2012-07-30, 14:15
Medlem
Grmmbls avatar
Jag har lyckats gräva fram lite bilder från Tybblekorridorerna;
http://regnapa.blogg.se/2009/august/valkommen.html
http://www.flickr.com/photos/stygglama/5306228218/lightbox/
http://stygglama.blogspot.se/2009/10/057-tybblegatan-106b.html

Någon som vet vad som finns i köksväg i Tybble? Porslin, bestick etc.?
Citera
2012-07-30, 14:39
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktSuddiGum
Så, precis tackat ja till en Grankottelägenhet.
Btw, finns det någon bra och billig mataffär i närheten? Såg att Willys låg långt bort men finns det någon annan bra affär?
Citera
2012-07-30, 15:01
Medlem
Få en lägenhet via ÖBO känns rätt osäkert trots att man är med i bostadsgarantin. Har kommit in nu till hösten och har således inte speciellt många poäng, man prickar kanske något med bostadsgarantin. Skulle dock kunna tänka mig att flytta ihop ett par stycken i en större lägenhet. Flyttar tillsammans med flickvän, skulle kunna bo med 1-2-3st till. Det spelar inte så stor roll då vi bara vill ha någonstans att bo.

Bägge är 20.

Intressen:
Träning
Datorspel
Serier/film/tv

PMa gärna om det är någon som är taggad. Gärna liknande ålder. Men det är inte så jättenoga.
Citera
2012-07-30, 17:03
Medlem
Busstations avatar
Ska börja på öru nu till hösten och har planer på att skaffa mig en bostad inne i Örebro. Har tänkt att först känna på universitetet och utbildningen i några månader först och se om det är något för mig och sedan söka bostad. (Bor på pendelavstånd, men inte så pass nära att jag vill pendla så här i tre år!)
Just nu har jag 230 studentpoäng, och om jag skulle vänta i, låt oss säga ca två månader har jag ca 300 poäng. Hur ser det ut att fixa studentbostad mitt i en termin i Örebro? Bor helst inte i korridor, vill bo nära universitetet och vill ha ett ställe som inte går på mer än 3500 i månaden.

Hur ser mina möjligheter ut?
Citera
2012-07-30, 19:03
Medlem
Pangon90s avatar
Om man söker en tvårummare så har man ju en medsökande, läggs poängen ihop då eller? Annars måste ju nästan alla som söker studentbostad redan bo i örebro typ (800 poäng flera års köande liksom)
Citera
2012-07-30, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grmmbl
Fick ett korridorsrum på Tybblegatan! Var på köplats 5 innan, hade 291 poäng.

Var i Tybble? Ska själv flytta in där nu i augusti men jag tänkte hämta nycklar någon dag framöver och mäta/kolla upp lite saker, bland annat vad som finns i köksväg.
Citera
2012-07-30, 19:36
Medlem
Citat:
Btw, finns det någon bra och billig mataffär i närheten? Såg att Willys låg långt bort men finns det någon annan bra affär?

Du har Coop Konsum i Brickebacken men den e lite halvdan. Bästa vore om du "storhandlade" på Willys o så köpte du bara småsaker på Coop möjligtvis
Citera
2012-07-30, 19:42
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidtort
Du har Coop Konsum i Brickebacken men den e lite halvdan. Bästa vore om du "storhandlade" på Willys o så köpte du bara småsaker på Coop möjligtvis
Mjo fast konsum brukar ju oftast vara dyrt och hålla dålig kvalitet.
Nja, kollade efter Willys idag och närmaste låg ute vid Marieberg vilket var typ 9 km bort. Handlat där några gånger tidigare och har hittat mögelmat där flera gånger :/ Brödförpackningar som det gått hål på och alla brödbitar är helt täckta av mögel ligger fullt synligt i hyllan utan att någon tar bort det.
Citera
2012-07-30, 19:51
Medlem
Grmmbls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealcub
Var i Tybble? Ska själv flytta in där nu i augusti men jag tänkte hämta nycklar någon dag framöver och mäta/kolla upp lite saker, bland annat vad som finns i köksväg.
Svarar helst inte på var eftersom det skulle kännas lite väl som en outning...

Men du får gärna skriva en rad om hur mycket köksartiklar som finns så man vet vad som måste inskaffas på egen hand.
Citera
2012-07-30, 20:19
Medlem
Lecapitaines avatar
Citat:
Finns en Ica supermarket i tybble
Citera
2012-07-30, 20:30
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lecapitaine
Finns en Ica supermarket i tybble
Alltid nått
Citera
2012-07-30, 21:35
Medlem
trallskruvs avatar
Om man nu får en bostad av öbo, men inflyttningsdatumet är i oktober, får man fortfarande en bostadsgarantilägenhet tills man kan flytta in i sin "egna" lägenhet? Vore ju skit om man får en lägenhet med inflyttningsdatum i oktober och ingenstans att bo tills dess liksom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in