Citat:
Ursprungligen postat av
Aquaz
Tacksam för ditt svar, men enligt Google Maps är grankotten och muttrarna över 2km bort från universitetet, medan tybblegatan ligger 400m från campus. Studentgatan ligger mindre än 100m från campus, alltså enligt Google Maps. Sen är det också så att de områden som du nämner är dyrare än t.ex. Tybblegatan/Studentgatan. Jag skulle nog hellre vilja ha gemensamt kök, än en liten kokvrå i rummet, där det är tyst och man sällan träffar sina grannar. Men stort tack för dina beskrivningar! Jag tror också att det är ett lotteri ang. hur miljön i korridorerna är.
Google maps ljuger för dig eftersom muttrarna ligger precis bakom studentgatan (max 100m därifrån). Sedan skulle jag rekommendera Tybble framför studentgatan genom att Tybble tenderar att vara lugnare (inte lika mycket efterfest) samt ligger närmare mataffärer vilket jag värderar högre. Det tar max 5 minuter att gå till skolan ändå.
Ett annat förslag är att du tar ett korridorsrum till att börja med och sedan söker bostäder hos andra hyresvärdar som inte har kösystem. JE-Bygg/Behrs fastigheter har studentlägenheter på Tärnvägen, Asplunds på universitetsgatan och Husherren har muttrarna.
Men ta i alla fall att börja med något korridorsrum/grankotten så att man har någonstans att bo och slipper stressa över det. =)