2014-12-22, 20:30
Medlem
Man fick ettan rätt enligt mig.
Citera
2014-12-22, 20:35
Medlem
idiamindadas avatar
En gång för alla. Ingemar Stenmark - bäst i slalom. Dvs bäst i formel 3. Man är inte kung förrän man gör rent hus i F1, dvs störtlopp.
Citera
2014-12-22, 20:42
Medlem
DNs Motivering för nummer #2 Zlatan!

"Guldbollen nio gånger, flest mål genom tiderna i svenska landslaget och ligatitlar i fyra länder med sex europeiska storklubbar. Zlatan Ibrahimovic - med en förmåga att göra det oväntade och extra på planen - dominerar både på den svenska och internationella fotbollsplanen. Under 13 proffsår ute i Europa har anfallaren från Rosengård stått som ligasegrare elva gånger. Två gånger har han vunnit skytteligan i Serie A och två gånger skytteligan i franska ligan, med nuvarande klubben Paris Saint-Germain. Lagkapten i svenska landslaget. 51 landslagsmål på 101 landskamper"

Slutsats: Säga vad man vill, han kanske inte ska vara tvåa men är bara en CL-vinst som saknas. Annars har han levererat överallt och gjort helt unika mål som ingen annan spelare gjort i världens största sport. Inte ens Messi och gamle Ronaldo kan mäta sig med några av Zlatans mål.
Citera
2014-12-22, 20:42
Medlem
Käg Malaxs avatar
Tvåan är missnöjd:

Trean är nöjd:
Citera
2014-12-22, 20:55
Medlem
Bara konstatera att hela listan är ett skämt, Dom fick inte ens topp 3 rätt, som någon tidigare skrev så borde det givetvis vara, poäng, mål ,medaljer etc som borde räknas in, omöjligt att göra en sån här lista annars, och skulle man göra en lista borde topp 5 vara :

1. Sörenstam
2. Borg
3. Waldner
4. Zlatan
5. Lidström

Många håller inte med om Zlatan pga att han aldrig gjort mål i VM osv, men killen har avgjort Serie-A två gånger i sista omgången, på 12 år som proffs har han vunnit ligan 10 gånger i 6 olika klubbar, skytteligan i Italien 2 år. I hans fall får man göra ett undantag, han har konstant varit en av världens bästa fotbollsspelare senaste 8-9 åren och Zlatans storhet handlar inte bara om att han själv gör mål, han gör alla runtomkring sig så mycket bättre och vi får inte glömma bort att det är VÄRLDENS största sport, Jag tror vi som svenskar underskattar hur stor Zlatan egentligen är internationellt, någon skrev tidigare att Zlatan aldrig kommer nämnas i samband med de största och det håller jag absolut inte med om, Zlatans personlighet och allt han är tror jag kommer göra honom minst lika ihågkommen som T:ex C.Ronaldo.

Det är dessutom en skam att inte världens bästa hockeyback NÅGONSIN inte kliver in på topp 5, Killen har vunnit Stanley Cup 4 gånger för gudsskull, blivit utsedd till världens bäste på sin position 7 gånger, vunnit Conn Smyth Trophy, OS guld(avgörande målet), VM Guld.

Listan är ett skämt.
Citera
2014-12-22, 21:00
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_mack_attack
Och alltså Tradern69 - jag håller med dig om att Zlatan antagligen inte borde vara topp-4 på en sådan här lista - jag hade rankat såhär (baserat på prestation)

1. J-O Walder
2. Peter Karlsson
3. Björn Borg
4. Annika Sörenstam

Vad jag försöker få fram är att Zlatan är vår bästa fotbollsspelare genom tiderna och att komma släpande med Tomas Brolin är bara löjligt. Norddahl är den enda som kan konkurrera karriärsmässigt. Men absolut inte storhets- och prestationsmässigt.

Öhh Peter Karlsson?
Edit: Såg ditt resonemang i annat inlägg nu. Intressant men jag håller inte med.
Senast redigerad av Storalf 2014-12-22 kl. 21:04.
Citera
2014-12-22, 21:07
Medlem
Kenny Kuks avatar
Det är rasister som röstat fram listan, annars hade stornäsan vunnit.
Citera
2014-12-22, 21:10
Bannlyst
Waldner...kor fick pingis
Citera
2014-12-22, 21:11
Medlem
Det var väl inte en större chock att Zlatan får en oförskämt hög position på en sån här lista, trots att hans 9 guldbollar till största del beror på konkurrensbrist än hans egna prestationer. Skulle personligen sätta honom under Gre-No-Lie. Sen att Lidström hamnar så långt ner är bara ytterligare ett bevis på att svenska sportjournalister saknar insikt i ishockey.
Citera
2014-12-22, 21:18
Bannlyst
Bad beast

Det var när Zlatan gick till Barca som hans karriär blev riktigt intressant. Då spelade han bevisligen i ett av världens bästa lag och i en av världens bästa ligor. Han hade den absoluta eliten runt omkring. Xavi, Messi, Puyol mfl.

Där skulle han skörda i sin karriär. Han gjorde inte det. Jag tittar bara på det bästa ( LA Liga, PL, CL, EM och VM). Utifrån det gör jag mina bedömningar.

Zlatan har aldrig varit nominerad till FIFAS:s guldboll ( 3 nomineras). Där finns spelare som Frank Lampard och David Beckham.

Det är 2012-2013 som han rankats bland de 10 bästa. Annars har det varierat.

Ingen kan väl tycka att det är någon bedrift att PSG vinner ligan när de har de ekonomiska musklerna.

Kolla Gunnar Nordahls målfabrikation,målsnitt. Ligamästare 4 ggr i ett av världens bästa lag, i världens bästa liga. Skyttekung 5 ggr.
Att Zlatan gör fina mål skall inte finnas med i bedömningen.
Konkurrensen är stenhård på en sådan här lista och då gäller det att prestera på toppen.. han har alltid vunnit ligor som inte tillhör de 2 bästa.. Därför har han inte varit i närheten av någon CL-titel.
Att han är missnöjd säger väl ganska mycket om hans självinsikt..
Citera
2014-12-22, 21:20
Medlem
Många glömmer Annika Sörenstam.
Citera
2014-12-22, 21:21
Bannlyst
brew

Ja,internationellt anses Grenoli vara större och hade vi en era mellan 1948-1958 med OS-guld, VM-brons och VM-silver så är det inte så konstigt. Verkar som DN inte kunde tänka så långt tillbaka i tiden.

Både Forsberg och Lidström tillhör världens bästa hockeyspelare genom tiderna så de skall vara högt uppe.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in