2014-12-26, 17:54
Medlem
mrbooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShaGuar
Meduza ska ha 25 skott, fick en 16 skottstårta i familjeboxen från bauhaus, Det blir ju att åka och få rätt eller liknande!
Kan du kolla om ser krutvikten och eventuell effektbreskrivning bak på tårtan ?
Citera
2014-12-26, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerskott
Alltid skoj med många tändpunkter! Har du någon Royal Party försäljare i närheten så rekommenderar jag deras Kaskad Bomb 45 och 50mm. Dom går nog för runt 149 kr för 3 st 45 alt 2 st 50mm. Har du Extreme Fireworks eller ännu bättre Bonnen (Billesholm tror jag) så får du väldigt mycket för pengarna säger dom!

Har Royal Party, var där och köpte idag! men då hade dom inte hunnit packa fram allt ännu!
ska tillbaka dit på måndag och handla lite mer! blev bara 10 paket miniraketer 1 smatterbombs låda
så mer ska det bli! om dom har andra små prylar i stora pack (små fungerar också) så tar jag gärna emot förslag
Citera
2014-12-26, 18:02
Medlem
VemSaDets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runkakuken
Finns det ens något liknande att beskåda under nyårsafton i Sverige?

https://www.youtube.com/watch?v=OasGCIWvaJw
Bara jag som tycker sånt e jävligt tråkigt?
Sitta och kolla från 2 3 km avstånd och höra ljudet efter 5 sec. Men jag vet att det brukar finnas i storstäderna där kommunen staden ordnar.
Citera
2014-12-26, 18:19
Medlem
mrbooms avatar
Gissar på att New Centuryär samma som Hanssons Miracle Night.

Kostade 100kr mindre än Menduza .

Miracle Night :Fyrverkeritårta med 16 st effektfulla krevader. Stighöjd ca 20 -40 m Krutvikt ca 260 g Brinntid ca 45 sek.

Effekter: 1: Röd uppstigning med en röd och blå peonybomb. 2: Gul uppstigning med en guld och blå krevadbomb. 3: Blå uppstigning och time rain. 4: Cracklingeffekter i silver.
Senast redigerad av mrboom 2014-12-26 kl. 18:22.
Citera
2014-12-26, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runkakuken
Finns det ens något liknande att beskåda under nyårsafton i Sverige?

https://www.youtube.com/watch?v=OasGCIWvaJw

Nej det finns inte eftersom det inte finns några företag/personer i Sverige som bygger enskilda konstbomber och tävlar/visar upp dem. Vi har nog inte ens den kompetensen+verktyg som krävs någonstans i Sverige (möjligtvis 1-2 aktörer). Det är mycket billigare att köpa in färdigt från t.ex. Kina. Att något företag skulle få köpa en japansk som dem i filmen har jag aldrig hört talas om.

Att någon kommun skulle skjuta 12" är inte troligt på grund av säkerthetsavstånd. Jag tror även att de klassas som 1.1g, i alla fall i USA, så det är inte många företag som kan handskas med sådant.

Här kan du läsa kortfattat om hur det gick till när en konstbomb av liknande storlek (16") avfyrades i Sverige år 2001:

http://www.pyrosmalandskrutbruk.se/se/nyar/16_tumsbomben/
Senast redigerad av Kulkvarn 2014-12-26 kl. 19:00.
Citera
2014-12-26, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jubileumsbomben
Rekommenderar INTE Sveas Viking raketsats iallafall. Rätt bra smällar och helt okej krevader men inte värt pengarna. Framförallt så small typ hälften på marken och det är något jag upplevt överlag av sveas raketer. Många har inte tillräklig kraft att stiga iväg utan dyker gärna.
Jacket är eller var dock en jävligt bra raket från svea. Vet dock inte om de upphört med att sälja den. Tror den fanns i en fyrverkerisats.
Citera
2014-12-26, 19:19
Medlem
Wunderbaum91s avatar
Någon med koll på vilka butiker i södra Sthlm som säljer Festivalfyrverkeri? Jäkligt sugen på deras Åskviggen, den heter väll något annat nu men hörde att det var i stort sett samma. Lite dyrt kan tyckas men ett par pack tycker jag det är värt.
Citera
2014-12-26, 19:21
Medlem
VemSaDets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wunderbaum91
Någon med koll på vilka butiker i södra Sthlm som säljer Festivalfyrverkeri? Jäkligt sugen på deras Åskviggen, den heter väll något annat nu men hörde att det var i stort sett samma. Lite dyrt kan tyckas men ett par pack tycker jag det är värt.
K-rauta kungens kurva.
Citera
2014-12-26, 19:26
Medlem
Jubileumsbombens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noggerlen
Jacket är eller var dock en jävligt bra raket från svea. Vet dock inte om de upphört med att sälja den. Tror den fanns i en fyrverkerisats.

Minns att den fanns i accelerator satsen! Dom var rätt bra, men den satsen var oxå livsfarlig. Många som dök eller small för lågt
Citera
2014-12-26, 19:28
Medlem
Imorgon ska jag till någon av Malmös "Svea Depåer" och köpa 1 st Oden och 1st Golden Explosion.
Jobbar ända in i det sista så hinner varken köpa det någon annan dag eller titta på uppskjutning.
Av någon anledning gillar jag att ha mina pjäser hemma några dagar innan nyår.
Jag lägger upp en bild imorgon!

Oden är för övrigt en jävligt fet tårta tycker jag!
Citera
2014-12-26, 19:28
Medlem
Wunderbaum91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet
K-rauta kungens kurva.
Tackar och bockar!
Citera
2014-12-26, 19:34
Medlem
Jubileumsbombens avatar
Någon som vet hur det är med tårtor som har stubinen uppepå: kan man riva bort pappret för att slippa skräp utan att stubinen slinker med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in