2014-12-19, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Jag antar att du deltar vid rekryteringsmöten kring Sundsvall
Antar? Jag som trodde du hade koll ^^
Citat:
och vet precis hur rekryteringen går till
Det gör jag.
Citat:
personerna har hört talas om organisationen genom nyheter eller kamrater och därefter googlat sig till nordfront och där skickat in ansökan.
De som spontanansöker efter att de hört en nyhet om organisationen och gått in på Nordfront och skickat in en ansökan på en gång blir sällan långvariga i organisationen (oftast fattar de ju inte ens hur medlemssystemet är uppbyggt).

Istället är det de som på ett eller annat sätt fått upp ögonen för organisationen, länge följt den på nätet via Nordfront och sedan tar kontakt med oss som utgör den bättre parten av nyrekryteringen. Därutöver går många nationella med bakgrund i andra organisationer med i organisationen, som du säger. Och den personliga kontakten är viktig eftersom organisationen är hierarkiskt uppbyggd osv. Jag upplever dock att internet blivit en allt viktigare del i den här helheten, uppenbarligen ser ju också du själv någon sorts värde i att skriva på Flashback och Twitter.
Citat:
Har du fler frågor om Motståndsrörelsen du vill att jag ska förklara?
Nej, men om du vill gnälla över organisationen kan du ringa istället för att älta saker här
Citera
2014-12-19, 00:35
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Vi börjar med ett klassiskt citat.

“The best way to control the opposition is to lead it ourselves.”

― Vladimir Ilich Lenin

Därefter bör vi komma överens om vad begreppet betyder. I mitt tycke innebär det personer eller organisationer som säger sig vara för vissa saker, och tala hela sanningen, men i slutändan visar sig dölja delar av 'sanningen' genom att peka åt felaktiga håll. Man så att säga kanaliserar människors åsikter, oro m.m åt ett falskt håll medvetet. Om vi ska bli rakt av konkreta så är det helt enkelt att 'skumma' pengar finns inblandade. Att man blir finansierade från suspekt håll.

Ett klassiskt exempel i USA är Hal Turner, som hade ett radioprogram:

http://en.wikipedia.org/wiki/Hal_Turner#FBI_Informant

Han var något av en s.k patriotard men lockade också många mer "extrema" lyssnare. Ett annat exempel tycker jag är Geert Wilders som själv är en judisk indones eller något i den stilen.

Sen fattar jag inte riktigt att du verkar betvivla (i ditt första inlägg i ämnet) att det någonsin har funnits kontrollerad opposition. Det är väl alldeles självklart att det har?
Jag har aldrig sett något sådant i den nationella rörelsen kring Europa, utan snarare så att de olika organisationerna har mer eller mindre liberala åsiktsritningar något som ofta felaktigt påkallas som kontrollerad opposition. Sedan vette fan om man kan kalla en informatör för en kontrollerad opposition, och de läckta e-brev från Hal, visar väl enbart på att han försåg dem med information i övrigt försökte han inte påverka rörelsens viljeriktning åt det liberalare hållet utan snarare tvärt om.

Men om vi pratar om infiltratörer så har det funnits ett gäng genom åren, de flesta har funnits och försvunnit andra har säkerligen fyllt deras platser.

/Micke
Citera
2014-12-19, 00:39
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Antar? Jag som trodde du hade koll ^^

Det gör jag.

De som spontanansöker efter att de hört en nyhet om organisationen och gått in på Nordfront och skickat in en ansökan på en gång blir sällan långvariga i organisationen (oftast fattar de ju inte ens hur medlemssystemet är uppbyggt).

Istället är det de som på ett eller annat sätt fått upp ögonen för organisationen, länge följt den på nätet via Nordfront och sedan tar kontakt med oss som utgör den bättre parten av nyrekryteringen. Därutöver går många nationella med bakgrund i andra organisationer med i organisationen, som du säger. Och den personliga kontakten är viktig eftersom organisationen är hierarkiskt uppbyggd osv. Jag upplever dock att internet blivit en allt viktigare del i den här helheten, uppenbarligen ser ju också du själv någon sorts värde i att skriva på Flashback och Twitter.

Nej, men om du vill gnälla över organisationen kan du ringa istället för att älta saker här
Mitt nöje med att skriva på internet är ganska simpelt, jag ser ständigt felaktigheter eller medvetna lögner och i vissa fall omedvetna dylika, det stör mig och därför viger jag gärna lite tid för att rätta till de felen.

