2014-12-21, 02:25
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laponica
Vad är det för rykte och vem kom med det?

Här: (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten) dök dessa uppgifter upp i tråden och avhandlades sen på några sidor framåt. Micros pippisar är såvitt jag förstår saken anonyma flashbackfåglar, med allt vad nu det innebär. Pastakrydda däremot fick uppgiften av en person hen känner, som dock inte var förstahandskälla, utan i sin tur hade fått den från en kollega inom kriminalvården. Några exakta detaljer om exakt vad KJ sagt och hur förtäljer inte historien tror jag.

Det är väl ungefär vad vi vet. Sen diskuterades också huruvida det plötsliga försvinnandet av bloggen om mordet från nätet kunde ha något samband med detta rykte. Självklart utan att någon klarhet åt någondera hållet kunde nås.
Citera
2014-12-21, 03:22
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, han är oskyldig till mordet. Ja, han och VB hade tidigare haft en sexuell relation. Hans fru är troligen inte alls glad över det - men det verkar som om hon kunnat förlåta och gå vidare i alla fall.

Nu slår jag inte på någon trumma, eller är mitt syfte att sitta och spekulera i saker som inte går att verifiera. så det är klart.

Men!

När jag läste förhör med MBs sambo(An*ika N*rdström) så påstod hon att hon inte hade en aning om vem VB va och så påstod hon att hon varken kände till eller misstänkte att MB var otrogen.

Men det visade ju sig sen att hon hade vetat eller hade ialf kraftiga misstankar och hon visste DEFINITIVT vem VB va. VB visste ju till och med att AN kände till henne...

Varför ljög hon om detta? Jag kan inte förstå varför?

Enda förklaringen jag kan komma på är att hon skämdes, men det känns ändå inte som en sak man sitter och ljuger om i upprepade förhör om, det handlar trots allt om en mordutredning.
Senast redigerad av shponglad 2014-12-21 kl. 03:24.
Citera
2014-12-21, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 27Slak
Jag tycker IBAS-beskrivningen över varför sms inte återfinns är ganska logiskt begriplig.
Nu är ju inte uppgiften att spekulera i varför sms inte återfinns - utan man konstaterar krasst att Erase gått igång efter sms-tömning och nu saknas data.
Mer än så säger man inte.

Det normala när man tömmer sms/data är att den finns kvar. Filerna är alltså bara osynliga för användaren.
Dessa raderas dock om telefonen har behov av utrymmet.
Tömmer man sms och sen tankar upp telefonen med en riktigt tung fil kommer alltså Erase gå igång - annars kan inte filen flyttas till telefonen.

I nästa led, om man raderar den stora filen, så kommer den stora filen ligga dold.
Teoretisk är hela telefonens minne fortfarande fyllt även om det för användaren ser ut att vara tomt.

Om användaren använder telefonen, sms:ar och kanske tar emot/skickar bilder kommer telefonen ganska snart tvingas köra Erase även på den stora filen.
Om hela filen tas bort då uppstår plötsligt delar av telefonens minne som faktiskt saknar data och är tomt, då telefonen raderat mycket mer än vad som behövde sparas.

Nu säger jag inte att det gått till så, men IBAS-dokumenten ger ingen jättedjup analys om vad som hänt i telefonen efter sms-tömning och varför Erase gått igång och att data nu saknas.
Man konstaterar bara att så skett.

Jag tror inte telefonen återställts.

Så det går alltså att provocera mobilen till att köra Erase.
Citera
2014-12-21, 08:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Här: (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten) dök dessa uppgifter upp i tråden och avhandlades sen på några sidor framåt. Micros pippisar är såvitt jag förstår saken anonyma flashbackfåglar, med allt vad nu det innebär. Pastakrydda däremot fick uppgiften av en person hen känner, som dock inte var förstahandskälla, utan i sin tur hade fått den från en kollega inom kriminalvården. Några exakta detaljer om exakt vad KJ sagt och hur förtäljer inte historien tror jag.

Det är väl ungefär vad vi vet. Sen diskuterades också huruvida det plötsliga försvinnandet av bloggen om mordet från nätet kunde ha något samband med detta rykte. Självklart utan att någon klarhet åt någondera hållet kunde nås.
Du pekar inte ut uppgiften som du påstår att du pekar ut.

