2014-12-16, 11:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Zlatan måste gilla Dressmans produkter, ser ingen annan anledning.

hahaha har han gjort reklam för dressman?!
Citera
2014-12-16, 11:54
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Jadu när man är god för säkert nån miljard vet man inte, mycket mycket mycket vill ha mer?

Och om det bara handlar om reklampengar kanske inte Volvo och Dressman är de mest saftiga företagen man kan tänka sig.

Varför skulle inte ett världskänt bilföretag som Volvo vara "saftiga pengar"? Reklam för bilmärken är väl, tillsammans med bland annat läskreklam, känt för sina kändissamarbeten? Kända personer från Dylan till nu senast Will.I.Am (hur stavar han egentligen?).

Därtill körde ju Dressmann nyligen med sitt Rolling Stone-samarbete. Visst, inte megaaktuellt, men som led i sitt strategiska tänk ser jag inte att man låter begränsa sig. Satsning som satsning. Med gubbrock är det tydligt att man satsar på sin traditionella kundkrets, och Zlatan nu visar att man delvis fortsätter på den inslagna vägen att göra märket ok bland yngre dessutom.

Både Volvo och Dressmann kör reklam året om, på TV och offentliga utrymmen, så ser att de redan lär ha hög omsättning vad gäller reklam.

Sen känns det lite tvek på huruvida Zlatan kommer tvätta bort stämpeln Dressmann har. Jag skulle i alla fall inte handla där, trots att jag blev lite nyfiken på "jeanzen"...
Citera
2014-12-23, 00:15
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Du har tidigare nämnt Muhammad Ali, Petter Northug och Ronaldo som idrottsmän du håller högt. Vilka hade hamnat på prispallen om du själv skulle ranka de främsta svenska idrottarna någonsin?

– På den listan är jag 1, 2, 3, 4 och 5:a, med all respekt för de andra.

http://www.dn.se/sport/zlatan-ibrahimovic-att-komma-tvaa-ar-som-att-komma-sist/

Vad har han en presschef till om han inte kan hålla Zlatan från pinsamma snedsteg som dessa?
Senast redigerad av snillet_1 2014-12-23 kl. 00:17.
Citera
2014-12-23, 00:54
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Vad har han en presschef till om han inte kan hålla Zlatan från pinsamma snedsteg som dessa?

Extremt illaluktande uttalande från Zlatan. Visa lite klass, förhelvete.
Citera
2014-12-23, 01:59
Medlem
Dupeas avatar
Citat:

I text ser det ut att vara ett onödigt arrogant uttalande, men jag tar för givet att han sa det med sin sedvanliga glimt i ögat och ett stort leende. Knappast allvarligt menat.
Citera
2014-12-23, 02:23
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
I text ser det ut att vara ett onödigt arrogant uttalande, men jag tar för givet att han sa det med sin sedvanliga glimt i ögat och ett stort leende. Knappast allvarligt menat.

Har han sagt detta i en tv-intervju också, eller vad menar du?

Blir man uppringd via sin presschef som i sin tur rings upp av DN har det inte ett skit med "leenden" och "glimtar i ögat" att göra.
Citera
2014-12-23, 02:29
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Har han sagt detta i en tv-intervju också, eller vad menar du?

Blir man uppringd via sin presschef som i sin tur rings upp av DN har det inte ett skit med "leenden" och "glimtar i ögat" att göra.

Du kanske har rätt, men jag har väldigt svårt att ta det på allvar.
Citera
2014-12-23, 05:53
Medlem
Citat:
Jadu när man är god för säkert nån miljard vet man inte, mycket mycket mycket vill ha mer?

Och om det bara handlar om reklampengar kanske inte Volvo och Dressman är de mest saftiga företagen man kan tänka sig.
Tja han börjar närma sig slutet av karriären och vill antagligen lägga lite extra på hög till pensionen. Dessutom vet vi inte hur det sett ut med reklamerbjudanden tidigare . Det kan vara så att han först nu har fått erbjudanden som är tillräckligt attraktiva och att det inte står några större företag i kö när det gäller bilar och kläder. Det kan ju dessutom vara så att han tänkt sig en egen kollektion och att ett Dressmansamarbetet verkar ekonomiskt fördelaktigt.
Citera
2014-12-23, 06:08
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Varför skulle inte ett världskänt bilföretag som Volvo vara "saftiga pengar"? Reklam för bilmärken är väl, tillsammans med bland annat läskreklam, känt för sina kändissamarbeten? Kända personer från Dylan till nu senast Will.I.Am (hur stavar han egentligen?).

Därtill körde ju Dressmann nyligen med sitt Rolling Stone-samarbete. Visst, inte megaaktuellt, men som led i sitt strategiska tänk ser jag inte att man låter begränsa sig. Satsning som satsning. Med gubbrock är det tydligt att man satsar på sin traditionella kundkrets, och Zlatan nu visar att man delvis fortsätter på den inslagna vägen att göra märket ok bland yngre dessutom.

Både Volvo och Dressmann kör reklam året om, på TV och offentliga utrymmen, så ser att de redan lär ha hög omsättning vad gäller reklam.

Sen känns det lite tvek på huruvida Zlatan kommer tvätta bort stämpeln Dressmann har. Jag skulle i alla fall inte handla där, trots att jag blev lite nyfiken på "jeanzen"...
Poängen var bara att om Zlatan nu vill göra reklam finns de säkert företag som kan erbjuda mer, men jag kan ha fel.
Citat:
Ursprungligen postat av SPD13
Tja han börjar närma sig slutet av karriären och vill antagligen lägga lite extra på hög till pensionen. Dessutom vet vi inte hur det sett ut med reklamerbjudanden tidigare . Det kan vara så att han först nu har fått erbjudanden som är tillräckligt attraktiva och att det inte står några större företag i kö när det gäller bilar och kläder. Det kan ju dessutom vara så att han tänkt sig en egen kollektion och att ett Dressmansamarbetet verkar ekonomiskt fördelaktigt.
Tror inte Zlatan kommer dra på lyxsemester i 40 år efter karriären. Med hans inflytande borde han kunna få välbetalda jobb, kanske blir han advokat som hans farsa ville

Påtal om de kommer det kännas helt overkligt när han lägger av. Som sagt vore de optimala att han la av efter VM 2018, de hoppas jag innerligt.

Känns inte speciellt troligt att PSG kommer förlänga efter 2016 så han kanske drar till USA eller dylikt.
Citera
2014-12-23, 11:08
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:

Zlatan säger såklart allt med glimten i ögat. Men seriös efter alla dessa år, han borde väl förstå att pöbeln aldrig kommer förstå det? Folk ringer väl ändå sönder DNs växel över att Kalla inte kom etta.

Zlatans citat får mig att tänka på Will Ferrells karaktär: Ricky Bobby i den moderna klassiker Talladega Night:

https://www.youtube.com/watch?v=tna3B5zqHdk
Citera
2014-12-23, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Du kanske har rätt, men jag har väldigt svårt att ta det på allvar.
Jag har svårt att ta Zlatan och den svenska Zlatanhypen på allvar, däremot njuter jag av att se andra spelare som är bland dom bästa i världen på riktigt som t.ex. Ronaldo eller Messi.
Citera
2014-12-23, 13:25
Medlem
e: fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här