Jag tror inte vi skulle komma särskilt långt i en samtal, du vet nog vad jag tycker om organisationen och dess göranden. Såvida du inte vill ha alla lortiga hemligheter som säkerligen hållits dold för er färskingar

/Micke
Citera
2014-12-19, 00:47
Medlem
Citat:
Därefter bör vi komma överens om vad begreppet betyder. I mitt tycke innebär det personer eller organisationer som säger sig vara för vissa saker, och tala hela sanningen, men i slutändan visar sig dölja delar av 'sanningen' genom att peka åt felaktiga håll.
Vi nationella tycker ju såklart att vi har sanningen på vår sida, men det tycker ju de flesta politiska rörelser. Alltså kan man inte riktigt säga att folk gör anspråk på att vara nationella genom att prata om "sanningen". De flesta "dåliga oppositionsrörelser" är ju öppna med att de inte är rasmedvetna, etnonationella eller liknande. Alltså är det rätt så sällan de "seglar under falsk flagg". EDL och liknande grupper är ju öppna med att de är pro-Israel, pro-HBT osv.
Citat:
Man så att säga kanaliserar människors åsikter, oro m.m åt ett falskt håll medvetet.
Det här stämmer i många fall. Populister ger folk en bekväm utväg, t.ex. att hetsa mot osympatiska muslimer istället för att diskutera känsliga frågor som frågan om judiskt inflytande. Hur medvetet och utstuderat beteendet är varierar nog från fall till fall.
Citat:
Om vi ska bli rakt av konkreta så är det helt enkelt att 'skumma' pengar finns inblandade. Att man blir finansierade från suspekt håll.
Så kan det nog vara i vissa fall, men det finns inte särskilt många bekräftade fall och det vanligaste är nog helt enkelt att den "kontrollerade oppositionen" är mindre radikal utan att vara "köpt". Då kanske det är bättre att t.ex. kalla SD för en "säkerhetsventil" (vilket de uppenbarligen finns en risk för att partiet blir) än att partiet är "köpt" (vilket är mer svårdefinierat och svårbevisat).
Citera
2014-12-19, 03:36
Medlem
Benderss avatar
Att M.Skillt diskvalificerat sig för att ens kommentera i denna forumsdelen råder väl ingen tvekan på , hade man inte via olika nationella medier fått reda på vem han var/är hade han förpassats till historien som det troll han är

Några frågor till M.Saxlind.

Hur ställer sig NMR till "fenomenet" Motgift ?

Är det inte dags att gräva ner stridsyxan,oavsett om man är NMR,SvP,NU,osv,kan vi inte enas i kampen mot sion och för att säkra existensen för vårt folk?

Är smutskastningen inte löjlig egentligen?

Även om vi inte delar organisation,så delar vi samma drömmar och ideal.

Och hur går det med insamlandet utav underskrifter till partibildningen?

MVH
Citera
2014-12-19, 07:21
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benders
Att M.Skillt diskvalificerat sig för att ens kommentera i denna forumsdelen råder väl ingen tvekan på , hade man inte via olika nationella medier fått reda på vem han var/är hade han förpassats till historien som det troll han är

Några frågor till M.Saxlind.

Hur ställer sig NMR till "fenomenet" Motgift ?

Är det inte dags att gräva ner stridsyxan,oavsett om man är NMR,SvP,NU,osv,kan vi inte enas i kampen mot sion och för att säkra existensen för vårt folk?

Är smutskastningen inte löjlig egentligen?

Även om vi inte delar organisation,så delar vi samma drömmar och ideal.

Och hur går det med insamlandet utav underskrifter till partibildningen?

MVH
När det kommer från en arbetslös missbrukare som säljer röka, kallar SvP för hemska nazister och onanerar medan han luktar på sin egen mors använda trosor, så blir jag faktiskt genuint glad. Tack!

/Micke
Citera
2014-12-23, 02:43
Medlem
Guillounisms avatar
Motgift går ut till försvar för den animerade och maniske Wall i SD:

Citat:
En människa som var som människor är mest, inte stöpt i en byråkratisk form, talade. Detta var uppenbart litet skrämmande för politikerkotteriet.

Jag har tittat på klippet med Wall flera gånger och sett kommentarerna. Exempelvis ansåg Christoffer Fagerberg (FP) att det ”var bisarrt” och parodiskt. Det hävdas att han ”gjorde bort sig” och ”skämde ut sig”. Jag håller inte med.