Var påstår Pastakrydda att hon har en vän som har en kollega inom kriminalvården?

Om jag påstår att en pippi viskade att MB:s bil sågs vid Åbergsfortet vid 22-tiden 4 maj, så är det lika trovärdigt som micro113:s uppgifter.
Citera
2014-12-21, 08:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 27Slak
Jag tycker IBAS-beskrivningen över varför sms inte återfinns är ganska logiskt begriplig.
Nu är ju inte uppgiften att spekulera i varför sms inte återfinns - utan man konstaterar krasst att Erase gått igång efter sms-tömning och nu saknas data.
Mer än så säger man inte.

Det normala när man tömmer sms/data är att den finns kvar. Filerna är alltså bara osynliga för användaren.
Dessa raderas dock om telefonen har behov av utrymmet.
Tömmer man sms och sen tankar upp telefonen med en riktigt tung fil kommer alltså Erase gå igång - annars kan inte filen flyttas till telefonen.

I nästa led, om man raderar den stora filen, så kommer den stora filen ligga dold.
Teoretisk är hela telefonens minne fortfarande fyllt även om det för användaren ser ut att vara tomt.

Om användaren använder telefonen, sms:ar och kanske tar emot/skickar bilder kommer telefonen ganska snart tvingas köra Erase även på den stora filen.
Om hela filen tas bort då uppstår plötsligt delar av telefonens minne som faktiskt saknar data och är tomt, då telefonen raderat mycket mer än vad som behövde sparas.

Nu säger jag inte att det gått till så, men IBAS-dokumenten ger ingen jättedjup analys om vad som hänt i telefonen efter sms-tömning och varför Erase gått igång och att data nu saknas.
Man konstaterar bara att så skett.

Jag tror inte telefonen återställts.
Nej, man konstaterar inte att så har skett, man har den uppfattningen att så har skett efter att ha konstaterat att mycket talar för att telefonen har kört Erase.
Citera
2014-12-21, 08:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, man konstaterar inte att så har skett, man har den uppfattningen att så har skett efter att ha konstaterat att mycket talar för att telefonen har kört Erase.
Vad är tanken med denna diskussion om telefonen ? Vad ska den leda till?
Citera
2014-12-21, 08:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Vad är tanken med denna diskussion om telefonen ? Vad ska den leda till?
Förhoppningsvis leder den till att avgöra om MB talar sanning om varför VB:s SMS är raderade i mobilen.
Citera
2014-12-21, 10:41
Bannlyst
Citat:
Förhoppningsvis leder den till att avgöra om MB talar sanning om varför VB:s SMS är raderade i mobilen.
Jaha ok.
Oavsett om MB talar sanning i frågan så lär väl inte det som kommer fram förändra något?
Att radera sin älskarinnas sms är det märkligt? Om det nu är avsiktligt gjort?

Du menar att ni "utredare" här i tråden ska komma fram till en slutsats?
Citera
2014-12-21, 10:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Jaha ok.
Oavsett om MB talar sanning i frågan så lär väl inte det som kommer fram förändra något?
Att radera sin älskarinnas sms är det märkligt? Om det nu är avsiktligt gjort?

Du menar att ni "utredare" här i tråden ska komma fram till en slutsats?
Det märkliga är inte att SMS raderades, det märkliga är att de inte gick att återskapa.
Citera
2014-12-21, 10:56
Bannlyst
Citat:
Det märkliga är inte att SMS raderades, det märkliga är att de inte gick att återskapa.
Men oavsett. Vad spelar det för roll? Kan det leda till något?
Citera
2014-12-21, 12:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nej, det var jag också tydlig med att det inte var. Det var fler källor än en, oberoende av varandra och INTE via PM eller internet.

Citat:
Det sammanföll dock väl med att han började pladdra mer.
Citera
2014-12-21, 12:30
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Du pekar inte ut uppgiften som du påstår att du pekar ut.

Var påstår Pastakrydda att hon har en vän som har en kollega inom kriminalvården?

Om jag påstår att en pippi viskade att MB:s bil sågs vid Åbergsfortet vid 22-tiden 4 maj, så är det lika trovärdigt som micro113:s uppgifter.

Pastakrydda har i ett svagt ögonblick nämnt något om en polisbekant. Micro113 har nämnt något om att hen jobbar inom kriminalvården.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in