2019-12-01, 14:04
Medlem
Ska ha slutprov i lokal i veckan. Är ganska nervös då det är om hela kursen och är orolig för hur mycket jag behöver förbereda mig egentligen. Hur mycket måste man kunna utantill?
Såg att man kommer logga in på sitt konto i lokalen, betyder det att man har tillgång till sina gamla examinationer?

Någon som har gjort slutprov i lokal och kan förklara hur upplägget brukar vara?

Jag pluggar Biologi 1 förresten! Men bryr mig egentligen inte om ni pluggade samma sak då jag bara är ute efter upplägg och svårighetsgrad.
Citera
2019-12-06, 14:37
Medlem
Rekommenderar inte NTI, ens till min värsta fiende.
Gör dig själv en tjänst och välj en bättre mer seriös skola.
Citera
2019-12-06, 18:59
Medlem
NTI mycket dålig första upplevelse

Hej. Jag gnällde nyligen i gamla trådar om NTI, men kom på att göra en egen tråd också. Bäst å passa på medans man är irriterad haha.

Jo. Jag blev nyss klar med en kurs på distans som pågått 3 månader. Jag har fått mestadels E och C på de inlämningsuppgifter jag gjort, men även något enstaka A.
Jag är mycket nöjd då jag siktat på bara godkänt.

Det som irriterar mig är att en kvinna från bangladesh i min tillfälliga klass har bättre betyg än mig i snitt då vi jämförde våra betyg på inlämningsuppgifterna. (Vi pluggar i lokal tillsammans med flera andra samt en kursledare)

När jag tittar på hennes inlämningsuppgifter så ser jag klart och tydligt att mycket av det hon skriver är helt och hållet fel (förutom den dåliga svenskan) och svarar inte ens på vad frågorna efterfrågar.
Dock så skriver hon väldigt mycket.
Kvalitet: 3 Kvantitet: 9

Jag däremot har (inte bara enligt mig själv, utan även enligt kursledaren) mycket bra kvalitet på det jag skriver, och snålar definitivt inte med kvantiteten heller, även om kvantiteten inte är skyhög.
Kvalitet: 8 Kvantitet: 6

Vi har 2 lärare i kursen.

Mina misstankar:
1. Vi får betyg av olika lärare.
2. Språkbarriären sänker hennes krav på bra betyg mer än den borde.
3. Man lägger mest fokus på kvantiteten och kvaliteten är mindre viktig.
4. Är kvantiteten tillräckligt bra/stor, så orkar de inte vara petiga med kvaliteten.

Då även kursledaren tycker det verkar konstigt hur hon kunnat få så bra betyg, så ska hon kontakta lärarna i kursen och se hur de tänker.

Min första upplevelse av NTI: UNDVIK! Du förtjänar något bättre.

Fler som har dåliga erfarenheter därifrån?
Senast redigerad av AnkAnus 2019-12-06 kl. 19:01.
Citera
2019-12-06, 19:08
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnkAnus

Det som irriterar mig är att en kvinna från bangladesh i min tillfälliga klass har bättre betyg än mig i snitt då vi jämförde våra betyg på inlämningsuppgifterna. (Vi pluggar i lokal tillsammans med flera andra samt en kursledare)

Hon är smartare helt enkelt.
Citera
2019-12-06, 19:13
Medlem
Muscarins avatar
Låter verkligen inte som att du håller kvalitet 8.
Citera
2019-12-06, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Hon är smartare helt enkelt.
jättekul trollförsök. Verkligen. Jättekul.

Citat:
Ursprungligen postat av Muscarin
Låter verkligen inte som att du håller kvalitet 8.
varför skulle jag lyssna på en så pass inkompetent människa som du, som inte ens kan förklara vad du grundar dina påståenden på? 👍
Senast redigerad av AnkAnus 2019-12-06 kl. 19:41.
Citera
2019-12-06, 19:44
Medlem
Muscarins avatar
Citat:
jättekul trollförsök. Verkligen. Jättekul.

varför skulle jag lyssna på en så pass inkompitent människa som du, som inte ens kan förklara vad du grundar dina påståenden på? 👍

Det kan jag förklara. Det faktum att du främst får E-C i betyg på dina uppgifter. För en intelligent människa krävs det ansträngning för att lyckas hålla sig under A/B.
Kvalitet 8 ger inte betyg E-C. Jag gick en av innerstadsskolorna (i stil med Viktor Rydberg) och inte ens där gav kvalitet 8 betyg E-C.
Citera
2019-12-06, 19:51
Medlem
Citat:
Det kan jag förklara. Det faktum att du främst får E-C i betyg på dina uppgifter. För en intelligent människa krävs det ansträngning för att lyckas hålla sig under A/B.
Kvalitet 8 ger inte betyg E-C. Jag gick en av innerstadsskolorna (i stil med Viktor Rydberg) och inte ens där gav kvalitet 8 betyg E-C.
Haha asså du får mig att dö 👌👍
Du är undrerbar.

Hur förklarar det hur en person som bokstavligen svarar fel på det mesta i en inlämningsuppgift får så pass bra betyg, va?
Citera
2019-12-06, 19:53
Medlem
Muscarins avatar
Citat:
Haha asså du får mig att dö 👌👍
Du är undrerbar.

Hur förklarar det hur en person som bokstavligen svarar fel på det mesta i en inlämningsuppgift får så pass bra betyg, va?

Jag förklarar det med att du själv ligger på en så pass låg intelligensnivå att du inte klarar av att se om ett svar är felaktigt. Om du själv visste hur ett rätt svar ser ut hade du inte fått så undermåliga betyg.
Citera
2019-12-06, 20:04
Medlem
Samizdats avatar
Tråd infogad.
/Moderator
Citera
2019-12-06, 20:10
Medlem
Citat:
Jag förklarar det med att du själv ligger på en så pass låg intelligensnivå att du inte klarar av att se om ett svar är felaktigt. Om du själv visste hur ett rätt svar ser ut hade du inte fått så undermåliga betyg.
om du gått nån innerstandsskola eller ej är inte relevant då detta är flashback. Vem ska tro eller inte tro på den infon?

Grejen är den att hon faktiskt svarat fel (det är inte ett konkret ämne som t.ex matte) men att hon svarat i form av så kallad "wall of text".
Jag och läraren reagerade över att hon fått så bra betyg trots att hon är helt fel ute.
Kan även tillägga att personen själv säger att hon själv knappt ens vet vad frågorna handlar om. Läraren ska som sagt undersöka saken då det är en väldigt flummig situation - - förstår du nu, då?
Citera
2019-12-06, 20:19
Medlem
Muscarins avatar
Citat:
om du gått nån innerstandsskola eller ej är inte relevant då detta är flashback. Vem ska tro eller inte tro på den infon?

Grejen är den att hon faktiskt svarat fel (det är inte ett konkret ämne som t.ex matte) men att hon svarat i form av så kallad "wall of text".
Jag och läraren reagerade över att hon fått så bra betyg trots att hon är helt fel ute.
Kan även tillägga att personen själv säger att hon själv knappt ens vet vad frågorna handlar om. Läraren ska som sagt undersöka saken då det är en väldigt flummig situation - - förstår du nu, då?

Förvisso, är dock en oerhört märkligt grej att ljuga om.

Jag ifrågasätter inte att hon mycket väl kan ha oförtjänt höga betyg. Framförallt inte på en skola som NTI där i princip vem som helst kan få ett A.
Det jag ifrågasätter är att du är förtjänt av högre betyg, att du ligger på kvalitetsnivå 8.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in