Visst, anförandet var annorlunda och Wall är utan tvekan en ovanlig politiker. Men det är ju bra! Alldeles oavsett hans egenheter så representerar han SD:s politik och inget annat, så alla som röstat på SD behöver ju inte känna sig besvikna.

Snarare är det tvärt om.

Citat:
Han är en underdog i sammanhanget och sådana gillar alla, de får sympatier.

https://www.motgift.nu/2014/12/dagen-da-trafikdebatten-blev-intressant/

På vilket jävla sätt var han som "människor är mest"?

Var Robin i Mora som "människor är mest"?

De är och var lika skruvade och opassande, åt olika ytterligheters håll.
Citera
2014-12-23, 10:05
Medlem
Glowstickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Det märks att du som nationalist bara är intresserad av att framhäva Sverige under två perioder när svenskarna spelat en viss roll. Det enda som är intressant för dig är tydligen vikingar eller Karl XII. All annan historieskrivning är blaha blaha.

Båda dessa perioder, 800-1050 och 1630-1709, sammanfaller med upplösningstendenser och inre strider i dom länder svenskarna härjade i. Svenskarna greppade chansen när dom såg oredan och utnyttjade läget. Under vikingatiden så var det furstendömena i Moskva, Novgorod och Kiev och under stormaktstiden Tyska förbundet, Polen-Litauen och Ryssland.

När Sveriges grannländer på 1060-talet respektive 1710-talet konsoliderat sina stater, avslutat inrikes strider och samlat sina styrkor mot svenskarna så hade vi inte längre något att sätta emot. Då blev det slut på roliga och Sverige återgick till att bli samma gamla fattiga periferistat i utkanten av ingenting.

Men fortsätt du att titta på Vikings i TV4. Säkert nåt som passar dina ideal.

Jag vet inte om min herre är väldigt tidstypisk eller bara totalt dum i huvudet... Fyra stater förklarade krig mot Sverige 1696. Du påstår att dessa fyra stater förklarade krig ... av misstag? Dom var alltså inte tillräckligt "konsoliderade" och hade inte samlat sina styrkor när de förklarade krig utan gjorde det istället fjorton år senare? När Stenbock kastade ut dansken från Skåne?

Är det inte lättare för er att bara luta er mot Reinfeldts axiom "ursvenskt barbari" direkt istället och fastslå att Sverige är värdelöst och per definition aldrig varit upphov till något stort? Det blir enklare än att ge sig in i detaljfrågor tror jag.

Du spenderar ditt liv på ett naziforum skrivandes intesägande meningslösa inlägg. Det är sorgligt vilka tragiska människospillror det här samhället skapar.

OnT: Vill passa på att önska motgiftgänget en god jul och hoppas ni kommer orka hålla upp tempot nästa år. Uppmanar alla som inte redan har gjort det att teckna prenumeration.
Citera
2014-12-23, 13:15
Medlem
NirvanAs avatar
Missade uppesittarkvällen, är den tillgänglig att lyssna på i efterhand tro?
Citera
2014-12-23, 13:46
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Missade uppesittarkvällen, är den tillgänglig att lyssna på i efterhand tro?
Du får tyvärr vänta några dagar och med tanke på att Dan Eriksson skall fira tysk jul med sin tyska fru, så du lär få vänta till slutet av veckan. Dessutom så kommer det antagligen kosta en slant också. Synd att du inte var med och lyssnade då för di lära censurera bort bl.a. nationalnudisten Evert och snacket om Anonyma onanister!
Senast redigerad av NixYO 2014-12-23 kl. 14:27.
Citera
2014-12-23, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Synd att du inte var med och lyssnade då för di lära censurera bort bl.a. nationalnudisten Evert och snacket om Anonyma onanister!
Helvete var tvungen att gå lägga mig tidigt..
Citera
2014-12-23, 15:36
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Du får tyvärr vänta några dagar och med tanke på att Dan Eriksson skall fira tysk jul med sin tyska fru, så du lär få vänta till slutet av veckan. Dessutom så kommer det antagligen kosta en slant också. Synd att du inte var med och lyssnade då för di lära censurera bort bl.a. nationalnudisten Evert och snacket om Anonyma onanister!
Han den där fylltratten från gbg som busringde va kul "e de ni som kör de jeva skiten, hva e de för jevla rasistprogram?" Jeg hAr svensk namn! Heter Hedin, Mujahedin! Men missade det mesta också, pallade inte sitta uppe till midnatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in