2014-12-22, 01:08
Medlem
utforskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Ungefär som Adolf Hitler. En riktigt bra talare.

Jag tänkte mer på någon lärorik och inspirerande lärare, eller så.
Men visst, både Adolf Hitler och Olof Palme var bra talare (har jag hört).
Citera
2014-12-22, 03:20
Medlem
Riktigt roligt att se vad de som gillar SD skriver i den här tråden. Jag tror inte det spelar någon roll för de hur illa något som publiceras är. De är SD trogna, lojala som hundar. Kanske är det för att man håller kvar vid sin önskade bild av vad SD är istället för att se partiet för vad det faktiskt är..?

Killen uppträder som om han vore påtänd
Citera
2014-12-22, 03:22
Medlem
basseakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Jag vet inte vad som är roligast, Rickard Wall som låter som Johan Rheborg på crack eller de som försvarar honom?

Vad är problemet? Rickard slår i sitt anslag huvudet på spiken i min mening så tillvida att Rickard verkligen framför det problematiska med att inte b.la satsa på kollektivtrafiken!

Vad har du mot en folklig man som Rickard som står upp för gemene svensk och utrycker sig på ett sådant sätt att vanligt folk förstår?
Citera
2014-12-22, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basseaker
Vad har du mot en folklig man som Rickard som står upp för gemene svensk och utrycker sig på ett sådant sätt att vanligt folk förstår?

Underskatta gärna inte "vanligt folk".
Senast redigerad av forwardSPACE 2014-12-22 kl. 03:34.
Citera
2014-12-22, 03:32
Medlem
lemurdjurs avatar
Riktigt underbar komiker det där. Jag är inget för SD och deras extrema fasoner.. Men Rickard Wall skulle jag helt klart rösta för om han styrde det där partiet.. Det verkar ju som att det behövs någon med vett i skallen och som kan tala och han kunde nog det..
Citera
2014-12-22, 03:52
Medlem
sxephils avatar
Alltså jag kan hålla med om att han inte passar i politiken, men jag gillar honom. Jag vet inte vilket sammanhang hans föreläsning är i och varför han tycker att en sådan är nödvändig.

Men jag sett liknade lektorer på universitet, kanske inte fullt så excentriska men liknande. Om jag bortser från kroppsspråket och bara lyssnar på vad han säger är ju det mesta han säger sant och på en akademisk nivå, minus allt prat om SD. Jag tycker alla som ser honom som en idiot borde försöka lyssna på vad han säger och bortse från hans emmellanåt egendomliga språkbruk och kroppsbråk.
Sen kanske det är onödigt för en politiker och hålla föreläsning så här. Han är inte på univeritetet längre.

Det känns mer som folk tycker han är jobbig och inte ens försöker lyssna på honom. Är verkligen Åsa Ranson, #intemintalman-chilenaren mfl bättre än denna excentriker?

Om han fortfarande framstår som en idiot efter ni verkligen försökt lyssna har ni varit intellektuellt hederliga i varje fall.
Senast redigerad av sxephil 2014-12-22 kl. 03:54.
Citera
2014-12-22, 04:49
Medlem
basseakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forwardSPACE
Underskatta gärna inte "vanligt folk".

Om du verkligen lyssande på vad Rickard säger så kanske du faktiskt skulle förstå att Rickard inte är så jävla korkad.
Citera
2014-12-22, 08:52
Avstängd
jugbandbluess avatar
haha. hade en lärare som var en karbonkopia på denne man, möjligen att han pratade ännu snabbare. sjukt kunnig och festlig undervisare. den stilen gör sig kanske inte lika bra i politiken. gissar på att han hamnat i SD just för att han gjort sig omöjlig i andra partier?
Citera
2014-12-22, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basseaker
Om du verkligen lyssande på vad Rickard säger så kanske du faktiskt skulle förstå att Rickard inte är så jävla korkad.

Jag tror det är du som behöver förstå; hen jag citerade menade att Wall, olikt andra, talade så att vanligt folk förstod.
Citera
2014-12-22, 09:26
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Visst hade han kunnat gå upp och konstaterat att det krävs samarbete i trafikfrågorna, gått ner och satt sig igen utan att göra intryck öht.

Istället gör han fantastisk reklam för partiet. Han går på tvärs mot inbyggda föreställningar om sverigedemokrater OCH politiker i övrigt. Han är inte bara högutbildad utan har också helt rätt utbildning för de frågor som han arbetar med. Han bankar in budskapet att SD handlar om samarbete. Inte ett uns av gäspiga SD-klyschor som invandring.

Att du på allvar tror att en gymnasieelev hade gjort bättre ifrån sig blir ju bara ett bevis på att du inte lyssnade på vad han sa. Hur skulle en gymnasieelev ha lyckats utvärdera den där utredningen han hänvisade till? Walls har mångårig erfarenhet av nationalekonomi och har doktorerat i trafikfrågor. Han har varit anställd av Vägverket och undervisat universitetselever.

Presentationen hade som sagt en gymnasieelev kunnat göra bättre. Hade eleven sagt så lite med så mycket tid, hade han knappast blivit godkänd. Läraren hade antagligen klippt av efter ca 10 minuter.

Att ha läst en utredning, som den om kollektiv båttrafik, är inget att imponeras av. Det ingår i jobbet som politiker.
Citera
2014-12-22, 13:48
Medlem
PilotHockeys avatar
Förstår inte vad som är problemet, han säger sanningen och gör satir samtidigt åt 7 klöverns politik.
Citera
2014-12-22, 14:15
Medlem
Alldeles utmärkt föreläsning men auditoriet var nog inte det rätta.

Liknande föreläsningar har jag bevittnat, och avnjutit, både en och två gånger fast då i en akademisk miljö. R.W kan sina saker men politik går oftast ut på att förenkla, ibland misshandla, allt det svåra.

Lyssnar man noggrant igenom dessa 23 min, och dessutom begrundar innehållet, så har man lärt sig en hel del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in