2014-12-18, 17:28
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Missade att deklarera förra året. Fick hem deklarationen, betalade restskatten men när jag skulle "lämna in" deklarationen via Skatteverkets app så hade årets uppdatering inte släppts så det gick inte att lämna in den. Kunde ju gjort det via telefontjänsten istället men tänkte att jag gör det nästa dag men glömde så klart.

Fick hem ett brev två månader efter sista dagen om att jag missat. Överklagan var ju bortkastad tid också, fattar inte att jag fick böta nu när jag ändå hade betalat restskatten och inte hade några som helst tillägg och aldrig varit sen tidigare så vafan? Ursäkten att appen inte var uppdaterad eller varför de inte kunde skickat en påminnelse INNAN sista dagen passerats med två månader spelade tydligen ingen roll heller. Hur svårt är det att skicka ett automatiserat SMS på en skala undrar man ju?

1000:-
Citera
2014-12-18, 17:36
Medlem
Shine_s avatar
Visdomständer har kostat mig riktigt tråkiga pengar, som student är ett par tusen inte alls något roligt att lägga ut på sådana saker.

Annars är det ca tre månadshyrorna (12 000) jag varje år pungar ut då jag aldrig lyckas hyra ut min lya under sommaren jävligt sura (bor då på annan ort)
Citera
2014-12-18, 20:13
Medlem
Fick böta 5000kr för import av kina kopior.
Lite surt, men en välbehövd tankeställare...
Citera
2014-12-19, 08:18
Medlem
slafsits avatar
Efter en stenhård dag och natts festande så hade jag på något märkligt sätt sönder ett skyltfönster mitt på stan. Summan landade på 12780:- för glas och omkostnader. Fick dessutom en räkning från sjukhuset och en polisanmälan på mig av polis som på sekunder var på plats. Härliga dagar.
Citera
2014-12-19, 14:02
Medlem
Kaustis avatar
Bytte bank och flyttade i samma veva över fonderna på bankens uppmuntran. Att det då skulle kosta 30% av totalbeloppet var så klart ingenting som nämndes, och jag är så klart för lat och dum för att ens tänka på det så jag fick då glatt betala 30 000 till Skatteverket när deklarationen damp ner. Tur ändå att jag hade lite återbäring från annat, så totalsumman slutade på 17 000 kr.

Sög dock fortfarande med tanke på att jag väntade några tusenlappar tillbaka och fick minus 17 jävla tusenlappar.
Citera
2014-12-19, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZigaZaga
Övertrasseringsavgift -250kr på Swedbank. Och det var inte mitt fel!!!!!!

Men jag ska hämnas nån dag. Har tänkt att krossa rutan på nån av deras bankautomater
Nån med andra förslag där man kommer undan lätt?

Har vart med om detta flera gånger.

Blir så arg så jag kokar och tänkt ofta att sabba något för dom.
Citera
2014-12-20, 00:27
Medlem
Hittade ett grafikkort på rea utan bytesrätt och det låg bara 2 lådor kvar så tog upp ena lådan läste var noga med att det var pci-e så var säker på att den passade men det var ett hack i lådan så tar ju så klart den andra likadana lådan med samma kort i trodde jag och kom hem och insåg att det var agp versionen av kortet det var typ 1500 kastade i sjön.
Citera
2014-12-20, 09:59
Medlem
donaukinds avatar
Tågkort för 800 kr som används 5-6 gånger i månaden. Det blir liite billigare än kontantbiljetter men svider ändå.

Studielitteratur som användes en vecka och som ändå fanns att låna på skolan.
Citera
2014-12-20, 15:13
Medlem
Parkeringsböter. Har la blivit runt 14-15 gånger nu under de 7 år jag haft körkort.
Citera
2014-12-20, 22:17
Medlem
tadamms avatar
Frugans gymkort som hon inte använder varje månad men blir galen om jag tar ifrån henne "friheten" att kunna gå när hon kan gå haha. Låter henne hållas. Dumt men det e så.
Citera
2014-12-20, 22:51
Medlem
30 000 kr för en sjukhusräkning efter 2 dagar på sjukan... Försäkringskassan utförsäkrade mig så efter en massa tjafs och överklaganden fick jag bita i det sura äpplet och betala räkningen.
Citera
2014-12-21, 08:12
Medlem
Hade en vän från Stockholm på besök i Linköping (där jag studerar) förra hösten. Vi hade tagit oss in till stan efter att ha druckit en hel del. Klockan var runt 00:00. Då inser han att han glömt sitt leg i min lägenhet, och det lär ta runt en timme att gå fram och tillbaka för att hämta det, vilket vi känner vore riktigt ovärt, så vi bestämmer oss för att han ska ta mitt leg (hur noggrant brukar vakterna kolla liksom?) medan jag använder mitt LiU-leg.

Vakten tittar förvirrat på legget när min vän räcker fram det och frågar:
- Jaha, när fyller du år?
Svaret från min kompis blir:
- Ööeeh, nån gång i maj tror jag?

Slutar med att vakten drar med min polare till polisen. Vi fick böta 3000 kr vardera och är nu med i belastningsregistret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in