2014-12-27, 12:10
  #1093
Medlem
dont_blame_mes avatar
ni som fått lägenhet via öbo, hur många poäng har ni haft?

eller har ni använt garantin?
Citera
2014-12-29, 11:07
  #1094
Medlem
Citat:
ni som fått lägenhet via öbo, hur många poäng har ni haft?

eller har ni använt garantin?

Jag, som nyantagen vid universitetet nu, har över 420 poäng, hade drygt 400 när jag anmälde intresse, och blev erbjuden en bostad vid Studentgatan. Har dock ej fått avtalet än; väntar fortfarande på att ÖBO ska skicka det.
Citera
2014-12-29, 11:37
  #1095
Medlem
dont_blame_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aquaz
Jag, som nyantagen vid universitetet nu, har över 420 poäng, hade drygt 400 när jag anmälde intresse, och blev erbjuden en bostad vid Studentgatan. Har dock ej fått avtalet än; väntar fortfarande på att ÖBO ska skicka det.


vilken köplats hade du när du sökte?
Citera
2014-12-30, 15:33
  #1096
Medlem
Gilgamesh.s avatar
Jag blev antagen till våren och har tackat ja, men har inte fått något mail eller info om något. När börjar skolan? Kurslitteratur? Introduktion? etc.

Jag har mailat både programansvarig och örebroantagning men inte fått svar. Jag har också skickat mail om bostadsgaranti då jag har runt 20 poäng i bostadskön men inget svar där heller.

Någon som vet vilka datum som gäller och när man brukar kunna flytta in o.s.v.?
Citera
2014-12-31, 09:31
  #1097
Medlem
08oss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gilgamesh.
Jag blev antagen till våren och har tackat ja, men har inte fått något mail eller info om något. När börjar skolan? Kurslitteratur? Introduktion? etc.

Jag har mailat både programansvarig och örebroantagning men inte fått svar. Jag har också skickat mail om bostadsgaranti då jag har runt 20 poäng i bostadskön men inget svar där heller.

Någon som vet vilka datum som gäller och när man brukar kunna flytta in o.s.v.?
Du bör ha fått ett välkommen till Örebro universitet-mail, annars står det mesta oftast på oru.se http://www.oru.se/Utbildning/Blivande-student/Valkommen-ny-student/valkommen-ny-student/
Citera
2015-01-02, 13:00
  #1098
Medlem
Ska studera ssk på örebro universitet
vart rekommenderar ni att man ska bo?
någonstans mellan universitetet och sjukhuset eller känner ni till något område?

Tacksam för svar.
Citera
2015-01-02, 13:17
  #1099
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forzamilan22
Ska studera ssk på örebro universitet
vart rekommenderar ni att man ska bo?
någonstans mellan universitetet och sjukhuset eller känner ni till något område?

Tacksam för svar.
Det får väl bli Almby eller Öster. Fast en sån tur kan man inte räkna med.
Citera
2015-01-07, 12:36
  #1100
Medlem
dont_blame_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gilgamesh.
Jag blev antagen till våren och har tackat ja, men har inte fått något mail eller info om något. När börjar skolan? Kurslitteratur? Introduktion? etc.

Jag har mailat både programansvarig och örebroantagning men inte fått svar. Jag har också skickat mail om bostadsgaranti då jag har runt 20 poäng i bostadskön men inget svar där heller.

Någon som vet vilka datum som gäller och när man brukar kunna flytta in o.s.v.?


19 är väl välkomstdag, fick mail om det.
Citera
2015-01-08, 07:21
  #1101
Medlem
Hej!

Om jag planerar att studera i Örebro till hösten, kan jag då ställa mig i någon form av bostadskö via ÖBO redan och sedan använda poängen i syfte att få studentbostad när jag blivit antagen?
För annars är det ju minimalt med poäng man hinner samla på sig från det att man blivit antagen tills det vankas inflytt.
Citera
2015-01-08, 10:38
  #1102
Medlem
Hicoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av event4life
Hej!

Om jag planerar att studera i Örebro till hösten, kan jag då ställa mig i någon form av bostadskö via ÖBO redan och sedan använda poängen i syfte att få studentbostad när jag blivit antagen?
För annars är det ju minimalt med poäng man hinner samla på sig från det att man blivit antagen tills det vankas inflytt.

Yes sir! Man kan stå i kö utan att vara student och samla poäng, men för att få en studentlägenhet/studentrum krävs att du är antagen!
Citera
2015-01-08, 10:49
  #1103
Medlem
Tack för svaret! Fick inte deras registrering att fungera så ska maila dom. Men då hinner man åtminstone spara på sig några hundra poäng, bättre än inget. Återigen tack!
Citera
2015-01-10, 16:25
  #1104
Medlem
Hej! Jag är en ny student på Örebro uni och har fått ett erbjudande på norrgatan 23m2 med hyra på 3200kr exklusive el.
Är det ett bra erbjudande ?
Hur ligger det i förhållande med universitetet, hur lång bussresa är det?
Vad ligger busskortspriserna på för en student?
Tack på förhand !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in