Citat:
Japp jag skrev att syrier hjälpte yezidiflyktingar men du försöker få det till att det varrbara peshmerga och YPG som hjälpte till ... och USA, den första hjälpen kom från privata donationer från familjer i Hasaka, inte bara kurder som du skrev utan kristna och araber, assyrier var snabba att välkomna yezidier och bad de käna sig hemma ,postade själv detta i tråden då.Den här inputen från dig innehåller inga synpunkter på själva informationen som dessa käller förmedlar.
Observera att diskussionen handlar om att du sa att syrier häjlpte yezidierna, du håller på att skena iväg nu igen. Jag har inte komenterat de kuridska styrkornas insatts och jag har heller inte skrivit att det var en kontrollerad evakuering. Jag skrev vilka som kontrollerade evakueringen, alltså vilka som var involverade! YPG, PKK och KRG peshmerga.
Okey personen som skrev det befinner sig på motståndarsidan i den här konflikten och därför är han skit, men innehållet i det han skriver är inte skit? för du har inte sagt något om det eller för den delen föra tillfället högre upp i detta inlägg. Vad är meningen att ens skriva inlägg om endå skiten rinnner ner till att varje argument handlar om partiskhet. Skona mig den invändningen om den är den enda invändningen.
Alla har sin gräns. Resurser är inte oändliga.
Edit: Här är en till artikel som handlar om ämnet. http://www.al-monitor.com/pulse/originals/2014/12/russian-pressure-syria-political-solution.html
Observera att diskussionen handlar om att du sa att syrier häjlpte yezidierna, du håller på att skena iväg nu igen. Jag har inte komenterat de kuridska styrkornas insatts och jag har heller inte skrivit att det var en kontrollerad evakuering. Jag skrev vilka som kontrollerade evakueringen, alltså vilka som var involverade! YPG, PKK och KRG peshmerga.
Okey personen som skrev det befinner sig på motståndarsidan i den här konflikten och därför är han skit, men innehållet i det han skriver är inte skit? för du har inte sagt något om det eller för den delen föra tillfället högre upp i detta inlägg. Vad är meningen att ens skriva inlägg om endå skiten rinnner ner till att varje argument handlar om partiskhet. Skona mig den invändningen om den är den enda invändningen.
Alla har sin gräns. Resurser är inte oändliga.
Edit: Här är en till artikel som handlar om ämnet. http://www.al-monitor.com/pulse/originals/2014/12/russian-pressure-syria-political-solution.html
Nästa hjälp kom med flyg till Kamishlis flygplats, plan från Damaskuscoch Latakia kom med mad och andra förnödenheter, det var ett samarbete mellan röda korset, röda halmånen och Unicef, amerikanerna var sena och vad jag vet bara hjälpt till i Irak.
Det var du själv som skrev att peshmerga/YPG kontrollerade evakueringen ... sanningen är att peshmerga flydde före yezidierna när IS anöll området, minns ett video där en kurdisk kvinnlig reporter skällde ut pesmerga som hoppade i sina fordon och lämnade barn och kvinnor, hon bad de hjälpa civila och undrade hur kunde de fly bara så där, påminn mig nästa vecka om du vill se videon.

Jag som arabiakt talande kan bekräfta hans översättning.