2014-12-23, 16:25
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newynsa
Utan att gå in på detaljer kan jag säga 100% säkert att hon skar upp handlederna och hittades med ett U2 album och 2 kartor Imovane.
Isåfall har vi olika källor. Tänker inte tjafsa om det.
Citera
2014-12-24, 04:45
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Begravningsannons för Talulah Sällström i DN i dag.

Hon gillade katter tydligen...

Fyfan vad hemskt.
Går den att hitta på nätet, eller kan du lägga ut en bild?

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Utan att gå in på detaljer kan jag säga att hon inte tog livet av sig genom att skära upp handlederna eller dylikt. Oerhört tragisk historia det här.

Nej jag tänker inte berätta varför jag vet det eller exakt hur självmordet gick till utan kan bara säga att det är 100%igt säkra källor. Stackars flicka, stackars familj och stackars de som fick se den livlösa flickan. Inte roligt att ha det på hornhinnan och i minnet.

Citat:
Ursprungligen postat av Newynsa
Utan att gå in på detaljer kan jag säga 100% säkert att hon skar upp handlederna och hittades med ett U2 album och 2 kartor Imovane.
Något säger mig att en av er pratar om Johanna, och den andra pratar om Talulah.
Men jag kan ha fel.
Citera
2014-12-24, 08:25
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjurenFerdinand
Går den att hitta på nätet, eller kan du lägga ut en bild?

Något säger mig att en av er pratar om Johanna, och den andra pratar om Talulah.
Men jag kan ha fel.
Så är det. Johanna Sällström tog livet av sig med tabletter och handledssnittning. Dottern tog livet av sig på ett helt annat sätt.

Inser att jag var otydlig men jag trodde förstås att folk begrep att de senaste inläggen i diskussionen till stor del handlar om dotterns självmord. Det var ju naivt tänkt.
Citera
2014-12-24, 09:14
Psykisk sjukdom går tydligen i familjen. Jaja, bättre först som sist om hon nu ändå ska självspilla. Det hade varit värre om hon väntat tio år och efterlämnat egna barn så som hennes mamma gjorde.
Citera
2014-12-25, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haverism
Psykisk sjukdom går tydligen i familjen. Jaja, bättre först som sist om hon nu ändå ska självspilla. Det hade varit värre om hon väntat tio år och efterlämnat egna barn så som hennes mamma gjorde.

Kann inte du ta och självspilla?! Så att vi slipper ta del av dina empatilösa och IQ-befriade inlägg...!

"Självspilla"...Lever du på 1800-talet, eller? Idiot!
Citera
2014-12-25, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quality1939
Kann inte du ta och självspilla?! Så att vi slipper ta del av dina empatilösa och IQ-befriade inlägg...!

Man behöver inte vara empatilös för att uttrycka sig så. De flesta håller nog med om att mitt i allt det otäcka och tragiska, var det tur att inte flickebarnet hann med att själv bli mor.
Det är inte så underligt att man vill veta hur och varför något sådant kan hända. Och detta att läsa om ett öde i stora rubriker - och långt senare få en backup över fortsättningen, kanske i en liten notis,kan verkligen bli en tankeställare.
Sen kanske vissa kan maskera sin egen(underförstådda ? ) hyeneaktighet med större finess. Bl a då genom att tillrättavisa alla inlägg som inte faller vederbörande i smaken...Det går ju an att byta tråd.
Senast redigerad av rosalenin 2014-12-25 kl. 16:03. Anledning: ändrat ordval
Citera
2014-12-25, 15:51
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haverism

Vilken jävla vidrig kommentar. Men det var väl just det som du fick en liten patetisk kick av.
Citera
2014-12-26, 16:16
Citat:
Ursprungligen postat av quality1939

Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Vilken jävla vidrig kommentar. Men det var väl just det som du fick en liten patetisk kick av.
Jaså, herrarna blev lite stötta i kanten av att inte konsensus rådde i tråden? Jaha. Det var ju tråkigt.
Citera
2015-01-05, 00:22
Medlem
Daves avatar
Är medveten om att detta är flashback, spekulera hur ni vill men maska för i helvete namnen! Det är en tolvåring vi pratar om, tragiken är obeskrivlig. Bespara tolvåriga vänner era spekulationer.
Citera
2015-01-05, 14:51
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dave
Är medveten om att detta är flashback, spekulera hur ni vill men maska för i helvete namnen! Det är en tolvåring vi pratar om, tragiken är obeskrivlig. Bespara tolvåriga vänner era spekulationer.
Åldersgränsen här är 18.
Om 12-åringar hänger på Flashback, så har familjerna större problem än just det.
Citera
2015-01-05, 14:58
Medlem
Carl Serungs avatar
Varför tog dottern livet av sig??

Riktigt tragiskt hursomhelst.
Citera
2015-03-07, 16:01
Medlem
P55s avatar
Visst är det tragiskt att dottern gjorde samma sak som sin mor, men det vill inte jag fokusera på nu för den här tråden handlar ju om Johanna Sällström och hennes bortgång.

Jag har nu sett alla de avsnitten med Wallander och hennes dotter Linda, dvs de där Johanna spelade den rollen. Både hon och Krister Henriksson, som spelade hennes pappa gjorde lysande roller.

Jag kan inte släppa tanken på att Linda Wallander alltid fick spela en roll där hon blev inblandad i massmord, barn, starka känslor, galna knarkande gamla pojkvänner m.m. Och naturligtvis måste det ha påverkat hennes psyke privat eller hur? Och så det med Tsunamin....

Kanske det var så att hon tog på sig en för stor roll i och med Wallanderfilmerna, för när man som skådis gör det så måste man lära sig bakgrunder och göra en hel del research innan filmerna börjar spelas in. Hon kanske fick se en hel del som hon redan då mådde illa av.

Och nu är det som det är.

Hade hon fått leva så är jag övertygad om att hon med ett bra psyke och lärt sig att leva på ett bra sätt så kanske hon hade blivit en av våra största skådespelare genom tiderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in