2014-05-07, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
Bump, ingen som har läst matematik 4 via NTI? Vet inte om jag vågar läsa kursen på distans och söker någon som har läst den och kan berätta lite hur det går till. Vad som betygsätts/hur uppgifterna/proven ser ut och hur själva upplägget ser ut.

Jag har inte läst just Matte 4, men jag har erfarenhet av både kurser och prövningar hos NTI-distans.
Kursen innebär att du får ett schema, med uppgifter och delprov som du gör. Tydliga instruktioner och deadlines ges. Det hela är ganska smidigt tycker jag själv.

En prövning via NTI-distans är värdelöst i min åsikt, bättre att ta en vanlig prövning.
Citera
2014-05-07, 14:41
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DittSamvete
Jag har inte läst just Matte 4, men jag har erfarenhet av både kurser och prövningar hos NTI-distans.
Kursen innebär att du får ett schema, med uppgifter och delprov som du gör. Tydliga instruktioner och deadlines ges. Det hela är ganska smidigt tycker jag själv.

En prövning via NTI-distans är värdelöst i min åsikt, bättre att ta en vanlig prövning.
Har också läst andra kurser via NTI tidigare, men undrar hur matten specifikt funkar. Hur många prov är det, hur ofta och vad är det som betygsätts? Inlämningsuppgifter? Hur många muntliga moment? Går proven på tid eller hur fungerar det? Är det stora prov? Syftade på en normal prövning som är det andra alternativet jag har. Står mellan en normal prövning eller att läsa via NTI på distans, osäker vad som är bäst.
Citera
2014-05-29, 14:14
Medlem
Treants avatar
Hade tänkt läsa en kurs på komvux till hösten och kan välja mellan tre olika skolor. Hermods, NTI och JENSEN. Jag kommer studera på distans.

Vilken rekommenderar ni? Det är filosofi om någon undrar.
Citera
2014-06-03, 17:46
Medlem
Treants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treant
Hade tänkt läsa en kurs på komvux till hösten och kan välja mellan tre olika skolor. Hermods, NTI och JENSEN. Jag kommer studera på distans.

Vilken rekommenderar ni? Det är filosofi om någon undrar.

Ingen?..

Undrar även om man kan plugga helt på distans, alltså göra prov hemma? Kollade på deras kurser och på alla står det obligatoriskt slutprov i lokal..
Citera
2014-09-22, 10:55
Medlem
Conny89s avatar
Hur har ni gjort när ni ansökt till NTI? Jag är bosatt i en kommun söder om stockholm, Skrev ut ansökningsblanketter från både Stockholms Stad Komvux och en från NTI. Fyllde i och gick för att lämna på kommunens komvux(Man måste ju ansöka via hemkommun). De sa dock när jag kom dit att kommunen bara tar ansökningar 5 gånger om året och att det var för sent att söka kurser till November nu... Så nu tar de bara emot ansökningar om kurser som startar i Januari 2015, problemet är dock att det inte går att ansöka via Stockholm Stad Komvux hemsida så långt fram??

Finns det inget lättare sätt?
Citera
2014-10-04, 18:57
Medlem
Tjo har någon läst samhällskunskap 1a2 och vet ni om webbkamera är nödvändigt? Vill sälja min annars.
Citera
2014-12-05, 04:05
Medlem
bloodbrothers avatar
Någon som har kvar sina arbeten till Svenska B eller Samhäll A och vill tjäna en fin peng? PMa
Citera
2014-12-09, 13:59
Medlem
Inte så bra idé eftersom NTI-skolan kör alla inlämnade elevarbeten genom Urkunds databas. Alla plagiat synliggörs direkt.
Citera
2014-12-14, 04:54
Bannlyst
Ni som pluggar på distans, är det en bra skola att köra på distans? Ge lite feed back
Citera
2014-12-21, 21:15
Medlem
Någon som vet om det går att förlänga en kurs som egentligen är slut? Min kurs skulle vara färdig nu i fredags kom överens med läraren att bli klar till över helgen. Märker nu att jag inte hinner det, går det fortfarande att förlänga?
Citera
2014-12-30, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritti
Någon som vet om det går att förlänga en kurs som egentligen är slut? Min kurs skulle vara färdig nu i fredags kom överens med läraren att bli klar till över helgen. Märker nu att jag inte hinner det, går det fortfarande att förlänga?
ja det går att förlänga. bara prata med mellanhanden mellan dig och nti, så förlänger dom.
Någon som läser kost och hälsa eller samhällsbaserad psykiatri här?
Citera
2015-01-20, 08:55
Medlem
korvkioskens avatar
Vilka kurser skulle ni säga har varit enklast att läsa? Har märkt av mina senaste kurser har varit lite svåra för mig, då man inte har pluggat på ett par år och bara suttit hemma och varit stenad som en äkta loser man är.

De senaste kurserna jag har läst är Digitalt skapande, Programmering A, Svenska b och Datorteknik 1a.

De svåra kurserna enligt mig var Programmering A följt av Svenska 2. Digitalt skapande var kul och Datorteknik var väl sådär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in