2014-12-21, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarracoBarner
Haha vilken show! Han kan inte ha mycket till självkritik. Inte bra med såna personer i politiken, oavsett parti.

Har du sett videon i sin helhet? Han är escentrisk, det kan jag hålla med om, men han är ödmjuk på ett akademiskt vis: Han uttalar sig på ett sätt som innefattar möjligheten att han kan ha fel, precis som de flesta föreläsare på högre nivå brukar göra. Det är vad som brukar kallas för ödmjukhet i vardagssammanhang.
Citera
2014-12-21, 19:17
Medlem
brattalattas avatar
Trevligt med politiker som bjuder på sig själva
Citera
2014-12-21, 19:19
Medlem
BarracoBarners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticsLTD
Har du sett videon i sin helhet? Han är escentrisk, det kan jag hålla med om, men han är ödmjuk på ett akademiskt vis: Han uttalar sig på ett sätt som innefattar möjligheten att han kan ha fel, precis som de flesta föreläsare på högre nivå brukar göra. Det är vad som brukar kallas för ödmjukhet i vardagssammanhang.
Nej, jag orkade inte se klart videon faktiskt. Dampiga personer har den effekten på mig. Orkar helt enkelt inte.
Citera
2014-12-21, 19:20
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Till skillnad från såna här genuina stolpskott som Åsa Romson och Jonas Sjöstedt så är den här Wall riktigt bra.
Citera
2014-12-21, 19:23
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarracoBarner
Haha vilken show! Han kan inte ha mycket till självkritik. Inte bra med såna personer i politiken, oavsett parti.

Alltså, hans anförande är underligt men innehållet ligger på en bra mycket högre nivå än man någonsin kan förvänta sig av en landstingspolitiker. Höll på att skratta ihjäl mig när jag tittade på klippet första gången, men när jag lyssnade på vad han faktiskt sa så blev jag imponerad.

Om man beklagar sig över kunskaps- och intellektförfallet bland svenska politiker så borde en skarp akademiker välkomnas med stående ovationer.

Sättet som Rickard Wall har bemötts av medier och IRM är sakmligt Tycker SD:s mediaorgan ska lyfta fram den här mannen och göra honom till en partimaskot. Hans engagemang och skarpsinnighet är så avlägset placerad från alla rasistiska SD-stereotyper som media har producerat.

Personkryssa Rickard Wall 2015!!
Citera
2014-12-21, 19:50
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Galen eller uppkokad vettefan men klart är att han leder tävlingen i världens sämsta talare. Vad jag skulle ge för att se hans publiks reaktion.
Senast redigerad av ProfessorSlusk 2014-12-21 kl. 20:04.
Citera
2014-12-21, 20:00
Medlem
Patetiskt med sådana frikyrkopastorer som inte förstår sammanganget de befinner sig i och deprimerande att de finns inom landstinget. Han fick uppträda i hela 23 minuter..Hemskt.. Någon sorts personlighetsmässig problematik finns väl där...
Citera
2014-12-21, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dim44
Patetiskt med sådana frikyrkopastorer som inte förstår sammanganget de befinner sig i och deprimerande att de finns inom landstinget. Han fick uppträda i hela 23 minuter..Hemskt.. Någon sorts personlighetsmässig problematik finns väl där...

Patetiskt med personer så vana vid färdigtuggade budskap, faktarutor och sammanfattande artikelingresser, att de inte står ut med att sätta sig in i ett ämne/problemställning om det tar mer än en kort stund att förklara och förstå, än mindre att det kan krävas betydande tid för att kunna behandla och fatta beslut om sagda material på ett insatt sätt.
Citera
2014-12-21, 21:14
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticsLTD
Patetiskt med personer så vana vid färdigtuggade budskap, faktarutor och sammanfattande artikelingresser, att de inte står ut med att sätta sig in i ett ämne/problemställning om det tar mer än en kort stund att förklara och förstå, än mindre att det kan krävas betydande tid för att kunna behandla och fatta beslut om sagda material på ett insatt sätt.

Pajasen hade kunna säga allt klart och tydligt på ca fem - sju minuter. En gymnasist hade gjort det bättre i nationella provets muntliga del.
Citera
2014-12-21, 21:32
Medlem
Man får tänka på att han talar till 7k-politiker. Med tanke på vilka dumheter representanter för dessa partier mot all logik ställt till med är det nog bra att han talar till dem som att de vore småbarn och noggrant redogör för självklarheter. För en normalbegåvad person kan det te sig lite udda men det var inte heller målgruppen.
Senast redigerad av Bushbuck 2014-12-21 kl. 21:35.
Citera
2014-12-21, 21:44
Medlem
Cambijaos avatar
Jag vet inte vad som är roligast, Rickard Wall som låter som Johan Rheborg på crack eller de som försvarar honom?
Citera
2014-12-21, 21:51
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Pajasen hade kunna säga allt klart och tydligt på ca fem - sju minuter. En gymnasist hade gjort det bättre i nationella provets muntliga del.

Visst hade han kunnat gå upp och konstaterat att det krävs samarbete i trafikfrågorna, gått ner och satt sig igen utan att göra intryck öht.

Istället gör han fantastisk reklam för partiet. Han går på tvärs mot inbyggda föreställningar om sverigedemokrater OCH politiker i övrigt. Han är inte bara högutbildad utan har också helt rätt utbildning för de frågor som han arbetar med. Han bankar in budskapet att SD handlar om samarbete. Inte ett uns av gäspiga SD-klyschor som invandring.

Att du på allvar tror att en gymnasieelev hade gjort bättre ifrån sig blir ju bara ett bevis på att du inte lyssnade på vad han sa. Hur skulle en gymnasieelev ha lyckats utvärdera den där utredningen han hänvisade till? Walls har mångårig erfarenhet av nationalekonomi och har doktorerat i trafikfrågor. Han har varit anställd av Vägverket och undervisat universitetselever.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in