Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
Jadu när man är god för säkert nån miljard vet man inte, mycket mycket mycket vill ha mer?
Och om det bara handlar om reklampengar kanske inte Volvo och Dressman är de mest saftiga företagen man kan tänka sig.
Varför skulle inte ett världskänt bilföretag som Volvo vara "saftiga pengar"? Reklam för bilmärken är väl, tillsammans med bland annat läskreklam, känt för sina kändissamarbeten? Kända personer från Dylan till nu senast Will.I.Am (hur stavar han egentligen?).
Därtill körde ju Dressmann nyligen med sitt Rolling Stone-samarbete. Visst, inte megaaktuellt, men som led i sitt strategiska tänk ser jag inte att man låter begränsa sig. Satsning som satsning. Med gubbrock är det tydligt att man satsar på sin traditionella kundkrets, och Zlatan nu visar att man delvis fortsätter på den inslagna vägen att göra märket ok bland yngre dessutom.
Både Volvo och Dressmann kör reklam året om, på TV och offentliga utrymmen, så ser att de redan lär ha hög omsättning vad gäller reklam.
Sen känns det lite tvek på huruvida Zlatan kommer tvätta bort stämpeln Dressmann har. Jag skulle i alla fall inte handla där, trots att jag blev lite nyfiken på "jeanzen"...