2014-12-19, 13:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Har du belägg för påståendet? Var i rapporten ser man att tidsstämplar har kollats?
Var i rapporten antyds ens att någon fabriksåterställning skett?

Det är dags att du börjar vissa stöd för dina fantasier faktiskt.
Citera
2014-12-19, 13:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillrpick
Trodde i min enfald att tråden skulle finna nya former efter rykten om KJs erkännande....
Men den är tillbaka på samma låga nivå!
Att dessutom Moderator Blomvattnare verkar sitta i knät på värsta trollet Quarell gör inte saken bättre!
I rest my case(likt tings- och hovrätten) och nöjer mig med att rätt man sitter.
Hoppas dock att han kvittrar om hur, var och varför för hennes anhörigas skull....
Good bye!
Just nu kvittrar han mest sådant som går ut på att försvara sina handlingar/mordet - om jag förstått det rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Gore
I diskussionen om återställningar av information i en telefon har inte framkommit det faktumet att alla ändringar tidsstämplas.
Så om den fabriksåterställts och sedan tankats från moln eller minneskort skulle det lästs ut av tekniker som undersökte nämda telefon.
Få nu se vem som ska berätta hur man gör för att dölja detta,foliehatt på..........
Ja, och det andas inte ens om att hela telefonen skulle ha varit raderat .. tvärtom, när det gäller sökord återfinn 10530 ord i icke raderade filer och ett sökord i en raderad fil ..
Citera
2014-12-19, 14:01
Medlem
Är karategubben oskyldig? Visst sög VB av honom och de hade sex ute i skogen? Har för mig det stått så i tråden. Men vad säger hans fru? Är de fortfarande ett par eller?
Citera
2014-12-19, 14:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackar
Är karategubben oskyldig? Visst sög VB av honom och de hade sex ute i skogen? Har för mig det stått så i tråden. Men vad säger hans fru? Är de fortfarande ett par eller?
Ja, han är oskyldig till mordet. Ja, han och VB hade tidigare haft en sexuell relation. Hans fru är troligen inte alls glad över det - men det verkar som om hon kunnat förlåta och gå vidare i alla fall.
Citera
2014-12-20, 16:46
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, han är oskyldig till mordet. Ja, han och VB hade tidigare haft en sexuell relation. Hans fru är troligen inte alls glad över det - men det verkar som om hon kunnat förlåta och gå vidare i alla fall.

Hur mycket tidigare? Av korrespondationen att döma var den väl högst pågående ända till slutet och en stund efteråt. Eller var det någon annan typ av relation då eller....?
Citera
2014-12-20, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillrpick
Trodde i min enfald att tråden skulle finna nya former efter rykten om KJs erkännande....
Men den är tillbaka på samma låga nivå!
Att dessutom Moderator Blomvattnare verkar sitta i knät på värsta trollet Quarell gör inte saken bättre!
I rest my case(likt tings- och hovrätten) och nöjer mig med att rätt man sitter.
Hoppas dock att han kvittrar om hur, var och varför för hennes anhörigas skull....
Good bye!

Vad är det för rykte och vem kom med det?
Citera
2014-12-21, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laponica

Någon i relation till de egentliga mördarna/mördaren...
Citera
2014-12-21, 00:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laponica
Folk han babblat med på anstalten.
Citera
2014-12-21, 00:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ett rykte alltså.
Citera
2014-12-21, 00:59
Medlem
Citat:

Känns väl sådär troligt att KJ överhuvudtaget har några vänner på anstalt och även om han hade det så får man förmoda att dessa också har långa straff att sitta av då man oftast inte blandar mördare och skattebrottslingar.
Men ändå letar sig ryktet hit?

Skulle nog säga att det är väldigt angeläget för andra personer i tråden, om man så säger.
Alldeles oberoende skuldfrågan så tror jag att det finns några i Boden som gärna ser att tråden dör.
Citera
2014-12-21, 01:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 27Slak
Känns väl sådär troligt att KJ överhuvudtaget har några vänner på anstalt och även om han hade det så får man förmoda att dessa också har långa straff att sitta av då man oftast inte blandar mördare och skattebrottslingar.
Men ändå letar sig ryktet hit?

Skulle nog säga att det är väldigt angeläget för andra personer i tråden, om man så säger.
Vem har sagt att ha pratat med "vänner"?
Uppgiften kommer från flera olika källor både irl och i tråden - så folk får nog acceptera att det är så enkelt som att han börjat babbla.

Jodå, man blandar mördare och skattebrottslingar - det är straff-tiden som avgör initialplaceringen i stor utsträckning. Det innebär att människor med straff längre än fyra år kan sitta gemensamt med livstidsdömda osv..

Citat:
Alldeles oberoende skuldfrågan så tror jag att det finns några i Boden som gärna ser att tråden dör.
Absolut - hennes familj, släkt och vänner om inte annat. De gillar nog inte alls Quarrels lekstuga.
Citera
2014-12-21, 01:19
Medlem
Jag tycker IBAS-beskrivningen över varför sms inte återfinns är ganska logiskt begriplig.
Nu är ju inte uppgiften att spekulera i varför sms inte återfinns - utan man konstaterar krasst att Erase gått igång efter sms-tömning och nu saknas data.
Mer än så säger man inte.

Det normala när man tömmer sms/data är att den finns kvar. Filerna är alltså bara osynliga för användaren.
Dessa raderas dock om telefonen har behov av utrymmet.
Tömmer man sms och sen tankar upp telefonen med en riktigt tung fil kommer alltså Erase gå igång - annars kan inte filen flyttas till telefonen.

I nästa led, om man raderar den stora filen, så kommer den stora filen ligga dold.
Teoretisk är hela telefonens minne fortfarande fyllt även om det för användaren ser ut att vara tomt.

Om användaren använder telefonen, sms:ar och kanske tar emot/skickar bilder kommer telefonen ganska snart tvingas köra Erase även på den stora filen.
Om hela filen tas bort då uppstår plötsligt delar av telefonens minne som faktiskt saknar data och är tomt, då telefonen raderat mycket mer än vad som behövde sparas.

Nu säger jag inte att det gått till så, men IBAS-dokumenten ger ingen jättedjup analys om vad som hänt i telefonen efter sms-tömning och varför Erase gått igång och att data nu saknas.
Man konstaterar bara att så skett.

Jag tror inte telefonen återställts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in