Ja, detta är ingen tråd där jag frågar vad ni lever för utan vad era ambitioner med livet är, Vad vill ni uppnå? Är det att ha en lyckad familj? Bra jobb?
Har funderat länge på vad min ambition med livet är och vad jag egentligen vill göra.
Ja, detta är ingen tråd där jag frågar vad ni lever för utan vad era ambitioner med livet är, Vad vill ni uppnå? Är det att ha en lyckad familj? Bra jobb?
Har funderat länge på vad min ambition med livet är och vad jag egentligen vill göra.
Inget speciellt... Slipper jag röra på mig för mycket så är jag nöjd. Stillasittande jobb, mycket godis. Shropshireost till frukost är gott.
Hög bildning, flera intressen, stort umgänge, fantastisk fru, fin familj, välbärgad ekonomiskt.
Upplevt världen, utmanat mig själv, ett givande arbete som låter mig prestera maximalt. Fascination och nyfikenhet för världen och ny kunskap.
Framför allt vill jag absolut inte att det ena året ska te sig likt det förra. För då har jag ju egentligen endast upplevt 1 år fast som har krävt i betalning 2 års fortskridande av min tid.
Hur vet man att tiden går om ingenting förändrats? Jo, man dör oavsett.
För mig är ambitionen att se, lära och uppleva nya saker hela livet. Och även att känna att jag adderar värde i livet hos andra människor. Så länge jag gör det, känner jag att livet är värt att leva.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!