Att det skulle stannat och blivit en Judisk frälsning var ju vad som va meningen han kom ju endast till de av Israels hus som det också står skrivit i Jesaja kap 9:2-6
2.
Det folk som vandrar i mörkret skall se ett stort ljus; ja, över dem som bo i dödsskuggans land skall ett ljus skina klart.
3.
Du skall göra folket talrikt, du skall göra dess glädje stor; inför dig skola de glädja sig, såsom man glädes under skördetiden, såsom man fröjdar sig, när man utskiftar byte.
4.
Ty du skall bryta sönder deras bördors ok och deras skuldrors gissel och deras plågares stav, likasom i Midjans tid.
5.
Och skon som krigaren bar i stridslarmet, och manteln som sölades i blod, allt sådant skall brännas upp och förtäras av eld.
6.
Ty ett barn varder oss fött, en son bliver oss given, och på hans skuldror skall herradömet vila; och hans namn skall vara: Underbar i råd, Väldig Gud, Evig fader, Fridsfurste. Amen
Och att de gick i ett mörker vilket de fortfarande gör i Satanslära som Jesus skulle avlägsna dem ifrån är ju ganska tydligt. men hur som helst så var han sänd endast till de förlorade fåren av Israels hus. Matt 15:24
"Han svarade och sade: "Jag är icke utsänd till andra än till de förlorade fåren av Israels hus."" (Matt. 15:24) Amen
Och vidare förklarar det sig i när Jesus tog dopet och dog bort ifrån Satansläran Judaismen.Förbundstecknet på snorren är ju kvittot på deras Satanslära. Och det är ju fortfarande så även om det i dag är en irrlära så dör man ju i dopet bort från ett ogudaktigt leverne och återuppstår i ett liv med Jesus Gud.. Och Johannes Döparen som skulle bana väg för honom sa ju till hycklarna Fariseèrna och skriftlärde när de ville döpa sig. att det inte va någon ide att döpa Huggormsynglen de är och va. Han sa att det va samma sak som att ett rentvaget svin åter rullar sig i skiten, alltså till ingen nytta för de var det gensträviga och onda släktet som de fortfarande är.
Senare så kom ju Aposteln Paulus att bli "Hedningarnas" Apostel och dessa Hedningar va icke Judiska som endock konverterat till Judaismen Satansläran. Joh 8:44-47
44.
I haven djävulen till eder fader, och vad eder fader har begär till, det viljen I göra. Han har varit en mandråpare från begynnelsen, och i sanningen står han icke, ty sanning finnes icke i honom. När han talar lögn, då talar han av sitt eget, ty han är en lögnare, ja, lögnens fader.
45.
Men mig tron I icke, just därför att jag talar sanning.
46.
Vilken av eder kan överbevisa mig om någon synd? Om jag alltså talar sanning, varför tron I mig då icke?
47.
Den som är av Gud, han lyssnar till Guds ord; och det är därför att I icke ären av Gud som I icke lyssnen därtill." Amen
Och här kommer förklaringen om Paulus ämbete som han beskriver det som, att bli Hedningarnas Apostel främst Romare och Greker som anammat Judaismen Satansläran de står med.. Rom 11:13
Men till eder, I som ären av hednisk börd, säger jag: Eftersom jag nu är en Hedningarnas apostel, håller jag mitt ämbete högt - (Rom. 11:13) Amen
Och att Judarna står med där nu med sitt övergivna hus kommer att visa sig i sista tiden Matt 23:37-38
37.
Jerusalem, Jerusalem, du som dräper profeterna och stenar dem som äro sända till dig! Huru ofta har jag icke velat församla dina barn, likasom hönan församlar sina kycklingar under sina vingar! Men I haven icke velat.
38.
Se, edert hus skall komma att stå övergivet och öde. Amen
Och här är lite av Paulus egna ord om de ex "sina" hur de sabbade hela konseptet för både sig själva och dess Proselyter. "Hedningar" i Satanslära. 1 Thess 2:14-16
14.
I, käre bröder, haven ju blivit efterföljare till de Guds församlingar i Kristus Jesus som äro i Judeen. Ty I haven av edra egna landsmän fått lida detsamma som de hava lidit av judarna -
15.
av dem som dödade både Herren Jesus och profeterna och förjagade oss, och som äro misshagliga för Gud och fiender till alla människor,
16.
i det att de söka hindra oss att tala till hedningarna, så att dessa kunna bliva frälsta. Så uppfylla de alltjämt sina synders mått. Dock, vredesdomen har kommit över dem i all sin stränghet. Amen
Och här förklaringen varför judar vill ha proselyter arbetandes för dem Matt:23:15
"Ve eder, I skriftlärde och fariséer, I skrymtare, som faren omkring över vatten och land för att göra en proselyt, och när någon har blivit det, gören I honom till ett Gehennas barn, dubbelt värre än I själva ären!" (Matt. 23:15) Amen
Så Kristendomen var aldrig menad att bli en världreligion det gjordes den till efter Kyrkomötet i Nicea 332 efkr Då den första Bibeln blev ihopsatt och läran en irrlärare blev ett makt redskap. Så all Fariseèisk surdegslära är det som Jesus varnade för som de har i dag i sin "Kristendomslära" Jesus finns inte hos dom de har endast en Törnkrona tre Spik och en Klänning på sina kors att gömma sig bakom på domens dag. Och de kan ju koka en soppa på skräpet dricka lite och slå resten av skräpet över sig om de tror sig bli osynliga och ha något att inte bli dömda för i sitt leverne.
Ha en glad fortsättning på Julen