan tycka överenskommelsen är ok.
Fast väljare till M har jag svårt att förstå.
Citera
Medlem
Adam211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitiumVirginis
svt raporterade runt 60% ville ha nyval! hittar inte artikeln nu men fanns där under morgonen.

Jävlar, det var ändå sant. Jag har inte följt den här debatten så noga men jag är medveten om vad som händer. Jag kan säga att jag är glad att det inte blir ett extraval.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TSD
Vem känner sig mest lurad just nu, M väljaren eller S väljaren?

M-väljaren naturligtvis. Alliansen la sig ju platt, utan att få någonting tillbaka. Miljöpartiet, med sitt rekordlåga förtroende, sitter kvar i regeringen. Detta är ju helt bisarrt, hur man pissar Alliansens väljare rakt i ansiktet. Ska bli kul att se opinionsmätningarna efter detta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in