2014-12-20, 13:49
Moderator
Allaballawallas avatar
Jag röstar inte på SD men ser ändå inte riktigt vad problemet är.

Ganska många excentriska professorer föreläser på liknande sätt och det här var ingenting jämfört med hur till exempel Marie-Louise Danielsson-Tham (Städtanten på TV.) håller sina föreläsningar (De är betydligt rörigare och snöigare men ändå väldigt informativa.).

Det hela handlar nog inte så mycket om Rickard Wall utan snarare de han talar till. Jag skulle tippa på att om han skulle använda de begrepp och tankebanor som återfinns i hans skalle så skulle majoriteten av åhörarna inte förstå ett smack av vad han säger.

Jag ser det lite lätt som om han sänker sig till åhörarnas nivå och kör på "Tala med bönder på bönders vis och med de lärde på latin."...
Citera
2014-12-20, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockholm7.2
nej vad gjorde du? du försökte förolämpa mig? eller? för jag tog inte åt mig.

Inget att skämmas över om du inte förstår. Jag undrar bara om det är 7,2an som gör dig lite bakom flötet, eller om du är sådan som person.
Citera
2014-12-20, 13:59
Medlem
Citat:
jag är inte vänsterpartist. ni SD'are är vänster bara att ni inte vill ha någon invandring från annat än norden, möjligtvis europa om dom är tillräckligt vita.

Fortfarande inga argument om varför Wall är en "idiot och pajas", bara floskler och lögner som du blivit manipulerad till att ta som absolut sanning. Jag skiter fullständigt i hudfärg och etnicitet. Det jag bryr mig om och vill förhindra är välfärds- och samhällsförfallet samt faktumet att vi får fler no-go-zoner där polisen inte ens kan sätta sin fot längre.
Senast redigerad av Dealbreaker 2014-12-20 kl. 14:02.
Citera
2014-12-20, 14:00
Medlem
DeadLikeMes avatar
Citat:
halmgubbar är det enda ni kan säga va?

vad säger han då? pajas

Jaså har du blivit anklagad för halmgubberi förr? Inte förvånande!

Det finns sammanfattning tidigare i tråden för de som inte har förmågan att förstå vad som sägs
Citera
2014-12-20, 14:13
Medlem
drulmans avatar
Har folk aldrig hört en professor tala förut?

Denna Wall verkar ju vara riktigt intelligent. Antagligen därför som kulturmarxister stör sig på honom eftersom dom inte fattar ett jävla dugg.
Citera
2014-12-20, 14:14
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeadLikeMe
Hahaha guld! Roligare än sveriges alla standupare tillsammans. Asskön lirare! Fantastiskt kroppsspråk! 12:15 in när han bad om vatten brast det för mig, likaså när han pratade om bussarna på slutet

Tala om att vara folklig! Det klankas på att utlänningar gestikulerar när de pratar,varför ska inte en Svensk få göra det också? Han är störtskön! Mera sånt!
Citera
2014-12-20, 14:15
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drulman
Har folk aldrig hört en professor tala förut?

Denna Wall verkar ju vara riktigt intelligent. Antagligen därför som kulturmarxister stör sig på honom eftersom dom inte fattar ett jävla dugg.

Kulturmarxister = IQ fiskmås.
Citera
2014-12-20, 14:33
Medlem
hahahahah har han tagit fultjack?
Citera
2014-12-20, 14:40
Medlem
Busstations avatar
Lite besviken faktiskt, hade väntat mig mer efter att ha bläddrat lite i tråden. Inte så statsmannamässig i sitt framförande kanske, men känner igen den här typen från vissa föreläsningar på Universitetet.
Citera
2014-12-20, 14:55
Medlem
De som gått igenom en vettig universitetsutbildning känner nog igen Walls personlighetstyp. Sen kanske hans anförande inte riktigt passar in i det nya forum han verkar i.
Citera
2014-12-20, 15:05
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Håller med om att han är precis urtypen för en excentrisk universitetslärare. En sådan där vars föreläsningar man verkligen gillade att gå på, där kunskapen fastnade. Vi hade ett par sådana när jag gick.

Hyfsat högutbildad verkar han vara: Ekonomie doktorsexamen med inriktning mot transportekonomi.

Summeringen är väl att de som förfasas över Wall här i tråden är de som aldrig har besökt ett universitet, och verkar önska att alla människor ska vara stöpt i en och samma (tråkiga) form.
Citera
2014-12-20, 15:13
Medlem
Det är sådana skogstokiga, galna typer ni röstar in, SD:are, om nu inte stolarna överges eller förblir tomma. Fast jag vet ju att SD:are skulle rösta på en död häst, det är omvittnat. Så fortsätt för all del förmedla er galenskap vidare. Jag har två examen från två universitet och känner inte igen typen av föreläsare. (Dock har jag inte läst i Uppsala).
Senast redigerad av Redax 2014-12-20 kl. 15:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in